Stomme vraag.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 17:00

Nou Siki is wel vaak hengstig nu ze bij 2 je weet wel mannen in het weiland staat! Maarja ook voor mij geldt dat dit de eerste merrie is die ik 'heb'...

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 00:19

fsoudan schreef:
Nee Sonja ze heeft nog niet haar achterbenen opgetilt naar mij...Naar de boer niet... Maar wel naar de zoon van de boer. Die dacht even kijken of het waar is allemaal Haha! Hij loopt haar stal in..... ze draait zich om en ~~}> Ik heb ze gewaarschuwd...en betreden is op eigen risico Haha!
Dus zomaar haar stal ingaan doen ze niet meer

Dan is er toch al een staaltje van haar kunnen getoond Tong uitsteken Wie niet wil luisteren .... Blauw oog }>
Ze is zowiezo al niet erg "happy" met mannelijke identiteiten Schijnheilig

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:17

gijsenkim schreef:
er bestaan geen stomme vragen, alleen stomme mensen die geen vragen stellen.........Haha!

hierboven wordt het goed uitgelegd! Tis gewoon een cyclus net zoals bij mensen

uhm, volgens mij is het helemaal geen cyclus zoals bij mensen. Paarden hebben een vruchtbare periode, heeft te maken met de hoeveelheid licht. Het valt (in de natuur) altijd in het voorjaar(als er dus van weinig licht, veel licht komt), zodat ze altijd in het voorjaar veulens krijgen en ze het meeste overlevingskans hebben.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 16:59

Als je je paard pas anderhalve week hebt, hoeft ze zeker nog niet hengstig geweest te zijn.
En veel merries zijn in de winter ook veel minder hengstig en het gedrag dus minder erg. Mijn paard is sinds twee dagen hengstig, maar dat is ze vanaf eind augustus niet meer geweest.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 18:19

sonjabelgium"]
[quote="fsoudan schreef:
Nee Sonja ze heeft nog niet haar achterbenen opgetilt naar mij...Naar de boer niet... Maar wel naar de zoon van de boer. Die dacht even kijken of het waar is allemaal Haha! Hij loopt haar stal in..... ze draait zich om en ~~}> Ik heb ze gewaarschuwd...en betreden is op eigen risico Haha!
Dus zomaar haar stal ingaan doen ze niet meer

Dan is er toch al een staaltje van haar kunnen getoond Tong uitsteken Wie niet wil luisteren .... Blauw oog }>
Ze is zowiezo al niet erg "happy" met mannelijke identiteiten Schijnheilig
[/quote]

Toch de boer en mijn vriend accepteerd ze wel....
Ik blijf wel op mn hoede in haar buurt, maar loopt gewoon achter haar langs enz.
Ze heeft wel een handje ervan om te gaan steigeren als het haar niet zint Boos! Dat doet ze dus gewoon terwijl haar je haar vast hebt Scheve mond
Ik negeer het maar en geef een ruk zodat ze naar beneden stort als het ware.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:08

het is gewoon een cyclus hoor Sanne........ alleen worden de hormonen extra gevoed door zonlicht..........

hebben mensen ook last van, geloof me Haha! Haha!

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 00:15

Citaat:
Of Murdock is gewoon zo'n lekker ding (hé peet?!)

Inderdaad, een super coole ........ruin?? Cool Ja, Iris is altijd al wat maf geweest Haha!
Hoewel, zelfs onze drachtige merrie wordt hengstig als ze te dicht bij Murdock komt. Twee jaar terug was ze zo hengstig als een tierelier nadat ze naast Murdock had gestaan. Twee weken later was ze uitgeteld. Verward
Sommige paarden......zucht. Verward

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:51

gijsenkim schreef:
het is gewoon een cyclus hoor Sanne........ alleen worden de hormonen extra gevoed door zonlicht..........

Ik heb toch echt geleerd dat alleen mensen en primaten een cyclus hebben. Andere dieren hebben een vruchtbare periode. In de natuur is dit ook logischer, anders zouden ze het hele jaar door veulens krijgen
Misschien wordt het ook wel beinvloed door kunstmatig licht, dat weet ik niet precies, ik zal het eens vragen...

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 12:23

Dat van het licht zou wel eens iets kunnen verklaren... Ze staat in een "donkere" stal. Er is wel daglicht maar..... Niet vollop
Ze komt natuurlijk wel buiten maar meestal gaat ze rond 16.00 tot 20.00 lekker buitenspelen nu is het dan nog 1 of 2 uur licht en dan gaat het schemeren...
Bij Sonja stond ze natuurlijk overdag buiten... Maar dan zou het denk ook met temperatuurs verschillen te maken moeten hebben

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:41

sanne83"]
[quote="gijsenkim schreef:

Ik heb toch echt geleerd dat alleen mensen en primaten een cyclus hebben. Andere dieren hebben een vruchtbare periode. In de natuur is dit ook logischer, anders zouden ze het hele jaar door veulens krijgen
Misschien wordt het ook wel beinvloed door kunstmatig licht, dat weet ik niet precies, ik zal het eens vragen...
[/quote]

krijgen ze ook........... heb je de webcam niet gevolgd...... het eerse veulen is half januari al geboren......... Haha!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:12

fsoudan schreef:
Toch de boer en mijn vriend accepteerd ze wel....
Ik blijf wel op mn hoede in haar buurt, maar loopt gewoon achter haar langs enz.
Ze heeft wel een handje ervan om te gaan steigeren als het haar niet zint Boos! Dat doet ze dus gewoon terwijl haar je haar vast hebt Scheve mond
Ik negeer het maar en geef een ruk zodat ze naar beneden stort als het ware.....

Prima gedaan, zo deden wij het ook. Ze zal het al snel opgeven dan . Als ze te veel probeert gewoon het halstertouw over 'r neusje leggen en onderdoor halen ... ben je daar zo weer vanaf ~~}>
Ik mocht er ook altijd gewoon achterlopen, erachter zitten en staartje uitpluizen en zo .... maar mijn man moest dat echt niet proberen hoor, die kreeg zo een stel trappen en die kwamen nogal 's op de foute plek aan Bloos! Clown

Leuk om horen dat ze al bepaalde venten "normaal" begint te zijn in gedrag OK dan!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:24

Definately! Onze merrie wordt gewoon elke maand hengstig (behalve in de winter, of het is dan gewoon niet te merken). Maar eigenlijk lonkt ze altijd wel naar de ruin, of ze nou hengstig is of niet. Overigens heeft die ruin totaal geen interesse in haar...
Maar ze is wel veel liever en niet zo truttig als ze hengstig is.

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:43

Off topic wist niet dat jij ook een merrie erbij had.. Dacht alleen die lieve Guus..

Mijn merries van vroeger hadden er gelukkig helemaal geen last van pff

gr

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 15:22

Makhali schreef:
Off topic wist niet dat jij ook een merrie erbij had.. Dacht alleen die lieve Guus..

Mijn merries van vroeger hadden er gelukkig helemaal geen last van pff

gr

Ja sinds kort pas hoor

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:46

Leuk paardje joh heb ff je profiel bekeken heel leuk ding wat voor een is het?

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:19

Vuilbakkie, waarschijnlijk een dartmoor'tje, maar moeder werd gedumpt na een ongelukje waaraan ze een mismaakt voetje overhield zonder papieren en nu kan enkel DNA test dit zeker vaststellen.

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:53

Nou ik vind het om te zien een geweldig paardje. Wat kan ik verstaan onder een mismaakt voetje..

gr

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:50

gijsenkim"]
[quote="sanne83"][quote="gijsenkim schreef:

[/quote]

krijgen ze ook........... heb je de webcam niet gevolgd...... het eerse veulen is half januari al geboren......... Haha!
[/quote]

ja, maar dat komt dan door het beinvloeden met licht (en temperatuur vast ook) enzo. Bij een paard dat buiten zou staan, zou het in ieder geval niet gebeuren. veel te koud voor een veulen.
Maar is dus toch wat anders dan een cyclus Haha!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:40

Makhali schreef:
Nou ik vind het om te zien een geweldig paardje. Wat kan ik verstaan onder een mismaakt voetje..

gr

Dit ....

Bij aankomst bij ons :
Afbeelding

Na één maal bekappen :
Afbeelding

Toen die merrie vertrok was 'r voetje nog niet helemaal normaal, maar toch al in normale stand met een bult boven de hoef zelf Knipoog. Stukken beter al. Een "leek" zou het al niet zomaar meer zien nu.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 19:08

Tja sommige mensen verdienen geen paarden
Zo'n voetje komt niet zomaar....

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:43

mijn pony is echt het tegenovergestelde van een pismerrie. Ik ken haar al 2,5 jaar en ze heeft nog nooit gepiept, geplast buiten de stal, "geknipoogt" of wat dan ook waar je maar aan kan zien dat je pony hengstig is. We hebben een paar hengsten op stal maar daar kijkt ze ook niet echt naar om. Misschien is het gewoon een stiekemerd Lachen W8 ze af tot ik denk dat ze onvruchtbaar is ofsow en dr bij un hengst zet en dan grijpt ze dr kans. hihi

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:20

Zag er inderdaad erg rot uit, maar naar een keer bekappen al stukken betr!

Leuk Fem dat je zo'n droppie erbij hebt heel leuk. Krijg je het lekkr druk ermee met 2 nu.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:23

Ik ben ook erg blij met Femke als nieuw baasje voor Zoë Femke lijkt te slagen waar het bij ons niet echt lukte en bij Lonneke ook niet Knipoog. Al bij al lijkt het nog allemaal goed te komen en daar kan ik alleen maar helemaal blij mee zijn

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:42

Nou gelukkig maar! Ben heel blij voor je hoor Femke met je nieuwe aanwinst!

gr

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 11:01

sonjabelgium schreef:
Ik ben ook erg blij met Femke als nieuw baasje voor Zoë Femke lijkt te slagen waar het bij ons niet echt lukte en bij Lonneke ook niet Knipoog. Al bij al lijkt het nog allemaal goed te komen en daar kan ik alleen maar helemaal blij mee zijn

Bloos! * bloos* Bloos!