superpony schreef:Ik zou er echt even in alle rust doorheen lopen. Zo met foto's is het toch moeilijk te beoordelen.
Wij zitten aan bosrand en staan allemaal eiken ( en andere bomen ) Omdat het bos is, onwijs veel vogeltjes en geen rups gezien nog. In Nederland staan overal zoveel eiken dat je ze echt bijna niet kan vermijden. Ja, op een industrie gebied ofzo.
Wij woonden op de veluwe eerder en liep elke dag met de honden in het bos. Ook daar amper ooit een rups gezien.
De eikels haalde ik op onze vorige plek wel weg en zette een klein stuk ook af waar het erg was. Maar dat was omdat ze groen waren toen ze vielen. Je kan daar ook eikel rapers voor kopen, dan rol je er overheen en klaar.
En we hadden enorme konijnen hollen, wat ik wel echte en dingetje vond.
Momenteel grazen ze nu de kant bij ons en daar staat van alles, maar pikken ze er wel wat ze willen tussenuit.
Een 19jarige kan makkelijk 24/7 naar buiten. Mijn merrie was bijna 20 en verwaarloosd en heb haar 24/7 buiten gelaten. Eerst met dekens, want was najaar. In winter toen wel 's nachts nog op stal. Ze had veel dikke benen, dus later 24/7 naar buiten en zo gelaten.
Ik heb nu 3 quarters van 13 tm 27 een NF van 22 en een shet van 25+ 24/7 samen buiten staan, zonder dekens en geen problemen. Allen dus ex stal paardjes en de quarters hebben echt wel dunne velletjes.
Maar wel beschutting en schuilstal.
Onze buur pony's zijn in April gewoon 24/7 op wei gekomen en hebben beschutting van de bomen rondom. In Nederland regent het wel, maar ook veel droge periodes dat ze goed opdrogen weer.
Ik zou wel kijken hoe je water kan aanbieden en de eerste keren wat vaker checken voor je eigen gemoedsrust.
Hier worden varkenstjes juist ingezet om land te bewerken, dus misschien heeft het juist wel voordelen gehad qua giftige plantjes.
Dankjewel voor dit bericht! Stelt me ook goed gerust voor mn andere paard.