Bak sproeien, waar sproeiers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:29

Morpheus81 schreef:
Zapje schreef:
Iemand toevallig een foto van het type sproeier en de bevestiging (op bijv paal vd omheining)? Klinkt interessant. Dat gesleep met slangen kost te veel tijd.

Zo hebben wij het:

[ [url=m/gQ0DB9.jpg]Afbeelding[/url] ]

En inderdaad, het plaatje klopt. Maar omdat onze sproeiers ruim 12/13 meter komen, hebben we eigenlijk geen droge plek in het midden en bij A/C.

Identiek zoals bij ons.
Wij denken er alleen wel aan om de popups te nemen omdat die net wat minder morsen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:56

Ik volg dit topic ook even, want wij zijn ook aan het oriënteren voor een grondwater pomp en sproeiers.

Ik vind de locaties van de sproeiers ook nog wel lastig. Je lees verschillende dingen online voor 20*40m baan:

4 op lange zijde en 2 op korte zijde:
Afbeelding

6 op lange zijde:
Afbeelding

En welke pomp dan?
De buren hebben onlangs een put laten slaan en die ligt op 9 meter diep, dus kan er wel vanuit gaan dat dat bij ons vergelijkbaar is.

Rivjenn

Re: Bak sproeien, waar sproeiers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:25

Wij hebben op beide zijdes 3 sproeiers. Op palen, maar wel hoge palen. Kan ook geen paard bij.
Hoe de bak gesproeid wordt hangt wel eens af van hoe de wind waait.
De hoeken zijn ook vaak nog te droog achterin.
Dus bij A en C zou ook zeker handig zijn.
Wij hebben ook grondwater hiervoor.
Diezelfde pomp voorziet ook de drinkbakken in de stal van water

_Penotti

Re: Bak sproeien, waar sproeiers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:57

Ben je dan niet bang dat ze teveel ijzer binnen krijgen? Of heb je er ontijzeringsintallatie opzitten?

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:53

_Penotti schreef:
Ik heb er hier toen ze nieuw waren wat cri-box opgesmeerd. Kan ook nog wel tegen wat sproeibeurten.
Nu al jaren er niets meer op.
Bovenkant zit een beetje op dezelfde hoogte als de draad dus moeten ze toch wel precies zijn in er aan zitten. Dat riskeren ze hier niet. Als hij op popt zit het er 10 cm boven. Maar dan staan ze er niet bij.

Dit klinkt goed, zo ga ik het proberen. Ze blijven normaal gezien wel van de palen af.