Welke hooiruif?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:03

Ik heb dezelfde maar dan met het palisade hek, ik heb er zelfs 2. Onze beste aankopen ooit! Er gaat elke 5 dagen een ronde baal in met een net eroverheen. Geen gedoe, geen 3x op een dag voeren en het hooi blijft altijd mooi droog hoe vies het weer ook is. Achteraf hadden we dit al 10 jaar eerder moeten doen! Geen geklooi meer met palletboxen, hooinetten en nattigheid.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 15:28

Caira schreef:
Ik heb dezelfde maar dan met het palisade hek, ik heb er zelfs 2. Onze beste aankopen ooit! Er gaat elke 5 dagen een ronde baal in met een net eroverheen. Geen gedoe, geen 3x op een dag voeren en het hooi blijft altijd mooi droog hoe vies het weer ook is. Achteraf hadden we dit al 10 jaar eerder moeten doen! Geen geklooi meer met palletboxen, hooinetten en nattigheid.

Daar word ik blij van! :D
Geloof toch echt dat er eentje gaat komen en denk met een palisadehek ook. :j

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:31

Birgit01 schreef:
[ [url=m/0QddxY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Zchfzc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Laatste Equitana wel wat mooie dingen gezien. Kan de folders helaas niet meer vinden, maar beetje dit idee. Wel prijzig

Die 2de zou ik zo nemen! Kan hem alleen nergens vinden. :(

https://www.cavalo.nl/hooibeschermer-hb01.html

Zoiets leek ons ook nog wat maar we twijfelen nog.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 19:55

tirzasarah10 schreef:
Birgit01 schreef:
[ [url=m/0QddxY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Zchfzc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Laatste Equitana wel wat mooie dingen gezien. Kan de folders helaas niet meer vinden, maar beetje dit idee. Wel prijzig

Die 2de zou ik zo nemen! Kan hem alleen nergens vinden. :(

https://www.cavalo.nl/hooibeschermer-hb01.html

Zoiets leek ons ook nog wat maar we twijfelen nog.

Ik vind die 2e die Birgit01 noemt vervelend met die scheve spijlen. Lijkt me zo eng dat ze erachter blijven haken.

Degene die jij noemt is voor ons niet handig in ieder geval; maar 4 plaatsen en veel te veel morsen met het hooi op de grond. En lijkt me ook zo akelig voor de paarden, zo'n dichte stolp.
Ben benieuwd hoe die bevalt, mochten jullie hem aanschaffen!

tirzasarah10

Re: Welke hooiruif?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:49

Na wat sparren hier thuis zei mijn moeder waarom maken we hem niet gewoon zelf helemaal naar wens :o moet wel zetten ik ben zelf heel handig met hout en mijn vader is metaal bewerker :)
Ik ga daarom nog even op pinterest kijken en daarna even knutselen. Als het af is wil ik het resultaat hier wel delen!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 22:24

Ja leuk, ben reuze benieuwd! Succes met het maken! :)

Mijn vriend is gelukkig ook heel handig, maar gaat wij gaan er toch maar eentje bestellen. :o

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 00:58

Het is al even terug maar mijn hooihuisje is bijna af! Morgen word de dakbedekking door mijn oom gedaan en bestel ik nog even wat windgaas. Ik wil de kan aan de schutting e schuur dicht hebben ivm hooi wat eventueel weg vliegt. Deurtje heb ik expres heel laag gemaakt zodat mijn shet van 1.05 wel nog kan eten. Alles is voornamelijk van sloophout gemaakt en daardoor komen de kosten op 200 euro ongeveer aan materiaal dit is dan exclusief hooinet. Oja er komen nog ijzeren hoekjes op voor de tandjes... dit reken ik niet mee in de kosten omdat mijn vader in het ijzer werkt waardoor we alles nog hadden. Ik ben benieuwd of ze er uiteindelijk rustig uit gaan eten want beide hadden ze zo ongeveer een hartaanval dat hij er plots stond :+

Afbeelding

Myfairytale

Re: Welke hooiruif?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 08:13

Wauw, die is mooi geworden zeg! Knap gedaan, ze zullen er vast gauw aan wennen. :)