Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
pillow schreef:GamblersCup schreef:Betonmatten met kleine gaten wil ik niet proberen, deze grootte vindt ik goed, zodat mijn paard (met veel grotere snuit dan de pony) er ook nog fatsoenlijk uit kan eten. Die raakt anders gefrustreerd.
Dan heb je nu dus ook geen slowfeeder.
pillow schreef:GamblersCup schreef:Betonmatten met kleine gaten wil ik niet proberen, deze grootte vindt ik goed, zodat mijn paard (met veel grotere snuit dan de pony) er ook nog fatsoenlijk uit kan eten. Die raakt anders gefrustreerd.
Dan heb je nu dus ook geen slowfeeder.
GamblersCup schreef:Betonmatten gaat al jaren goed, bij verschillende dieren.
Alleen deze jonge pony dus niet. Ik ga eerst voor de optie "net eroverheen en met karabijnhaken vast aan de buitenkant". Dat is de makkelijkste, snelste oplossing die ik dit weekend kan maken. Makkelijk vullen, makkelijk vastmaken.
Mocht het niet goed genoeg werken, ga ik kijken voor een net in een buizenframe. Ik vind het super, alle voorbeelden!
tamary schreef:GamblersCup schreef:Betonmatten gaat al jaren goed, bij verschillende dieren.
Alleen deze jonge pony dus niet. Ik ga eerst voor de optie "net eroverheen en met karabijnhaken vast aan de buitenkant". Dat is de makkelijkste, snelste oplossing die ik dit weekend kan maken. Makkelijk vullen, makkelijk vastmaken.
Mocht het niet goed genoeg werken, ga ik kijken voor een net in een buizenframe. Ik vind het super, alle voorbeelden!
Met deze manier van eten zal je wel een aantal reservenetten achter de hand moeten houden en geen actionnetten, want dan ga je de draden terug vinden in de mest (wat riskant is mocht het niet goed gaan).
Maartje1990 schreef:Ik ben het niet perse met otti eens, alles valt en staat bij de kwaliteit van je net. Strak net (of goed gevulde feeder) hoeft geen probleem te geven indien je kwaliteit goed is. Indien de kwaliteit minder is dan is losser wel noodzakelijk maar met een agressieve eter kan ke net dam nog overlijden
pillow schreef:Ik heb een bak met onderin twee knippen en daar zet ik een gewoon hooinet in vast.