Stroomdraad correct aftakken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 08:41

_Penotti schreef:
Is dat alu? Ik dacht dat is kunststof?

Klopt volledig kunststof. Vrijwel mijn gehele omheining :)

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 08:44

woemp schreef:
Ik ga om de weide stroom plaatsen. Ik dacht eerst de buitenkant helemaal rond te gaan met de koord en als dat klaar is nog wat onderverdelingen voor de verschillende weides.

Maar hoe maak ik dan best die onderverdelingen? Want ik las in andere topics dat aan elkaar maken met een knoop niet goed is maar mijn verbinders kan ik niet gebruiken want op die plaatsen komen dan drie stukken koord bij elkaar en de verbinders maken gewoon het ene stuk koord aan het andere vast...

Tussenverbindingen kun je betrouwbaar maken voor draad met deze
https://www.koltec.nl/accessoires/verbinders en zelf de stukken ertussen op maat maken.
Voor lint zijn er gelijkwaardige oplossingen.

Niet te zuinig met het onderling verbinden, maak er meteen een vlakbij je spannings toevoer, en zeker een op verste punt vanaf spannings toevoer.

Voor nood wat aan elkaar knopen bij breuk gaat vrij vlot stuk of maakt slecht contact.
Beter is over twee meter lengte nieuw deel ertussen in elkaar draaien en dan voorzien van knopen als tijdelijke oplossing.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 08:45

belle_boef schreef:
_Penotti schreef:
Is dat alu? Ik dacht dat is kunststof?

Klopt volledig kunststof. Vrijwel mijn gehele omheining :)

Oeps, sorry |( , dan is dat vet mooi strak materiaal :j

Edit: dacht al ??, dit is apart.

belle_boef

Re: Stroomdraad correct aftakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 08:47

Hahaha geeft niet hoor.
Ben er ook erg blij mee. Op zure en natte grond gaat hout er binnen no time aan.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:00

Afbeelding

Niet heel duidelijk.
Maar zo hebben we het op een stuk dat in drieën verspringt.
Hier kun je ook nog verbinden met draad van boven naar beneden zoals Belle boef duidelijk laat zien.

Wat wel heel duidelijk is, koop kwaliteit.
Aan alle handvaten hebben we verbnders van Gahalgher. Niets geen roest te zien. Zit zo al meer dan 10 jaar.
Links boven, dat is een verbinder van Cranenbroeck.
Blijft niet op de plek zitten en 1 bonk roest. Heb je dus niets aan. Dan kun je dus net zo goed knopen.

Afbeelding
Hier kun je zien dat we het ook van onder naar boven hebben aangesloten, zoals veel duidelijker te zien is op de foto's van Belle Boef.
Maar er gaat ook een draad naar links, daar zit onze permanentdraad/ equifence.
Ook deze met daarvoor speciale verbinder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:13

@penotti: niet alleen de verbinders kunnen roesten. Ik zie op al je handgrepen ook roestplekken (op één na, die er wat nieuwe uitziet). Ook daar ga je stroom verliezen en moet je eens met een staalborstel/schuurpapier over heen voor beter kontakt.

Edit: naam aangepast :o
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 30-05-20 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:15

Ik denk dat je mij bedoeld?
Ja dat klopt, ook daar zie je verschil in wat we goedkoop hebben gekocht en duur.
Hij geeft nu nog een tik van 3,8 V
Kan inderdaad meer. Merk ik teveel verlies ga ik wel weer eens een rondje maken.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:48

Ik ben gisteren met de stalhoudster ons weiland rond geweest, ook daar zag je duidelijk verschil in merken en in materiaal. RVS koordverbinders konden we nog prima openschroeven, de andere moet nog met wd40 geprobeerd gaan worden...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:08

Hilary schreef:
Ik ben gisteren met de stalhoudster ons weiland rond geweest, ook daar zag je duidelijk verschil in merken en in materiaal. RVS koordverbinders konden we nog prima openschroeven, de andere moet nog met wd40 geprobeerd gaan worden...

Heb je wel een beetje pasta aan die RVS verbinders gedaan? https://www.rvspaleis.nl/metaalbewerkin ... asw-040p_1 want als RVS gaat vreten, heb je pas echt een uitdaging.

Elektrisch wordt ik, voorzichtig gezegd, niet zo blij van wat er geschreven wordt......

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:09

Ja precies.
Dat verschil merk je echt.
Ook met isolatoren en lint.

Wij hebben in het begin ook goedkopere merken gehad, het is allemaal zo duur. En dan denk je zal ook wel goed zijn.
En nu zeg ik, voor tijdelijke afrasteringen in bijvoorbeeld een huur wei waar je toch na een paar jaar af zou moeten, prima spul.
Maar weet je dat je het voor langere tijd is, beknibbel daar niet op.
Je haalt het er uiteindelijk uit. Plus een hoop werk en ergernis minder.