Warm water bij de stal. Hoe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:40

DubbelDun schreef:
Ipv een elektrische boiler (voorraadvat) kun je ook kiezen voor een elektrisch doorstroom apparaat (geiser op stroom). De kleintjes zijn niet zo duur en kunnen gewoon op 230V.
Dan verbruik je alleen stroom als je warm water nodig hebt, dus geen stilstandverliezen.

Is dat wat ze in de UK ook in de meeste hotels hebben?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:07

Caritas schreef:
Geiser op flessengas (ik vergeet altijd of het propaan of juist butaan is). Geiser kost in de Belgische bouwmarkt niet veel.

Dat hebben vrienden van mij ook. :j
Als ze hem niet gebruiken staat hij gewoon uit. Werkt prima. :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:23

DubbelDun schreef:
Ipv een elektrische boiler (voorraadvat) kun je ook kiezen voor een elektrisch doorstroom apparaat (geiser op stroom). De kleintjes zijn niet zo duur en kunnen gewoon op 230V.
Dan verbruik je alleen stroom als je warm water nodig hebt, dus geen stilstandverliezen.
Caritas schreef:
Is dat wat ze in de UK ook in de meeste hotels hebben?

Ik heb ze idd in engelse huizen wel gezien. De kleinere geven niet echt een heel krachtige straal, de grotere kun je gewoon onder douchen of een bad mee vullen. Die hebben wel een aangepaste stroomtoevoer nodig.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 07:50

Dispar_Vulgo schreef:
8nnemiek schreef:
Wij merken het niet op onze stroomrekening. Die dingen zijn erg goed geïsoleerd, dus warmen af en toe eens bij, maar het trekt niet 24/7 stroom. En als je hem niet gebruikt kun je hem gewoon op vorstbeveiliging zetten. Als je hem een half uur voordat je wil gaan wassen of voordat de dierenarts komt bv aan zet dan is ie ruim op tijd op temperatuur.

Oh dat is inderdaad positief. Als hij na een half uurtje warm is, dan is dat ook helemaal goed.

Hoeveel liter boiler is aan te raden om bij 1 paard voeten, staart en manen te wassen op lauw-warm water?

Brainless schreef:
Deze doorstroomboiler is gewoon op 220
https://www.hornbach.nl/shop/WAHLBACH-D ... g8QAvD_BwE

Hier heb ik ook naar gekeken, maar zou het water hierbij wel een beetje warm worden?

recensies zijn niet echt positief, water wordt maar net lauw!

8nnemiek

Re: Warm water bij de stal. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:07

Als dat ding 3500W trekt dan zou ik daar niet aan beginnen. Op een groep mag maximaal 3500W aangesloten worden, dus dat betekent dat je een aparte groep zou moeten aanleggen voor de doorstroomboiler, óf tijdens het gebruik geen enkel apparaat op die groep zou mogen gebruiken, dus zelfs geen lamp.
In het ergste geval zijn de kabels in een oude stal/schuur niet (meer) berekent op zo'n hoge continue stroom en kunnen ze smelten en brand veroorzaken.

Jessix

Re: Warm water bij de stal. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:10

Ik ga toevallig een buiten geiser aanschaffen op gas. Lijkt me ideaal voor het wassen van de paarden.