Nadiine__x schreef:Mijn draver was ook zo, kon niet bij andere paarden door zijn gedrag en mega erge voerneid.
Ik heb eerst zijn voerneid aangepakt, dus hij stond buiten alleen. Dat was veilig en gaf rust, ook aan hem!
Ik heb hem in een box gezet die aan 3 wanden dicht was en waar niet teveel paarden langs liepen. En gezorgd dat hij heel veel hooi kreeg zodat dat honger gevoel weg ging. (hij heeft echt honger gehad door slechte voeding)
Toen hij tot rust kwam en weer goed op gewicht was, heb ik hem steeds een halfuur samen met een ander paard in de paddock gezet, eerst met mijn eigen merrie en toen dat goed ging, ook wisselend met andere paarden.
Mijn pyranja verandere is een lief knuffelpaard. Even voor de duidelijkheid in die paddock was geen voer!! Voer kreeg hij wanneer hij apart stond zodat hij rustig kon eten.
Een jaar later ben ik. Verhuisd naar een stal waar ze 24/7 buiten konden blijven met onbeperkt hooi. Eerst apart, en later heb ik mijn merrie erbij gezet, toen ze gewend waren en ik zeker wist dat ze ook echt onbeperkt hooi hadden.
Nu staan ze aan huis, en ben ik 4 jaar verder. Hij loopt in een kleine kudde van 7, heeft onbeperkt hooi.
Hij word chagrijnig als hij 2 weken niet aan het werk is, maar zolang hij gewoon lekker zijn beweging krijgt en onbeperkt hooi heeft. is er niks meer aan de hand.
Ik denk dus, dat het belangrijk is dat je rust gaat creëren voor hem, dat hij eerst zichzelf terug kan vinden voordat hij weer de groep in gaat.
Ik weet niet of Dronten te doen is voor jou? Maar dichtbij kampen zit een stal met dichte wanden, staan se swinters veel op. Stal en zomers op een eigen weide of per 2 op de weide.
Mijn paard is daar helemaal tot rust gekomen, alles word op vaste tijden gedaan, goed ruwvoer. Heb gewoon uitgelegd hoe mijn paard was en daarop hebben we toen samen een box uitgekozen op een rustige plek.
Buiten heeft ze gelukkig geen voernijd indien ze gewoon ruimte heeft.
Een stal waar ze veel binnen staan valt helaas af daar wordt ze niet leuker van