(VOLG) Eindelijk de paarden weer aan huis!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: (VOLG) Eindelijk de paarden weer aan huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:31

Je werkt wel mooi in het zicht zo ja! Leuk om te volgen :j

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 18:18

Weer een stukje verder. Was flink bikkelen in de volle zon vandaag (half uurtje werken, ff zitten en drinken, half uurtje werken enz... Ben kapot en 'moet' nog een ritje met m'n verzorgpaard gaan maken :=

De lange zijde is nu helemaal voorzien van gaas. Verder hebben we de achterzijde helemaal opgeruimd. Daar lag nog oud gaas en resten van prikkeldraad, een hoop onkruid en zelfs een braamstruik. Maandag gaan we daar de paaltjes zetten. Morgen een dagje he-le-maal niks doen :o

Afbeelding

Helaas geen 'before' foto van de achterzijde.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:14

Echt heerlijk om te zien hoe het opknapt!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 15:14

Het loopt allemaal iets anders dan gepland. Maandag komt het eerste paard al. Een heel bijzonder merrietje dat me werd aangeboden en waar ik echt geen nee tegen kon zeggen.
Nu dus snelsnelsnel de omheining afmaken en een deel van de paddock paardproof maken. Ze zal het in het begin even met een boom als schuilmogelijkheid moeten doen totdat de overkapping af is.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 21:14

Vandaag vooral verder gegaan met de omheining. De hele weide is nu voorzien van palen, gaas en isolatoren. Morgen het lint bevestigen en eens zien hoeveel er gesnoeid moet worden. Niet ideaal in deze tijd van het jaar, maar we hebben niet veel keus.
Mijn vriend heeft al het hout uit de paddock weggehaald, alleen de grote balken moeten we samen nog doen. En hij is voorzichtig begonnen met het vlakker maken van de bodem. Daar helaas geen foto's van.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:22

Lekker beziggg. Wat een werk he...

Shetestic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:28

Wat onwijs gaaf! Ik ga dit topic ook zeker volgen :))

kxm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:29

goed bezig, ik ga zeker ook volgen :')
echt een droom voor mij hoor zo de paardjes aan huis

Snoopysnoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:32

Ik volg ook, echt een droom zo'n plekje <3

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 21:34

Vandaag weer een stuk verder. De hele omheining is nu voorzien van schrikdraad. De paddock is helemaal leeg en voor nu grotendeels zo recht als we hem op korte termijn kunnen krijgen, dus we doen het ermee. Alleen de uitgang moet echt nog wat aan gedaan worden voor maandag. Morgen inventariseren wat er gesnoeid moet worden, maar we moeten beide ook werken, dus even zien hoeveel er daadwerkelijk gedaan kan worden.

Afbeelding

Afbeelding

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 12:36

Het meeste snoeiwerk is gedaan, nu even op vriendlief wachten zodat hij de laatste uitstekende stukken met de zaag kan doen.

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Van een afstandje zie je goed welke bomen ik op deze foto al had gedaan en welke nog niet:

Afbeelding

Er gebeurde me bij het opruimen van de grotere takken iets heel raars. Ze hebben er nog geen uur gelegen, maar in die tijd heeft de nabijgelegen bijenkolonie besloten om naar één van de takken te verhuizen :? -O-
Vanavond even kijken of ze weer hun kas in zijn gegaan en anders de imker een belletje geven...

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:50

Je kunt beter nu al een imker bellen. Dan kan hij alles zo zetten dat ze er vanavond waarschijnlijk al in gaan, anders zijn ze al weer weg

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 13:44

EmptyWords schreef:
Je kunt beter nu al een imker bellen. Dan kan hij alles zo zetten dat ze er vanavond waarschijnlijk al in gaan, anders zijn ze al weer weg

Ook als de kas op nog geen 2 meter afstand staat? Gaan ze daar dan niet zelf weer naar terug? Het zou toch raar zijn als ze hun koningin, die in de kas zit, zomaar in de steek laten...

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 15:55

Delaja schreef:
EmptyWords schreef:

Ook als de kas op nog geen 2 meter afstand staat? Gaan ze daar dan niet zelf weer naar terug? Het zou toch raar zijn als ze hun koningin, die in de kas zit, zomaar in de steek laten...

Imker wordt op de hoogte gesteld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:33

Zie ik goed dat je het stroomdraad aan de buitenkant hebt?

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 18:40

Humpiedumpie schreef:
Zie ik goed dat je het stroomdraad aan de buitenkant hebt?

Nee, aan de binnenkant. De rechterkant op de foto's is onze wei, de wilgen staan daar dus in.

De imker is geweest. Het was puur toeval, blijkbaar is er een nieuwe koningin gekomen en is een deel van het volk afgesplitst. Hij heeft het nieuwe volk nu apart gezet en zet morgen een extra kast neer.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:01

Heb je bijenkasten op eigen terrein? Tof!
Dit is wel het moment in het jaar dat bijenvolken kunnen gaan zwermen. De imker is vast blij dat je hebt gebeld.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 08:46

Astorga schreef:
Heb je bijenkasten op eigen terrein? Tof!
Dit is wel het moment in het jaar dat bijenvolken kunnen gaan zwermen. De imker is vast blij dat je hebt gebeld.

Officieel is dat hoekje van ons ja, maar het is zo'n rare onlogische hoek dat we tegen de buren hebben gezegd dat ze het bij hun grond mogen betrekken, wij zouden er echt helemaal niks mee kunnen. De kasten zijn van vrienden van hun.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 12:51

Vanmorgen de eerste grote tegenslag. Beetje jammer dat dat op de laatste dag gebeurt. Bij het afvlakken van de laatste bult kwam ik dit tegen:

Afbeelding

Deels uitgegraven (er kwam steeds meer tevoorschijn) en vervolgens met grof geweld eruit getrokken.

Afbeelding

Afbeelding

Daar zijn we de hele ochtend mee bezig geweest, terwijl het plan was om nu zo'n beetje klaar te zijn -O-
Ik ben zo blij dat ik dit nu tegenkwam en niet als er al paarden staan. Stel je voor dat dit door het zand omhoog was gekomen...

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:55

Jeetje zeg! -O- Hoe komen mensen erop om dat in de grond te stoppen? 8)7
Inderdaad, gelukkig zag je het voordat de paarden er lopen! :oo En scheelt dat jullie groot gereedschap hebben, gaat een stuk makkelijker dan.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 17:06

We zijn na het prikkeldraad gedoe nog uren bezig geweest om wortels, stenen en andere troep uit de paddock te halen, maar nu is het toch echt zo goed als klaar. Waterbak en tijdelijke bak voor het hooi staan klaar. Een aparte strook voor strookbegrazing afgezet (paard komt van een weide die meer paddock dan weide is) en in de paddock een tijdelijke omheining geplaatst. Omdat de overkapping er nog niet is, kunnen we de vaste omheining nog niet neerzetten, maar dit is voor nu ook prima.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:15

Kwam hier terecht nav je eiken topic, wat een leuk plekje zeg! Word heel mooi al. <3

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:34

Leuk om te zien. Ik ga volgen. Dit is toch ook wel een droom van mij voor later!

xsheila06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:16

Word al mooi hoor! <3 Eigenlijk ben ik nu ook benieuwd naar je paardje :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:17

Libera schreef:
Kwam hier terecht nav je eiken topic, wat een leuk plekje zeg! Word heel mooi al. <3

Ja ik ook.
Maar geweldige plek.
Even veel werk maar dan is het genieten!