Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sclimpre schreef:Zoals je zegt is de parkeerplaats/oprit de eerste indruk van je bedrijf. Dus de eerste stap lijkt me te bepalen welk soort bedrijf je wil zijn: zakelijk/clean, gezellig/joviaal, luxueus, etc.
Gini schreef:Sclimpre schreef:Zoals je zegt is de parkeerplaats/oprit de eerste indruk van je bedrijf. Dus de eerste stap lijkt me te bepalen welk soort bedrijf je wil zijn: zakelijk/clean, gezellig/joviaal, luxueus, etc.
Heel eerlijk denk ik dat dit wel meevalt bij een paardenbedrijf. Ik denk dat weinig mensen een pensionstal van hun lijstje schrappen of een paard niet kopen, omwille van de parking van de stal.(Uiteraard bedoel ik hiermee niet als het een zooiplek is met onkruid tot boven je oren en verroeste prikkeldraad om je benen wanneer je uit de wagen stapt.
)
Ik zou het dus heel erg efficiënt houden. Groen en bloemetjes zijn leuk en mooi tot het moment dat ze in mijn draaicirkel liggen of een te laat gesnoeide tak een kras op mijn auto maakt bij het inparkeren.Ik volg dus de visie van Maflinger. Net, strak, zoveel mogelijk open ruimte en geen tierlantijntjes.
superpony schreef:Gini schreef:Heel eerlijk denk ik dat dit wel meevalt bij een paardenbedrijf. Ik denk dat weinig mensen een pensionstal van hun lijstje schrappen of een paard niet kopen, omwille van de parking van de stal.(Uiteraard bedoel ik hiermee niet als het een zooiplek is met onkruid tot boven je oren en verroeste prikkeldraad om je benen wanneer je uit de wagen stapt.
)
Ik zou het dus heel erg efficiënt houden. Groen en bloemetjes zijn leuk en mooi tot het moment dat ze in mijn draaicirkel liggen of een te laat gesnoeide tak een kras op mijn auto maakt bij het inparkeren.Ik volg dus de visie van Maflinger. Net, strak, zoveel mogelijk open ruimte en geen tierlantijntjes.
Daar ben ik het niet mee eens.
Kwam altijd op veel stallen om les te geven, clinics volgen/kijken, wedstrijden etc. Ik vind het echt vanaf de inrit tm de kantine en toiletten heel bepalend wat een indruk voor de mens is. Paarden welzijn is dan voor mij even een hoofdstuk apart.
Wat ik juist zie is dat schone terreinen, goed bestraat met hier en daar bloemen, haag en of boompje vaak ook de indruk geven dat ze duurder zijn in bijv de handel.
Waar ik ooit werkte moesten wij ook best netjes eruit zien. Dus extra kleding mee, liefst een polo of blousje, schone rijbroeken, schoenen niet afgetrapt.
En als je een paard ging rijden helemaal.
Kom je ergens met beton platen, niet aangekleed, geeft dat weer een andere indruk.
Net als wanneer overal rotzooi ligt, de bestrating niet netjes is etc.
Ook al zegt het feitelijk niks over het paarden welzijn of de kwaliteit van de paarden of lessen etc, geeft dat wel die indruk.
Waar voor mij de te schoon geveegde stallen vaak minder aan welzijn doen juist. En te chique kan echt afschrikken. Maar dat ligt dus ook echt aan je doelgroep.
Waar ik zelf ook een beetje een hekel aan heb als een stal op een boeren bedrijf zit dat het onduidelijk is waar wat is, waar je moet parkeren, iemand kan vinden etc.