Wat moet ik hiermee? (Stal)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:30

Popstra schreef:
Jemig 170€ per maand. Dat is toch niks!?
Heel eerlijk, wat Kun je daar nu voor service van verwachten?

Nou je mag in ieder geval verwachten dat je paard veilig is toch?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:33

Nou kunnen jullie allemaal wel gaan lopen bokken tegen me maar alle waar is naar zijn geld. Zo zie ik dit verhaal ook. Dat onkundige personeel zal wel niet veel kosten.
Ik zou voor de veiligheid van mijn paard kiezen en liever ergens verder staan en meer betalen voor betere zorg ipv makkelijk dichtbij en constant alles moeten na lopen of het wel goed gaat.

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 11:34

Popstra schreef:
Nou kunnen jullie allemaal wel gaan lopen bokken tegen me maar alle waar is naar zijn geld. Zo zie ik dit verhaal ook. Dat onkundige personeel zal wel niet veel kosten.
Ik zou voor de veiligheid van mijn paard kiezen en liever ergens verder staan en meer betalen voor betere zorg ipv makkelijk dichtbij en constant alles moeten na lopen of het wel goed gaat.

Heb je uberhaupt mijn berichten wel gelezen? :') vind het ook niet netjes om haar onkundig personeel te noemen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:37

Popstra schreef:

Ik vind van niet, als jij de afspraak maakt dat je voor dat geld die en die service krijgt moet men zich daar aan houden.
Kan het niet voor het geld? Dan om tafel en andere afspraken maken.

Aan TS aangezien er ook een aantal paarden van de stal eigenaar staan lijkt het mij dat ook zij niet zit te wachten op ongelukken met haar paarden doordat de stalhulp eigenlijk niet meer in staat is het werk te doen. Wellicht kan je het gesprek die wending geven?
Stalhulp zal ook moeten beseffen dat ze eigenlijk niet meer in staat is dit werk te doen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:39

Ik vind het vooral een sneu verhaal en kan me ook voorstellen dat het moeilijk voor de stalbaas is zo iemand de laan uit te sturen. Alleen: dat zal ooit een keer moeten, en het is misschien de vraag hoe erg het moet worden voordat dat gebeurt. Misschien is dat iets wat de stalbaas zich moet realiseren.
Maar het is herkenbaar, in de paardenwereld veel mensen van goede wil voor wie hun werk hun leven is. Blijft lastig.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:42

Popstra schreef:

Nou, niet dat er hekken open blijven staan waardoor paarden op de weg lopen...

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:46

Popstra schreef:

Beetje rare reactie....ligt er natuurlijk helemaal aan in welke regio je woont..
Ik betaal 175 euro ( wel zonder faciliteiten zoals rijbak enz)dit is gewoon redelijke prijs in de regio en ik verwacht gewoon dat afspraken die gemaakt zijn gewoon nagekomen worden..en zeker dat mijn paard veilig staat!

Ik zou zeker in gesprek gaan met staleigenaar op rustige wijze( ook haar paarden lopen immers gevaar!) En als er niks veranderd op zoek gaan naar andere plaats..liever iets verder rijden, dan elke dag stress of alles wel goed geregeld is..
Laatst bijgewerkt door Vleddertje1 op 23-04-20 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:48

We weten ook niet hoe het verder is he, of die 170€ kun je weinig zeggen. Misschien is het een oude boerderij met wat simpele stalletjes en een kleine slechte rijbak. Maar daar ligt het probleem sowieso niet.
Zou het wel netjes vinden als je minder hoeft te betalen als je 3x mee helpt.

Ik zelf zou naar een andere stal zoeken. Ik zou het de hele dag in m'n kop hebben of m'n paard wel veilig staat en de draadjes dicht zitten ..

Anoniem

Re: Wat moet ik hiermee? (Stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:52

De beste mevrouw kan er zelf niets aan doen natuurlijk en blijkbaar ziet je stalbaas er geen levensgroot probleem in. Heel eerlijk; ik zou voor de veiligheid van mijn paard en voor mijn eigen gemoedsrust, mijn paard daar zo snel mogelijk weghalen :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:53

Gonli schreef:
Heb je uberhaupt mijn berichten wel gelezen? :') vind het ook niet netjes om haar onkundig personeel te noemen.

Maar dat is ze wel, onkundig personeel. Wat de oorzaak ook is van die onkunde. Jouw paard is ontsnapt uit een weiland en gewond geraakt door onkunde van een ander.
Als de stalbaas het probleem niet inziet en er ook niet echt iets wezenlijks aan wilt veranderen, dan zou ik een andere plek zoeken. Iedere stal heeft wel iets en nergens is het 100%, maar een persoon met dementie stalverantwoordelijke maken, dat lijkt me eerder het scenario voor een flauw candid camera filmpje.

Voor mij zouden er maar 2 opties zijn om het op te lossen:
- stalbaas neemt terug de belangrijkste taken op, persoon met dementie helpt
- stalbaas neemt een degelijke en gezonde stalhulp aan, persoon met dementie helpt (eventueel kan jij die stalhulp worden indien je daar tijd en zin voor hebt, maar dan tegen uurloon).

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:12

Heel eerlijk gezegd ,als je er verder graag staat en het is maar 10 min van huis. Zou ik zelf mijn paard binnen en buiten zetten of met de stal baas afspreken zij buiten en jij binnen.Het niet goed dicht doen vd hekken zou ik idd erg gevaarlijk vinden.

Ik heb ook op een stal gewerkt waar een dementerend iemand rondliep en dat was idd heel gevaarlijk wij hebben zo 10 paarden op een toen nog 90 km weg gehad. En twee hengsten in een wei met merrie's,dat wil je dus ook niet mee maken,het gevecht enkel al om die uit elkaar te krijgen en de wonden daarna.
Op een gegeven moment is de mens gevallen ,heel triest, maar daardoor was het pprobleem opgelost.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:14

De demente persoon kan er niets aan doen. Maar als er een ernstig verkeersongeluk zou gebeuren dan gaat de verzekering op zoek naar iemand die ze de schuld kunnen geven en dat kan de paardeneigenaar zijn!! Of de staleigenaar.Maar dat wordt dan een financieel drama. Ik heb zoiets eens meegemaakt op een stal waar ik een leasepony had. De staleigenaar liet veel werk door daar rijdende minderjarige kinderen doen en door hun onkunde kwamen ook paarden in het verkeer terecht waardoor een weggebruiker blijvend in een rolstoel belandde.Dat werd een vreselijk juridisch gevecht.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:17

Maar de veiligheid van de stalhulp is nu ook in gevaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:21

Popstra schreef:

Ik sta voor 190 per maand all in. En staan maar 2 op pension. Wel super goede bak en alles word voor me gedaan. Dat hangt gewoon puur van de regio af, kosten die ze maken etc. Verschilt ook of je bij een particulier of een bedrijf staat.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:26

Ik vraag me af hoe serieus de pensionhoudster de verzorging van de paarden neemt. Realiseert ze zich wel dat ze niet sterk staat als er iets met een paard gebeurt door de dementerende stalhulp. Dat zij daarvoor aansprakelijk is? Of het nou met de vrouw zelf of met een paard is. Ik vind de pensionhoudster erg makkelijk en zonder verantwoordelijkheidsgevoel als ze deze situatie zo laat bestaan. En zou daarom hier niet willen staan. Als ze een wond niet zien wat zien ze dan allemaal nog meer niet. Er zijn veel zaken waarvoor je heel wat preciezer moet kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:44

Ik zou me daar niet prettig bij voelen en daar komen steeds meer irritaties bij.
Buiten het feit dat zoiets (enige pension klant en geen bak) mij persoonlijk niet trekt, zou ik nu al helemaal wat anders zoeken.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:58

Ik heb enkel de beginpost gelezen, dus sorry als ik iets zeg wat al gezegd is...

Tot op zekere hoogte is het een beetje herkenbaar voor mij. Ik betaal ook meer sinds een jaar en zorg is er stilzwijgend ook op achteruitgegaan. Ik snap je frustraties dus wel.

Als de stalbaas geen stappen onderneemt en je wil je paard liever niet ergens anders heen brengen, is het dan geen idee om een verzorger voor je paard te zoeken? Die persoon kan dan toch ook zaken doen als eens gaan checken of alle draadjes dicht zijn, deken op of af doen,... Gewoon iemand die mee je paard een beetje in de gaten houdt wanneer jij zelf niet kan gaan.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:16

Is het niet mogelijk dat er in ieder geval een poort gaat komen naar de weg toe?
Verder kan je niet voor je pony een inloop/ schuilstal maken?
Hooi zou je via een slowfeeder kunnen voeren, en dan misschien wel meerdere ophangen
of plaatsen. Zodat je bv 24uur of 48uur hooi klaar hebt staan voor je pony.
Ik heb voor mijn paard en mini 4 slowfeeders staan op diverse afstand van elkaar,
en dan nog in elke box 1 staan.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:05

Over de stalprijs zeg ik niet veel alhoewel ik het wel erg goedkoop vind.

Over de dekens vind ik dat je een beetje zeurt, dit is niet zo vanzelfsprekend en zeker niet last minute (ik doe het bvb wel, maar ga er ook niet speciaal voor terugrijden als die persoon het te laat meldt bvb). Zulke dingen mag je voor die prijs ook niet standaard verwachten, alhoewel het natuurlijk altijd mooi meegenomen is.

De stalhulp vind ik wel erg. Ik herken het probleem wel ergens (persoon was niet dement maar zeer slechte communicatie met staleigenaar) en dat zorgt voor een continu knagend gevoel. Je wil immers zeker zijn dat je paard veilig is en de juiste voeding heeft gekregen. Wij zijn toen na een incident om die reden ook zsm verhuisd. Het vertrouwen was voor altijd weg. Ik zou met de stalhouder overleggen dat je die persoon niet meer alleen op stal rond jou paarden wil weten werken ivm de veiligheid van zowel haar als jou paard. Indien dit niet kan, zou ik verhuizen. Onderschat klusjes doen en elke dag gaan zeker niet, maar weinig mensen hier op stal wisten dat vol te houden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:19

Dat die stalhulp niet zelfstandig taken meer moet uitvoeren staat als een paal boven water..

Maar boos zijn omdat voor 170 euro per maand een deken niet afgehaald wordt zoals u het blieft.. Jeetje.

Als het voer erbij in zit levert je stalbaas er volgens mij onderhand op in.

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 16:22

Volgens mij begrijpt meerdeels het verkeerd. Waar staat dat ik boos ben op die 170???? Anders was ik wel weggaan toen die verhoging kwam. Jammer dat het altijd weer zo moet gaan op bokt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:25

Ik snap prima dat je niet boos bent op de 170 euro, maar ik denk dat het merendeel hier je probeert te laten inzien dat je voor 170 euro per maand een vijfsterren all inclusive accomodatie met bijbehorende services kan verwachten.

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 16:25

En nee ik ben ook niet boos dat mij deken niet af word gedaan. Vond het alleen jammer dat het eerder wel zo ging en we voor elkaars paard zorgen zodat je niet 2 a 3x per dag naar stal hoeft.

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 16:26

upendo schreef:
Ik snap prima dat je niet boos bent op de 170 euro, maar ik denk dat het merendeel hier je probeert te laten inzien dat je voor 170 euro per maand een vijfsterren all inclusive accomodatie met bijbehorende services kan verwachten.

Nogmaals dit heb ik ookal vermeld het is enkel een weiland met een stalletje. Geen plek om te rijden of iets. Dus zeker geen 5sterren.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:28

Ik vind het vrij fors om eerlijk te zijn. Er is 1 paard van jou, maar jij hebt wel 3 keer in de week aan klusjes. Heel vervelend dat de stalbaas niet zoveel tijd heeft ivm een kindje maar dat is natuurlijk niet iets waardoor jij dan meer verantwoordelijkheid zou moeten krijgen, dat ligt nog altijd bij haar.

Als ze echt de verantwoordelijkheid zou willen delen is dat het eerlijkst om gewoon door het aantal paarden die er staan te delen. Nu is 9 misschien wat lastig over 7 dagen maar jij en stalhulp 1 keer per week (binnen en buiten zetten en mesten) en zij de overige dagen.
Dit is meer een kwestie van verantwoordelijkheid nemen ipv wat dan ook anders :)