Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Gaitkeeper schreef:En voor de zekerheid een keer extra ontwormen met een ruime hoeveelheid pasta (beter altijd teveel pasta geven dan te weinig, een fjord van bijv. zo 1.40/1.45 m kan je prima voor 400 a 500 kg ontwormen)
Debo schreef:nee ga niet minderen laat het zo , hoop dat het zo genoeg is.. anders doe ik er nog meer bij..
Vind t alleen een beetje jammer dat ik presies 2 ponys heb die niet winterproof zijn.. , maarja ...
Debo schreef:nee ga niet minderen laat het zo , hoop dat het zo genoeg is.. anders doe ik er nog meer bij..
Vind t alleen een beetje jammer dat ik presies 2 ponys heb die niet winterproof zijn.. , maarja ...
Gewoon iets meer hooi en misschien ook een klein beetje onderhoudsbrok erbij? RB staat ook zijn eerste winter buiten en ik merk dat ik hem ook iets meer moet voeren als toen hij nog op stal stond.
), brood en wortelen en de buurt steekt 'm ook vanalles toe. Hij is niet geschoren en geeft een regendekentje op die licht gevoerd is. Hij doet het vrij goed daarop. Hij werkt niet. Als het aan mij lag zou ik 'm wat meer hooi willen voeren, alleen moet ik alles met de fiets doen ik moet ik al blij zijn dat ik dit tot aan het weiland krijg met m'n fietsje
(en nu met die rotte tumor en het hele gedoe daarrond maakt het echt alles er niet makkelijker op). Al bij al staat m'n fjord niet te vet, maar ook niet mager. Gewoon slank/sportief lijntje
. Ik zal wel blij zijn dat ie een thuis zal hebben waar hij onder betere omstandigheden gehouden kan worden. Deze is niet m'n keuze, maar opgedrongen omwille van de burocratie
. Verbod om stal bij te bouwen thuis en paardje in de modder laten staan voortdurend met al die regen de laatste weken is ook geen oplossing, dus is hij naar het dorp gegaan op het "droge" landje. Het is nu dus elke dag zeulen met m'n fietsje en m'n best doen zoveel mogelijk aan te slepen voor m'n mannetje. Ik doe m'n best voor hem en ben dan ook blij te zien dat ie gisteren z'n stro niet heeft opgegeten en dat ie verzadigd lag te slapen en vrolijk kwam aan lopen deze morgen en kieskeurig ging kijken wat hij eerst zou opvreten