Waar hebben jullie nou een hekel aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:03

Door dit soort berichten ben ik altijd blij dat ik met niemand iets te maken heb. Mijn paard, mijn spullen, my life. En als iemand er commentaar op heeft.... I'll eat you alive!! Haha! Knipoog

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:17

Dit doet me denken aan toen ik zaterdag aan mijn instructrice vroeg wat ze van het paard vond (ik bedoelde qua bouw en bewegingen) dat ik sinds kort rij. Haar antwoord: Als je de helft van de manen eraf haalt ziet hij er best leuk uit.

Over mijn vorige paard kreeg ik ook in de winter vaak te horen dat hij er dan niet uitzag omdat hij een hele dikke vacht had en dat ik hem moest scheren en ruim 15 cm van zijn staart afhalen, dan zou hij er weer redelijk uitzien Haha!.

Ik kan er wel om lachen, vaak denk ik dit soort dingetjes ook wel maar ik zal het nooit ongevraagd tegen de eigenaar/verzorger zeggen, ieder zijn ding.

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:29

sh*t ik overtreedt wel 3 van deze geboden, ga me nu heel erg schamen. Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:16

Oscar"]
[quote="Nouvel schreef:
Oei, dan is het maar te hopen dat je mij nooit tegen komt, dan ga je vast ernstig flauw vallen...

* Met springen heb ik een hele smalle neusriem... (met dressuren trouwens niet)
* Mijn paard heeft geen geschoren staart (ook niet gevlochten)...
* Op de Lusitano die 2 jaar terug reed had ik een bruin hoofdstel en een zwart zadel...
* Ik heb in de B en de L wel eens met een hoedje gestart...
* Ik vlecht nooit de voorpluk in...
* Ik heb een wit dekje met een klein puntje...
* Oef... ik heb gelukkig geen wit onderlegde frontriem (wel neusriem, telt dat ook? Haha! )

Maar je hebt het waarschijnlijk wel zelf betaald ? Knipoog
[/quote]

en ik ben er blij mee! Knipoog

da's het belangrijkste, toch?? *LOL*

Waar ik me aan erger zijn mensen die hun paard niet goed verzorgen/eerlijk behandelen, en die uiterlijk belangrijker vinden dan een gelukkig paard...

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:49

ach ik heb zo iets van laat iedereen toch lekker. ik ben zeker geen dresuur type. ik vind de sfeer op de meeste wedstrijden waar ik geweest ben vreselijk! en iedereen zorgt toch op zijn manier voor zijn paardje en op de manier die hij zelf mooi vind...
in april ga ik endurance wedstrijden rijden en ga ik in het knaporanje en donkerblauw... het zal mij echt niet interesseren wat anderen daar van denken...

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:56

Tjah iedereen doet idd maar wat ie wil. zolang het paard goed verzorgt wordt.

Al kan k me wel ergeren aan mensen die zelf super chique er bij lopen en dan hun paard met een of andere oude deken, die van ellende bijna uit elkaar valt, laten staan.

Of een nieuw meisje op stal, die deed er meer dan een uur op om dr paard te zadelen. En dat iedere dag, alles moet helemaal perfect. Kijk dat kan nog best maar dat ze dan gaat neerkijken omdat k niet elke dag met een gloednieuw dekje en dan nog alles in kleur, incl mijn kleding rijd. Dat vind k dan weer niks. Van die mensen die beter denken te zijn met hun mega dure dingetjes Misselijk

en k heb n hoofdstel wat wit onderlegd is, neus en frontriem. De meeste van die dingen zijn gewoon n kwestie van smaak. Want k vind t echt super staan, vooral als k dan stiekem mn witte dekje er is ondergooi. Bloos

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:06

Dit doet me trouwens denken toen ik om transportbeschermers ging.
Die vrouw: welke kleur wil je?
Maakt me niet uit hoor
Welke kleur is je deken dan? en je zweetdeken?
groen en blauw
Ow wat zou je nu nemen deze misschien
Mevrouw, het maakt me niet veel uit, het is maar voor op de vrachtwagen en als het beschermt ben ik blij genoeg

Stond ze me ff aan te kijken Scheve mond

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:17

ik erger me aan mensen die denk/zeggen: jij hebt niet je spullen van het goede merk en geen setjes, dus jij bent niet gaaf en je hoort er niet bij

dat vind ik echt suf... Als de spullen maar kwalitatief goed zijn en dus niet kapot, dan hoeft er nix mis mee te zijn.. Voor het mooi is het een bij zaak (wat niet wegneemt dat ik setjes mooi vind Knipoog) Maar wat ik bedoel is dat ik me erger aan bevooroordeelde mensen...

offspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:22

dravers het ics... en mensen die zagen in de mond omdat ze willen laten zien dat ze kunnen rijden.. en alles beter weten dan ik ( dat kan niet hahahahaah)

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:25

Toen ik net bij deze stal was liet een meisje mij even zien waar alles stond.....tot zover niets aan de hand Lachen
Totdat we naar de paarden gingen, zodra er niemand bij was ging ze iedereen van de stal even afkraken en zichzelf ophemelen en vervolgens zegt ze ook nog: Dan leer ik je wel even stallen uitmesten!
PARDON? Ik rij nu bijna een jaar daar en toen reed ik al zo'n 10 jaar, ik had meerdere verzorgpony's gehad waarmee ik ook veel concourservaring heb op kunnen bouwen en dit meisje reed notabene net een jaartje of 2 Tong uitsteken !
Zij was bovendien ook nog 4 jaar jonger!

Mensen (en vooral penny-meisjes) die alles beter denken te weten erger ik me dus rot aan Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:31

Ik kan me "ergeren" aan mensen die een mening op proberen te leggen (zoals ik het zeg is het goed, en anders niet)
aan mensen die volledig zonder respect hun paard behandelen (een schop of een mep hoor je mij echt niet over, maar dat is wat anders dan een paard het hele erf over schoppen omdat hij je bijvoorbeeld simpel weg niet begrijpt)

Opgeschoren staarten vind ik absoluut niet mooi, maar ergernis? Nee, absoluut niet.

Ook kan ik me "ergeren" aan arrogante mensen "kijk mij eens met mijn mooie paard en dure zadel, jajaja, heb jij niet he? Nee, tuurlijk niet, ik ben beter dan jou" Misselijk

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:46

ik erger me dood aan mensen die denken dat ze meer zijn, omdat ze toevallig een duur paard onder hun reet hebben, alleen maar dure merken en toevallig met een mooie trailer aan komen rijden...
Terwijl meestal zijn dat de ruiters die niet eerlijk zijn tegen over hun paard.
Want dat is toch wel het toppunt van NOT-DONE vind ik: ruiters die niet eerlijk zijn tegen over hun paard.
dingen vragen die hij nog niet kent, op het paard boos worden inplaats van de schuld bij hun zelf zoeken... Maar ook gewoon consequent straffen.

ik zie ook wel eens combi's rijden dat ik denk: neeeeeh
Maargoed, ik hoef ook niet te weten wat hun van mij denken, en ik ga me er zeker ook niet druk over maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:52

Ik heb zó'n hekel aan lage neusriemen! En dan vooral als ze ook nog wit onderlegd zijn! Misselijk

Verder dunne neusriemen, die vind ik ook verschrikkelijk. Of veel te lange bandages die om de benen 'geknoopt' zitten. Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:55

Rubberen laarzen in het Z vind ik echt NOT-DONE (he Suzanne *LOL* )
Een veiligheidscap in het Z vind ik ook geen gezicht.

Verder maak ik me niet zo druk om uiterlijkheden van mensen/paarden. Waar ik me als jurylid wel aan kan irriteren en wat gegarandeerd goed is voor puntenaftrek bij de verzorging:
- de stoten van je hoofdstel niet door de passantjes heen halen
- de singelstoten niet wegwerken
- de lussen van het schabrak niet netjes wegwerken.
Dat zijn allemaal kleine dingetjes die zo te verhelpen zijn, en wat zo ontzettend slordig staat als je dat niet even doet.

natte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:56

Ik sluit me ook aan bij Anneomi en bij cody en jullie allemaal eigenlijk! Haha! Ik heb het ooit een keertje meegemaakt dat een paard weigerde om te springen en dat meisje werd gediskwalificeert, ze reed de bak uit en ik had toevallig mijn camera aan staan want ik was aan het filmen en dat ze de bak uit was, toen begon ze op zijn hoofd te slaan en in zijn mond heel erg hard te zagen. Het is dat ik werd tegen gehouden maar om het maar even zachtjes uit te drukken Boos! Ik had haar het liefste van haar paard afgetrokken en haar eventjes een hapje zand laten eten in de binnenbak, waarnaar ik haar vervolgens nog even buiten apart nam) OK dan! Daar kan ik dus niet tegen...onterecht zijn tegen je paard, en als je fanatiek gereden hebt en je paard dampt dat je gewoon van die mensen hebt die nog even in dat frisse windje een sigaretje roken of slap aan het ouwehoeren zijn, terwijl die stakkerd zowat een longontsteking oploopt! Boos! Ik ga met mijn paard om zoals ik zelf ook behandelt zou willen worden............met respect dus. Het is een levend wezen en heeft gevoelens. Ik respecteer dat ook al is het zoals sommigen mensen zeggen "maar een paard". En ik vind ook dat veel paarden te lang op stal staan. Ik heb gelukkig straks als ik mijn nieuwe paardje heb een hele fijne accommodatie met alle facilliteiten aan huis. Mijn vriendin en haar vriend hebben een privestoeterij en ik mag daar een stal huren ze hebben weiland genoeg en zelfs een muziekje op stal (klassiek) en in de middag (538) dus als het straks mooi weer is en het is 25 graden ofzo, dan kan ik lekker met een gerust gevoel of in mijn tuin of in het zwembad liggen, want dan weet ik dat mijn popje ook lekker buiten staat. Het word bij ons opgebouwd, eerst gaan ze een paar uurtjes, en daarna elke dag vanaf half 8 s ochtends tot 5 uur a half zes!
Ik ben ook een voorstander van heel afwisselend werken met combinatie van een bos of een strandrit.
En een knuffeluurtje natuurlijk!! Ach gut
Het liefst vreet ik hem altijd op en dan moet je dat smoeltje van mijn vriend eens zien.
xxx natte

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:01

ik erger me groen en geel aan mensen die vinden dat je alleen maar van je paard houdt als je je niet druk maakt over hoe jij en hij eruit zien Haha! zo, dat is nog eens ingewikkeld formuleren
netjes verzorgd en merkspullen gebruiken is meteen arrogantie en eigenlijk ben je pas een echte paardenliefhebber als je aan NH doet en met een Fjielinker gaat dressuren.

zoiets dus:
"kijk haar eens met dat mooie paard en dure zadel. Die voelt zich vast veel beter dan ik"

* smalle neusriem -> Raimaer wel, Pablo niet
* geen geschoren staart (ook niet gevlochten)...
* zwart hoofdstel en een bruin zadel... -> Pablo met de cross
* wit onderlegde frontriem EN neusriem -> Pablo

Maar! Ik heb alleen maar in het Z met hoedje gestart (ligt nu weer braaf in de kast), ik vlecht altijd de voorpluk in en ik heb geen wit dekje met een punt

*ugh*
Laatst bijgewerkt door Lielle op 11-02-04 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:05

natte schreef:
Ik sluit me ook aan bij Anneomi en bij cody en jullie allemaal eigenlijk! Haha! Ik heb het ooit een keertje meegemaakt dat een paard weigerde om te springen en dat meisje werd gediskwalificeert, ze reed de bak uit en ik had toevallig mijn camera aan staan want ik was aan het filmen en dat ze de bak uit was, toen begon ze op zijn hoofd te slaan en in zijn mond heel erg hard te zagen. Het is dat ik werd tegen gehouden maar om het maar even zachtjes uit te drukken Boos! Ik had haar het liefste van haar paard afgetrokken en haar eventjes een hapje zand laten eten in de binnenbak, waarnaar ik haar vervolgens nog even buiten apart nam) OK dan! Daar kan ik dus niet tegen...onterecht zijn tegen je paard

Oooww, mijn handen jeuken.. Boos! je mag je niet met anderen bemoeien, maar in zo'n geval mag degene wel horen waar het op staat...

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:29

ik vind het not done als je eigenlijk heel eerlijk gezegt zonder te kwetsen te zwaar bent voor een pony.
ik bedoel.. de combinatie moet wel een beetje lijken.. niet een dikke reus op een welsh pony ofzo..

en ook moet je wel eerlijk blijven tegen je paard.
ik heb eens gezien dat er een stijgbeugelriem brak en dat dat meisje dat paard bijna dwarsdoor schopte omdat het volgens haar zijn schuld was.
of een pony met een zweep meppen omdat ie dan bokt en je vriendin zit er toevallig op.. oeh!! Boos!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 22:37

Ik heb een ook een hekel aan:
*Mensen die zonder pardoes gewoon de binnenbbak inlopen, zonder te kijken of er misschien een meisje op een zwart 3 jarig paard, waarvan het stuur het nog niet helemaal doet aankomt. (Ikke dus)
*mensen die gewoon stil gaan staan op de hoefslag om te kletsen
*Roken OP het paard in de binnenbak (Buitenbak, Ala)
*Mensen die naast elkaar (soms wel met zn drieen) Uitstappen, en dan ook nogeens oorverdovend kletsen en lachen, zodat jij moet schreeuwen om er bovenuit te komen, of ze nier wat ruimte kunnen maken voor mensen die normaal willen rijden.
Laatst bijgewerkt door Angeliek op 11-02-04 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:40

Eerlijkheid voor en tegen je paard en zijn/haar welzijn blijven het belangrijkst Haha! *LOL*

Maar als ik ook nog ff mag zeuren Schijnheilig ......
Ik vind een bruin zadel op een zwart of donkerbruin paard ook niet mooi, op een vos wordt het echter weer een heel ander verhaal OK dan!

Ik heb ook een heel duur zadel en daar wordt ik ook wel eens op aan gekeken...... deze mensen vergeten echter dat ik daar keihard voor werk en dat ik qua harnachement echt vindt GOEDKOOP IS DUURKOOP!!!!!!

Verder heb ik ook nog een hekel aan als mensen met 4 verschillende kleuren bandages gaan rijden, voor een clownsact oké, maar voor normaal?????

Zo ik ben weer uitgezeurdert Tong uitsteken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:47

ik snap niet dat je daar een hekel aan kan hebben Jaike... Dat is toch hun probleem? Al willen ze met sokken om de oren rijden, doen ze niemand kwaad mee.
Trouwens, ik erger me niet aan mensen met dure spullen, maar wel aan mensen met een air van: Heb jij niet he? nee, kan jij niet betalen he? Ik lekker wel, jij niet he?

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:51

Ik erger mij aan mensen die op het paard zitten te roken/ bellen.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:00

Het is eigenlijk ook niet zo dat ik me erger, het is meer dat ik het lelijk vindt, sorry een interpretatiefoutje (ofzo?) Verward

Ik ging ook zo op in ieders ergernissen Knipoog Schijnheilig

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:04

Dookie schreef:
Dit doet me trouwens denken toen ik om transportbeschermers ging.
Die vrouw: welke kleur wil je?
Maakt me niet uit hoor
Welke kleur is je deken dan? en je zweetdeken?
groen en blauw
Ow wat zou je nu nemen deze misschien
Mevrouw, het maakt me niet veel uit, het is maar voor op de vrachtwagen en als het beschermt ben ik blij genoeg

Stond ze me ff aan te kijken Scheve mond

En daar ben ik nou lekker wel weer een muts in... Haha!
Fie gaat de trailer in naar een wedstrijd met haar zwarte BR- zweetdeken en bijpassende transportbeschermers, bijpassend touw heb ik inmiddels ook gevonden, nu het halster nog...
Vind ik gewoon leuk! Knipoog

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 23:05

Ik erger me ook niet aan mensen met dure spullen.
Kijk, ik heb ook wel dure spullen, maar ik pronk er niet mee. en zolang is het goed, toch?

Mensen die ermee pronken, die kunnen van mij apart ook de pot op.

Ik heb een hekel aan mensen die:
*Na een wedstrijd niet vragen hoe het is gegaan uit arrogantie.
Laatst bijgewerkt door Angeliek op 11-02-04 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt