Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Misty12 schreef:Dat kan je van te voren nooit zeggen, dat weet je pas achteraf. Hou er rekening mee dat je paard echt tijd nodig heeft om te wennen. Dat kan wel 3 maanden duren. Dan is zijn gedrag misschien heel anders dan dat jij gewend bent. Ik heb in augustus een nieuw paard gekocht. Die heeft 15 jaar bij zijn fokker gewoond en kwam nu bij mij. Nieuwe stal, nieuwe mensen. De eerste paar maanden heb ik vaak gedacht: wat heb ik voor paard gekocht??? Nu weet ik dat het goed komt en het paard is, waar ik voor gevallen ben. Elke verhuizing heeft een behoorlijke impact. Maar als jij overtuigd bent dat de nieuwe stal beter is voor jou en je paard, dan ga er voor.
HorseTimeXL schreef:Heel erg bedankt. Ik heb afgelopen weekend echt afgestemd met de nieuwe staleigenaresse dat ik 1 juni kom. Dit voelt wel goed al moet ik zeggen dat mei achteraf misschien ook goed was geweest, maar mijn zusje en haar vriend gaan verhuizen naar hun eerste woning samen dus daar wil ik ook gewoon kunnen helpen en daar moet ook even lekker de focus op kunnen leggen dus hopelijk..
Vind het heel eng inderdaad, maar na afgelopen weekend wordt mijn gevoel toch wel weer bevestigd. Zondag was het nog goed weer, maar bleven de paarden toch op stal. Want zeiden ze ivm corona zouden dan te veel mensen komen helpen met de paarden. En achteraf hoor ik dan dat er te weinig werknemers waren om ze buiten te zetten.. met als gevolg dat mijn paard en de rest behoorlijk onrustig waren. Heb het er echt naar mijn zin gehad, maar het is nu wel goed zo. Nu hopen dat hij de trailer in gaat haha.
Levita schreef:HorseTimeXL schreef:Heel erg bedankt. Ik heb afgelopen weekend echt afgestemd met de nieuwe staleigenaresse dat ik 1 juni kom. Dit voelt wel goed al moet ik zeggen dat mei achteraf misschien ook goed was geweest, maar mijn zusje en haar vriend gaan verhuizen naar hun eerste woning samen dus daar wil ik ook gewoon kunnen helpen en daar moet ook even lekker de focus op kunnen leggen dus hopelijk..
Vind het heel eng inderdaad, maar na afgelopen weekend wordt mijn gevoel toch wel weer bevestigd. Zondag was het nog goed weer, maar bleven de paarden toch op stal. Want zeiden ze ivm corona zouden dan te veel mensen komen helpen met de paarden. En achteraf hoor ik dan dat er te weinig werknemers waren om ze buiten te zetten.. met als gevolg dat mijn paard en de rest behoorlijk onrustig waren. Heb het er echt naar mijn zin gehad, maar het is nu wel goed zo. Nu hopen dat hij de trailer in gaat haha.
Goed besluit genomen! Om je gerust te stellen. Mijn paard is nu al gewend op haar nieuwe stal. Als het beter is voor het paard, dan wennen ze ook sneller. Komt dus helemaal goed.