Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mizora schreef:Mijn minimum is 6 uur buiten, maar ook 6 uur binnen. Ik vind de meeste paarden het wel degelijk beter doen als ze een tijd op stal staan mits met tralies, niet afgetimmerd. Groot genoeg (3x3 tot 1.40, 3x4 tot 1.60, 3x5/4x4 boven de 1.60), en minimaal 20cm gehakseld strooisel of 50cm lang stro. Met uiteraard onbeperkt hooi. 's zomers staan ze vaak 12-13 uur buiten, 's winters normaal 11 uur, maar ze gaven in februari heel duidelijk aan dat ze om 6 uur naar binnen wilde (of eerder). 's winters gaan ze tussen 8.30-9.00 naar buiten, dus toen maar 9 uur. 's zomers tussen 8.00-8.30 en dan tussen 20.30 en 21.00 naar binnen.
BrittS schreef:Ik zou eigenlijk niet anders willen dan 24/7, maar mocht ik gewoonweg geen fatsoenlijke plek meer kunnen vinden, dan zou ik (tijdelijk) de nachten op stal nog overwegen, dus laten we zeggen 10+ uren per dag naar buiten en ondertussen verder zoeken naar iets waar we blijer van worden.
ikke schreef:Ik ben absoluut TEGEN 24/7 buiten.
Niet omdat dat slecht is maar omdat vrijwel alle stallen een slechte optie aanbieden.
Wat ik aangeboden zie worden heeft slechte schuilmogelijkheden, te weinig mogelijkheden om elkaar uit de weg te gaan en voor de lager in rang paarden een te groot risico op onvoldoende eten.
Ik ken maar weinig.........ze kunnen ermee omgaan met soms een deken erop.
Lindsey_99 schreef:ikke schreef:Ik ben absoluut TEGEN 24/7 buiten.
Niet omdat dat slecht is maar omdat vrijwel alle stallen een slechte optie aanbieden.
Wat ik aangeboden zie worden heeft slechte schuilmogelijkheden, te weinig mogelijkheden om elkaar uit de weg te gaan en voor de lager in rang paarden een te groot risico op onvoldoende eten.
Ik ken maar weinig.........ze kunnen ermee omgaan met soms een deken erop.
Ik ben dus absoluut VOOR 247 buiten...
Ik ben het met je eens dat er bij veel stallingen 247 buiten veel te weinig of geen goede overdekte schuilmogelijkheden geboden worden, en geen goed of te weinig ruwvoer etc. Maar ze zijn er wel, alleen wellicht niet in jouw regio. Hier in de regio is een uitstekende 247 stalling met heel grote schuilstal, stro, volop hooi, droge winterplek en nattere winterweide. Niet de goedkoopste, dat dan wel maar een mooie plek voor een paard. Het is ook de enige die dit biedt...de rest is modder, of bezet.
dus ja, 247 buiten: maar wel met en in de juiste omstandigheden. Als die in de buurt niet geboden worden, dan maar het beste alternatief kiezen.
ikke schreef:Ik ben absoluut TEGEN 24/7 buiten.
Ik ken maar weinig plekken waar voldoende verspreid voer wordt aangeboden met voldoende ruimte om te schuilen EN elkaar uit de weg te gaan.
Daarnaast zijn er paarden die prijs stellen op hun privacy en rustig willen kunnen slapen terwijl andere paarden dat niks uit maakt.
Er is dus geen heilige waarheid. Het hangt af van het individuele paard.
Vooralsnog ben ik tevreden met in de winter overdag buiten en 's nachts binnen en in de zomer 24/7 buiten, ook al is de situatie bepaalt niet optimaal; ze kunnen ermee omgaan met soms een deken erop.
_Penotti schreef:Ik merk hier meer rust als ze niet 24/7 buiten staan.
Ze krijgen bij mij geen brokjes als ze in de avond binnen komen, alleen hooi, wat ze buiten ook hebben.
Buiten staan ze altijd op gras, ook in de winter. Met schuilstal.
Toch willen ze net voordat het schemerig word naar binnen.
Dus dat 24/7 buiten is niet wat elk paard wil
Je hengst nu sociaal is ook veel waard.