Corona: Neemt jouw stal maatregelen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:28

Het voelt echt wel raar dat sommige stallen op slot gaan... Nu sta ik zelf prima qua verzorging en vertrouwen maar het zou toch raar voelen als ik een berichtje zou krijgen met 'je mag niet naar je paard'.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:30

Mijn verzorgpaard staat aan huis. Net de eigenaren een berichtje gedaan en zij vonden het geen probleem. Alleen hebben we afgesproken dat we de gezellige koffie praatjes even uitstellen :).
Ik ben alleen bij de paarden, dus afgezien van wat katten en de paarden is er niemand.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:32

Onze stal is dicht.
Staleigenaren zorgen voor de paarden.
Ik moet nog even wennen aan het idee.
Ze staan in het weiland langs de weg.
Dus even snel langsrijden om te kijken of ze goed staan zou nog kunnen. Maar uitgebreid bij je pony rondhangen is niet de bedoeling. Er zijn uitzonderingen natuurlijk, mijn pony moet naar de kliniek van de week en dat is oké.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:33

Helaas niet. Eigenaresse is ziek en komt gewoon zelf voeren. Ze is al sinds maandag ziek en nu nogsteeds. Ze heeft zich niet laten testen of de HA heeft de niet laten testen. Haar zoon hoest en niest ook en dat loopt allemaal vrolijk rond op stal. Tussen onze paarden en wij werken allemaal in de zorg!
Top.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:35

Ik les in België en mijn instructrice was gebeld vanuit de overheid dat ze geen lessen meer mag geven voorlopig.
Individueel rijden/trainen mag nog wel, dus de pensionklanten kunnen gewoon komen, maar vervelend is het natuurlijk wel.

bliksemflits

Re: Corona: Neemt jouw stal maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:37

Bij ons staat er niemand achter de bar/kantine en heeft het de voorkeur geen extra mensen mee naar stal te nemen.
Gelukkig staat stal er wel gewoon in dat de paarden toch gedaan moeten worden, dus ze blijven gewoon open en verder veranderd er niks :)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:42

LindyH schreef:
Wij hebben het denk ik over dezelfde stal teodora99.:D Gelukkig komen de paarden daar inderdaad in ieder geval genoeg buiten. Voor hen zal er niet veel veranderen.

Ik denk het idd ook :j
Ik ken wel een aantal paarden die het niet zo erg vinden om 3 weekjes vrij te hebben. Al wordt het vast leuk als de lessen weer beginnen :')

Ik denk dat de richtlijnen vaststaan ja, maar snap het opzich ook wel als stallen helemaal alles dichtgooien.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:43

Wij volgen de richtlijnen van de FNRS :) .

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:48

Hier helaas ook een semi-lockdown. Stal, rijbak, longeerkraal en erf zijn no-go zones. Indien nodig is mag je wel het land in om je paard te voeren en er even borstel over te halen. Dat wordt morgen de bank plat en de voertonnen, poetskoffer, halsters, graasmasker en nog meer meuk mee naar huis.

Gelukkig staat mijn oma 24/7 buiten en is er grote ruif met onbeperkt ruwvoer. Alleen is ze net weer beetje goed op de been dus wil haar wel gewoon dagelijks komen voeren en haar de extra atrose dingetjes geven etc.

Ik snap de maatregelen en het waarom, maar toch... :=
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 15-03-20 23:22, in het totaal 2 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:49

ruitje schreef:
Wij volgen de richtlijnen van de FNRS :) .

Wij ook, alleen hadden wij ze al eerder dan zij. Maar fijn dat de FNRS heftzelfde idee had als ons management.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:52

Ik sta op een grote manege.
Deze is vanaf morgen gesloten.
Alleen voor pensionklanten open van 12 uur tot 20 uur.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:02

Hier op een kleine pensionstal, blijft gewoon open voor eigenaren en verzorgers. Hanteren de regels van de FNRS

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:16

Ik was vandaag op stal maar heb niets gehoord over sluiting of wat. Heb een verzorgpaard en had een vriendin mee. Werd ook niets van gezegd. Wel natuurlijk de huidige maatregelen in acht nemen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:28

Bellatrix schreef:
Ik was vandaag op stal maar heb niets gehoord over sluiting of wat. Heb een verzorgpaard en had een vriendin mee. Werd ook niets van gezegd. Wel natuurlijk de huidige maatregelen in acht nemen.

Het werd toch ook pas aan het einde van de dag bekend, die nieuwe maatregelen.
De persconferentie was pas 17:30 uur.

Nog later kwam er dan een bericht van de fnrs.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:34

Oh, dat heb ik gemist. :+

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:35

Gewoon open met net zoals velen de vraag om niemand mee te nemen en aan hygiëne te denken. Mochten we de straat niet meer op mogen, nemen ze volledige zorg over, maar tot dan gewoon open. Ik ben ook gewoon van plan deze week met de trailer naar het bos te gaan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:36

Dat voordeel heb ik: wij zitten direct aan het bos. Dus ik kan in theorie zelfs nog als ik mijn zadel in de achterbak van de auto gooi, de pony uit de wei plukken en het bos in gaan zonder zelfs maar op stal binnen te komen. Dat is voorlopig nog niet nodig, maar het kan wel :)

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:39

Ik maak me er wel zorgen over. Onze leasepony staat op een manege die dus nu geen lessen meer mag geven. Dat lijkt me een financiële strop voor de eigenaar. En de pony is dus niet van ons, vind het toch wel spannend.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:41

Stal waar mijn verzorgpaard staat kwam vrijdag al met een schema, hygiene maatregelen en dat je niemand mee mag nemen. Hoorde vanavond van de eigenaar van paard dat er zelfs sprake is van volledige afsluiting op termijn.

Stal waar mijn eigen paard staat is nog geen sprake van dicht gaan. Wel hygiene maatregelen, geen extra mensen en geen gebruik van de kantine. Wel gaan ze een plan maken, mocht het toch nodig zijn op lockdown over te gaan. Zit mij niet lekker, ik moet gewoon werken de komende 4 dagen dus ik zou pas vrijdag weer kunnen. Ben ergens een beetje bang dat ik haar niet meer kan zien voordat ze eventueel toch sluiten... Toch maar proberen om voor of na werk maar te gaan nu.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:47

Sjong schreef:
Ik maak me er wel zorgen over. Onze leasepony staat op een manege die dus nu geen lessen meer mag geven. Dat lijkt me een financiële strop voor de eigenaar. En de pony is dus niet van ons, vind het toch wel spannend.

Ik betaal mijn lessen door, zeker als het “maar” om 3 weken gaat. Ik ben erg blij met mijn manege en normaal zou ik het ook betalen en ik vind het niets om het dan nu ineens niet te doen.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:49

Als ik niet meer bij mijn eigen paard zou kunnen komen hebben ze toch echt ruzie met me.
Gelukkig sta ik erg kleinschalig (+-7 paardeneigenaren), en in een omgeving waar (nog) geen besmettingen zijn. We zijn hier erg nuchter en houden gewoon wat afstand, meer niet.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:53

theadora99 schreef:
Sjong schreef:

Ik betaal mijn lessen door, zeker als het “maar” om 3 weken gaat. Ik ben erg blij met mijn manege en normaal zou ik het ook betalen en ik vind het niets om het dan nu ineens niet te doen.

Ik zóu het ook niet meer dan logisch vinden als ze dit nu ook doorvoeren. Maar vooralsnog is daar nog niets van gezegd.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:55

Stal waar ik sta hanteert de richtlijnen van het FNRS.
Ik kan dus wel gewoon heen en rijden.
Wel extra opletten met hygiëne etc.
Ik sta op een stal met alleen pension paarden.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:28

Wij mogen ook gewoon naar stal komen voor je eigen paard. Tenzij je verkouden bent, hoest of ziek bent. Maar dat sommige mensen niet eens naar hun eigen paard mogen komen, dat vindt ik wel erg ver gaan hoor. Ze kunnen op zijn minst de richtlijnen volgen lijkt mij.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 07:28

Ik sta op een grote manege in pension. Normaal in de paddock paradise maar nu zijn ze druk bezig met die te verbeteren. Het is een mn&rb manege en na 17.30 hebben wij geen bericht meer gekregen. Er staan veel pensionpaarden we hebben echt wel een grote stal dus denk niet dat ze dicht kunnen. Wellicht zullen de lessen wel stoppen. Mijn pony stond 24/7 buiten in een kudde en de 3 uur in de paddock alleen daar gooit hij zijn energie niet in kwijt. Hij moet eigelijk dagelijks gereden of gelongeerd worden anders heb je een bommetje. Ben erg benieuwd naar de maatregelen.