Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Change3x schreef:Sclimpre schreef:Dat is echt te klein. Op die manier staat het paard continu in zijn eigen mest.
Hij zal ook al heel goed moeten mikken om daar te gaan liggen.
Wat een onzin.
Edit;
Paarden die overal in stal mesten staan overigens altijd in hun eigen mest ongeacht de stal afmeting.
Change3x schreef:Mijn paarden in hun 3x3,5 stal en mesten allemaal netjes in 1 hoek hoor.
Toen ze nog in een 3,5x4 stal stonden maakten ze er veel meer een zooitje van.
Dus ik heb er weldegelijk ervaring mee.
Sissy2016 schreef:Ik ook eigenlijk maar ik moet voor nu kiezen... of op deze stal blijven en je paard staat de hele dag zonder ruwvoer en er wordt niet naar je geluisterd wat je vraagt of de kleinere stal
Ik kan helaas niets anders vinden momenteel waar nog plek is
er is er niet 1 aan dood gegaan
Sclimpre schreef:Change3x schreef:Mijn paarden in hun 3x3,5 stal en mesten allemaal netjes in 1 hoek hoor.
Toen ze nog in een 3,5x4 stal stonden maakten ze er veel meer een zooitje van.
Dus ik heb er weldegelijk ervaring mee.
Hier gaat het over een stal van 2.75x3.75 en een paard van 1.69m
En verder gaat het ook nog over het comfort van het paard.
Een paard is nu eenmaal groot...
Change3x schreef:Sclimpre schreef:Hier gaat het over een stal van 2.75x3.75 en een paard van 1.69m
En verder gaat het ook nog over het comfort van het paard.
Een paard is nu eenmaal groot...
3x3,5 of 2,75x3,75 komt toch op hetzelfde neer.
Citaat:Afmetingen paardenbox
Afmeting paardenbox
De grootte van een box moet minimaal (2 x stokmaat)² zijn. Dus een paard van 1,65 m moet gestald worden in een box met een oppervlakte van minimaal 10,89 m² (berekening: 2x 1,65 = 3,30, 3,30 x 3,30 = 10,89).
Paardenbox | Vereniging Eigen Paard
Change3x schreef:Een beetje offtopic maar:
Wij hebben ze ondanks het gele gras gewoon buiten gehad van de zomer. Bij de hete dagen ‘s nachts ipv overdag. En bij lekker weer soms dag en nacht. Ons land heeft er niks mee geleden.
Bij warm weer dus ‘s nachts in de wei en overdag met waaiers in stal
[ [url=m/nvf8tH.jpg]Afbeelding[/url] ]
ziet er leuk uitSissy2016 schreef:Change3x schreef:Een beetje offtopic maar:
Wij hebben ze ondanks het gele gras gewoon buiten gehad van de zomer. Bij de hete dagen ‘s nachts ipv overdag. En bij lekker weer soms dag en nacht. Ons land heeft er niks mee geleden.
Bij warm weer dus ‘s nachts in de wei en overdag met waaiers in stal
[ [url=m/nvf8tH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is dit bij jou thuis?ziet er leuk uit
Bedankt voor de reacties allemaal.
Weet niet of het iets scheelt maar hij kan daar ook over de staldeur kijken