Ervaringen eb en vloed bak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niello

Re: Ervaringen eb en vloed bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 09:43

Whoh top zeg. En jullie hebben er allemaal vlokken in of is er ook iemand met een plassenvrije bak zonder vlokken?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:28

Ik lees ook even mee, zou ook wel ervaringen willen weten van mensen met een eb & vloed bodem zonder vlokken. :)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:33

Geen eb en vloed bak hier, maar voor de rand zou je ook aflopende bandjes kunnen nemen ipv rechte betonnen bandjes. Wij hebben kunststof planken.
Heb een ‘gewone bodem’ van equisports en sproeikoppen op een aantal paaltjes, werkt op zich ook goed. Moet wel zeggen dat ik niet meerdere op een dag hoef te rijden (Max 2). Anders zou je tussendoor moeten sproeien en dat is niet handig.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:40

Niello schreef:
Whoh top zeg. En jullie hebben er allemaal vlokken in of is er ook iemand met een plassenvrije bak zonder vlokken?

Ja plasvrij zonder vlokken!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:45

Sorry dat ik helemaal inbreek in dit topic, FleurSandro, heb jij een foto van jouw bodem? En weet jij door welke leverancier het is aangelegd?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:56

kamsel schreef:
Geen eb en vloed bak hier, maar voor de rand zou je ook aflopende bandjes kunnen nemen ipv rechte betonnen bandjes. Wij hebben kunststof planken.
Heb een ‘gewone bodem’ van equisports en sproeikoppen op een aantal paaltjes, werkt op zich ook goed. Moet wel zeggen dat ik niet meerdere op een dag hoef te rijden (Max 2). Anders zou je tussendoor moeten sproeien en dat is niet handig.

Serieus?
Een professioneel aangelegde bodem die zo snel slecht wordt?
Dan ging ik toch snel van m'n oren maken bij de leverancier.

Wij hebben hier een gewone gekeerde zandbodem, ik sproei in de zomer elke dag een kwartier en kan er dan makkelijk een stuk of 4 na mekaar rijden, wat ik al een absoluut minimum vind.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 11:52

s0173957 schreef:
kamsel schreef:

Serieus?
Een professioneel aangelegde bodem die zo snel slecht wordt?
Dan ging ik toch snel van m'n oren maken bij de leverancier.

Wij hebben hier een gewone gekeerde zandbodem, ik sproei in de zomer elke dag een kwartier en kan er dan makkelijk een stuk of 4 na mekaar rijden, wat ik al een absoluut minimum vind.

Hangt denk ik meer van de capaciteit van de sproeiers af dan van de bodem denk ik.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 11:54

kamsel schreef:

Bevallen de kunststof planken en welke maat en dikte zijn deze?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:56

Waar slaat dat nou weer op S017..
Het is een perfecte bodem, alleen als het droog is moet je sproeien. En of je moet de bodem doornat maken als je een hele dag wil rijden, of je moet tussendoor sproeien. Ik zet de sproeier aan als ik ga zadelen en dan weer uit als ik ga rijden. Dat is prima voor mij. Maar als het warm is, is hij snel droog omdat ik alleen de toplaag nat maak.

Niëllo, dat ook zeker, het zijn vrij kleine sproeikopjes.

De kantplanken had ik liever een slag breder gehad, weet alleen niet of die leverbaar zijn, maar dat weet ik van hout ook niet. Ze zijn vrij flexibel dus je moet wel tegengewicht geven. Bij ons is dat geen probleem.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:05

Dat slaat op het feit dat ik meer dan voldoende professioneel aangelegde bodems ken die 's morgens gesproeid worden en waar de hele dag door op gereden wordt, zonder stof...
Dus dat die imo meer waarde voor hun geld geven.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:44

_Nelleke_ schreef:
Sorry dat ik helemaal inbreek in dit topic, FleurSandro, heb jij een foto van jouw bodem? En weet jij door welke leverancier het is aangelegd?

Leverancier weet ik niet, dat heeft de pensionstal waar ik sta laten aanleggen.
Ik kan geen foto's meer toevoegen? Hij zegt te weinig geheugen..

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:42

s0173957 schreef:
Dat slaat op het feit dat ik meer dan voldoende professioneel aangelegde bodems ken die 's morgens gesproeid worden en waar de hele dag door op gereden wordt, zonder stof...

Hij stoft helemaal niet en hij wordt zelfs niet zwaar..
Hij is alleen niet te vergelijken met een eb- en vloed bodem als ie niet gesproeid is..

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:14

s0173957 schreef:

Ik ken genoeg mensen met een dure agterberg bodem die na 2 paarden rijden idd zo stoffig als de neten is in de zomer. Super drainage! Maar zo goed dat het al het water direct weg zuigt dus ook met sproeien!
Daarom wilde ik ook perse een eb en vloed baan want ik heb gewoon echt niet de tijd om te sproeien en ik wil kunnen rijden wanneer het mij uit komt.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 20:27

Heb nu een gewone bodem van Equisport. Fantastische bodem, maar zomers moet je sproeien. Als je hem vlak houdt valt dat best mee. Moet nog geen 10x per zomer sproeien. Ivm verhuizing een nieuwe bak nodig en twijfel tussen een gewone en een eb en vloed.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:35

Zoals je al kunt zien ben ik dus mega blij met mijn bodem en ik heb er echt iedere cent voor over gehad. Ik zou ook echt niet meer anders willen dan eb en vloed. Als je het eenmaal gewend bent dan ben je oprecht VERWEND :') beter dan deze bodem is er naar mijn idee echt niet. Het kost wat maar als je hem goed onderhoud heb je er ook heel wat jaren heel veel plezier van.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:11

xmarliez, hoe mest je uit in die bak? Blijven er veel snippers aan je mest hangen?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 12:30

Als je niet te veel door de mest heen rijdt dan haal ik het er heel makkelijk uit maar ik rij er vaak gewoon doorheen want heb geen zin om er rekening mee te houden dus dan neem je wel wat zand/vlokken mee. De vlokken zitten echt door het zand dus het is niet dat je die sneller mee neemt dan het zand.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:50

Aan wat voor bedrag moet je denken bij die merken eb en vloed bodems?
En is dat voor 20-40 of 20-60?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:36

Equisport 20x40m €27.500 incl BTW voor alleen de bodem

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 09:09

Was dat incl aanleggen en grondwerk etc?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 09:57

Mijn buren hebben er één zonder vlokken, weliswaar in België, dus geen ervaring met Nederlandse firma's. Zijn er heel tevreden over, maar hebben wel met de droge zomers af en toe enkele tankwagens water moeten bijkopen. Geen idee of dit op termijn zo zal blijven, ze wonen er amper 2 jaar of zo.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:02

_Nelleke_ schreef:
Was dat incl aanleggen en grondwerk etc?

Gewoon helemaal compleet incl aanleggen/grondwerk wel exl vlokken. Alleen het hekwerk en de betonnen balken bij de in/uitgang worden er nog bij gerekend.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 08:17

Bedankt!

Dat is een flinke investering als je dat hobbymatig doet.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:56

Zeker. Maar wat mij betreft iedere cent waard.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 23:16

xmarliez schreef:
Zeker. Maar wat mij betreft iedere cent waard.

Van een goede bak geniet je iedere dag en je huis wordt met een goede bak ook meer waard.