Groot pak wei open doen op wei een slim idee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Groot pak wei open doen op wei een slim idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:19

oh, ik had het op die plastic hooihuisjes.
In mijn metalen ruif heb ik dat probleem inderdaad ook niet, zeker als je eens per week de restjes eruithaalt valt dat goed mee.

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 18:00

Het is echt hooi geen voordroog heb het bij de persoon van bij wie ik het kocht ook gezien

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:11

Bij Krämer verkopen ze netten die over een grote ronde baal passen. Als je de baal op een pallet plaatst en de bovenkant van het plastic met een randje van ca 10 cm laat zitten als kapje tegen de regen, en daar het net overheen doet heb je denk ik wel een mooie oplossing om ze de baal geleidelijk op te laten eten. Als de baal kleiner wordt, kun je het net met touwtjes aan de onderkant bijelkaar binden zodat het niet op de grond komt te hangen. Alleen minder geschikt voor paarden die vaak maaien met hun voorbenen en dan met de takken van hun ijzer in het net kunnen komen.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:45

Ik sneed de balen enkel aan de voorkant open zodat we er steeds plakken af konden halen. De flap klapten we aan de voorkant daarna weer eroverheen.

Deed 10-12 dagen met een baal voor 1 paard en 1 e-pony. Nooit schimmel gehad, maar was dan ook wel redelijk droge voordroog van goede kwaliteit.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:15

Bij Kraemer idd zo'n net halen, is wel wat prijzig dacht ik. Of zelf een net maken met zo'n aanhangwagennet. Los zou ik zeker niet doen, zonde van je hooi.

Zelf deed ik het ik een 1000liter vat zonder bak. Hooi erin helemaal vullen en dan een aanhanger net erover. Werkte perfect