Is er behoefte aan een pensionstal tussen Breda en Tilburg?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: Is er behoefte aan een pensionstal tussen Breda en Tilburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:34

Zijn ze daar nog steeds bezig? Jeetje duurt ook al eventjes dan :=
Die van mij staan aan huis en er zullen vast ook wel eens mensen jaloers langs rijden "oh die staan altijd buiten, lekker" maar als je dan binnen kijkt is die jaloezie snel weg :+ gok dat dat op veel plekken aan huis is.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:37

casperzazoe schreef:
Zijn ze daar nog steeds bezig? Jeetje duurt ook al eventjes dan :=
Die van mij staan aan huis en er zullen vast ook wel eens mensen jaloers langs rijden "oh die staan altijd buiten, lekker" maar als je dan binnen kijkt is die jaloezie snel weg :+ gok dat dat op veel plekken aan huis is.

Haha, het is denk ik overal wat ja! Mijn huis is keurig opgeruimd, maar ja, mijn paard staat dan ook in pension, ik heb tijd voor mijn huis :Y)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:51

Jilzzz schreef:
Met de volgende voorzieningen:

* Stalling tot 25 paarden (waarvan 20 pension)
* 20x40 binnenbak
* 25x60 eb en vloed buitenbak (evt voorzien van springparcours)

Tot zover hartstikke mooi.

Citaat:
* Keuze uit binnenboxen of boxen voorzien van een paddock/uitloop tot 10mtr (39m2 beweegoppervlak)

Beide zelfde prijs?

Citaat:
* 10min rijden (te paard) vanaf de Chaamse bossen
* Volpension (incl. mesten/binnen-buiten zetten)

Volpension is luxe en daar is altijd wel vraag naar

Citaat:
* 2x daags brok en 3x daags voldoende ruwvoer

Ik ben wel benieuwd naar 'voldoende'. Heeft mijn paard dan 's ochtends vroeg nog hooi? Mag ik zelf een hooinet in stal hangen en die vullen?

Citaat:
* Dagelijks naar buiten, aantal uren in overleg > winter (grote) paddocks / zomer weidegang

Dit is voor mij het meest kritieke punt: hoeveel uren mag het én staan ze dan met of zonder ruwvoer? Ik wil als absolute minimum 8u in de winter (mét ruwvoer) en 24u in de zomer, dit kan gewoon?

Citaat:
* Euro 300.-

Lijkt me schappelijk.

Citaat:
Graag alleen reactie op bovengenoemd aangeboden, daar dit je wel of niet past. Gelieve geen discussies met betrekking tot de diversiteit aan meningen over het houden van paarden.

Je zult toch vragen moeten beantwoorden want de details zijn nou eenmaal belangrijk in de keuze om ergens wel of niet te willen gaan staan.

Overigens moet je ook even naar dat andere topic kijken wat ook door een nieuwe forummer geopend is, dat wordt dan concurrentie van je namelijk. Toevalllig zelfde aantal paarden en zelfde regio, ongeveer zelfde faciliteiten maar andere opzet. Deze dus: [VSW] Stallings prijs voor mijn pensionstal

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 17:18

Jilzzz schreef:
**POL**

* 20x40 binnenbak
* Keuze uit binnenboxen of boxen voorzien van een paddock/uitloop tot 10mtr (39m2 beweegoppervlak)
Klinkt top, met als voorwaarde een box van minimaal 3,5 bij 3,5
* Kantine en sanitaire voorzieningen
"voldoende ruwvoer" wordt door alle stalhouders aangeboden in de omgeving, maar in de praktijk komt dit op veel te weinig neer. Ik zou voor mijn paard op zoek zijn naar mogelijkheid tot onbeperkt.
* Dagelijks naar buiten, aantal uren in overleg > winter (grote) paddocks / zomer weidegang
Voor mij zou voorwaarde zijn dat de paarden minimaal 8 uur per dag buitenkomen met onbeperkt hooi (slowfeeder) in de winter en dat ze samen met een vriendje naar buiten kunnen.
* Euro 300.-

Graag alleen reactie op bovengenoemd aangeboden, daar dit je wel of niet past. Gelieve geen discussies met betrekking tot de diversiteit aan meningen over het houden van paarden.

Alvast hartelijk dank!

Ik ben bekend met alle stallen in de omgeving Chaamse bossen (sta er zelf ook op een stal daar). En bovenstaand zou mij zeker passen wel op voorwaarde van een aantal punten die ik in de quote vetgedrukt heb toegevoegd.
Nette prijs in ieder geval.

Jilzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 20:31

GDG schreef:
Jilzzz schreef:

* 20x40 binnenbak

Tot zover hartstikke mooi.

Citaat:

Beide zelfde prijs?

Citaat:

Volpension is luxe en daar is altijd wel vraag naar

Citaat:

Ik ben wel benieuwd naar 'voldoende'. Heeft mijn paard dan 's ochtends vroeg nog hooi? Mag ik zelf een hooinet in stal hangen en die vullen?

Citaat:

Dit is voor mij het meest kritieke punt: hoeveel uren mag het én staan ze dan met of zonder ruwvoer? Ik wil als absolute minimum 8u in de winter (mét ruwvoer) en 24u in de zomer, dit kan gewoon?

Citaat:
* Euro 300.-

Lijkt me schappelijk.

Citaat:

Je zult toch vragen moeten beantwoorden want de details zijn nou eenmaal belangrijk in de keuze om ergens wel of niet te willen gaan staan.

Overigens moet je ook even naar dat andere topic kijken wat ook door een nieuwe forummer geopend is, dat wordt dan concurrentie van je namelijk. Toevalllig zelfde aantal paarden en zelfde regio, ongeveer zelfde faciliteiten maar andere opzet. Deze dus: [VSW] Stallings prijs voor mijn pensionstal

Ik ben al meerdere malen gewezen op deze topic. Echter liggen de Drunense Duinen en de Chaamse bossen toch niet in dezelfde hoek. We hebben het hier dus niet over dezelfde partij.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:34

Jilzzz schreef:
Ik ben al meerdere malen gewezen op deze topic. Echter liggen de Drunense Duinen en de Chaamse bossen toch niet in dezelfde hoek. We hebben het hier dus niet over dezelfde partij.

En dat is het enige waar je op reageert? Ik vind het zelf alvast heel erg belangrijk dat er met een pensionhouder te communiceren valt en volgens mij velen met mij, dus daar zou ik wel aandacht voor hebben.

Gini

Re: Is er behoefte aan een pensionstal tussen Breda en Tilburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:45

Ik kan me voorstellen dat het ook moeilijk is om exact te antwoorden op deze vragen wanneer het om een nog niet bestaand bedrijf gaat met nog niet bestaande paarden.
TS heeft de intentie om 3x per dag voldoende ruwvoer te verstrekken, maar om daar kilo's of exacte aantallen op te plakken, dat is moeilijk wanneer het om een fictieve situatie gaat. Maar de intentie om in voldoende ruwvoer te voorzien is er.
Net zoals met het buiten zetten. Het plan is om de uren dat ze buiten staan in overleg te doen, zodat de meeste mensen iets vinden wat bij hun en hun paard past, maar uiteraard gaat TS niet 25 verschillende tijdsschema's hanteren, voor ieder paard eentje.
Ik denk dat het voor TS nu voornamelijk over een eerste inschatting gaat "zou er interesse zijn in een stal met deze intentie en deze faciliteiten in deze regio?" Tussen een eerste inschatting en een volledig uitgewerkt businessplan met kosten/batenanalyse zitten nog heel wat stapjes en dan heb je ook de praktijk nog, dat is nog een stap verder. ;)
TS kan dus onmogelijk een antwoord op de vraag geven of jouw paard in de ochtend nog hooi zou hebben.

Jilzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 20:56

Gini schreef:
Ik kan me voorstellen dat het ook moeilijk is om exact te antwoorden op deze vragen wanneer het om een nog niet bestaand bedrijf gaat met nog niet bestaande paarden.
TS heeft de intentie om 3x per dag voldoende ruwvoer te verstrekken, maar om daar kilo's of exacte aantallen op te plakken, dat is moeilijk wanneer het om een fictieve situatie gaat. Maar de intentie om in voldoende ruwvoer te voorzien is er.
Net zoals met het buiten zetten. Het plan is om de uren dat ze buiten staan in overleg te doen, zodat de meeste mensen iets vinden wat bij hun en hun paard past, maar uiteraard gaat TS niet 25 verschillende tijdsschema's hanteren, voor ieder paard eentje.
Ik denk dat het voor TS nu voornamelijk over een eerste inschatting gaat "zou er interesse zijn in een stal met deze intentie en deze faciliteiten in deze regio?" Tussen een eerste inschatting en een volledig uitgewerkt businessplan met kosten/batenanalyse zitten nog heel wat stapjes en dan heb je ook de praktijk nog, dat is nog een stap verder. ;)
TS kan dus onmogelijk een antwoord op de vraag geven of jouw paard in de ochtend nog hooi zou hebben.

Wat goed omschreven, dank hiervoor Gini!
Het gaat hier inderdaad om een bedrijfsanalyse. Vandaar ook mijn melding in de laatste alinea.

Jilzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 20:59

GDG schreef:
Jilzzz schreef:

En dat is het enige waar je op reageert? Ik vind het zelf alvast heel erg belangrijk dat er met een pensionhouder te communiceren valt en volgens mij velen met mij, dus daar zou ik wel aandacht voor hebben.

Dit zou de volgende stap zijn. Dan ga ik graag met je in gesprek om de facilitering samen af te stemmen.