xamavix schreef:De inloopstal is 10 stallen die eruit zijn gesloopt. De track is niet overal even breed, maar op het smalste punt ongv 4 'm Schuilstallen bedoel ik mee overkappingen waar een strolaag onder ligt die ongv 3x5 zijn. Ze krijgen onbeperkt hooi, dus bijvoeren is niet nodig, als iemand dat wil kan die dat doen na het rijden enzo
Bijvoeren is zeker wel nodig, zelfs een recreatiepaard zou ik in ieder geval dagelijks een vitaminebrok willen geven, en de meeste eigenaren van een sportpaard zullen ook dagelijks krachtvoer willen geven. Zeker als je je daarop wil richten zou ik dat wel meenemen in de plannen.
Dit is ook afhankelijk van de voedingswaarde van je hooi. De meeste PP voeren vrij arm hooi, zodat je onbeperkt kan geven. Maar in de meeste gevallen krijgt een paard dan niet voldoende vitamines en mineralen binnen, en als het paard moet 'sporten' wordt de voerbehoefte alleen maar groter. En ook bij rijk hooi is het de vraag of ze voldoende vitamines en mineralen binnen krijgen.
Als de kwaliteit van de bodem (zowel van de PP als van de rijbanen), kwaliteit hooi, breedte van de paden, mogelijkheid tot geven van krachtvoer, aantal paarden (ook mij lijkt 20/25 wel veel) etc in orde is, zou je richting de 250/300 kunnen vragen denk ik.