Bouw hooiopslag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:15

Maar dat hoeft echt niet. Onze buurman zit in de houtbouw, dus wij zien wel een en ander, maar goede olie ( dus kwaliteit! ) helpt al verkleuren voorkomen. Daarnaast zegt verkleuren niet iets over rotten.

En met houtskelet bouw, kan je kiezen hoe je de buitenzijde afwerkt. Dat kan dus ook met kunststof rabat als je dat wil ( wij niet )

Overigens zit er ook per hout erg veel verschil in kwaliteit. Ene douglas is de andere niet. Ligt echt aan de zagerij, tijd van drogen, verwerken etc.

DubbelFun

Re: Bouw hooiopslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:05

Ik vrees dat ik te vers gezaagd hout heb gehad,

Brainless

Re: Bouw hooiopslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:52

Mijn stal scheurt nergens, olie werd afgeraden omdat je dan vocht opsluit.
Als ik het wilde moest ik dat pas na een goede droge periode doen en moet je dat regelmatig blijven doen.
Het hout is door nat worden en weer drogen knoert hard geworden, als we nu wat willen indraaien moeten we het eerst voorboren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:28

DubbelDun schreef:
Ik vrees dat ik te vers gezaagd hout heb gehad,

Ja kan. Wij hebben ook goed Douglas hout dat niet goed genoeg gedroogd is en is binnen gaan werken en scheuren. Te snel teveel verandering van temperatuur en vochtigheid. Was absoluut goede kwaliteit, maar haast en spoed werkt dus echt niet in ons geval.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:29

Brainless schreef:
Mijn stal scheurt nergens, olie werd afgeraden omdat je dan vocht opsluit.
Als ik het wilde moest ik dat pas na een goede droge periode doen en moet je dat regelmatig blijven doen.
Het hout is door nat worden en weer drogen knoert hard geworden, als we nu wat willen indraaien moeten we het eerst voorboren.

Het moet ook niet, maar als mensen willen voorkomen dat het verkleurd moet je wel wat doen.

Ik vind dat werken van hout juist mooi, maar eigenlijk moeten we ons dan niet teveel ermee bemoeien denk ik. Wij zijn binnen met hout te snel gegaan en dat hout was te vochtig en te snel gedroogd binnen.