BarbaLala schreef:Tja je weet wat je hebt, maar nooit wat je krijgt, zeg ik altijd.
Snap je twijfel, zeker als je paard er goed staat.
Echter heb je je paard voor je plezier en zodra de sfeer langdurig verziekt is op stal en je geen verbetering verwacht zou ik ook gaan uitkijken naar een andere plek.
Helaas zijn dit soort drama's op veel pensionstallen normaal en is goed communiceren voor een boel mensen lastig. Je moet het maar net treffen.
Als je zelf het sociale contact met stalgenoten erg belangrijk vindt en daardoor meer betrokken bent in dergelijke situaties, is dat wel iets om in je achterhoofd mee te nemen.
(Voor mij persoonlijk is dat dan ook 1 van de redenen geweest waarom ik er voor gekozen heb om niet meer op een pensionstal te gaan staan.)
Als er met opzeggen gevraagd wordt om een reden kun je best aangeven dat jij je niet prettig meer voelt onder de sfeer op stal en dat heel jammer vindt omdat je paard er wel prettig staat.
Voor wat betreft hoe jouw "vriendin" je behandelt; Dat soort gedrag zou ik niet pikken.
De mensen op de andere stal ken ik ook al een tijdje en kom ik heel erg goed mee overeen, dat is uiteraard geen garantie op nooit drama, maar het zijn wel mensen waar ik me prettig bij voel. We volgen ook allemaal les bij dezelfde lesgeefster en hebben dezelfde visie op de manier waarop we omgaan met onze paarden, dat is op deze huidige stal ook al niet het geval. Daarbij is de nieuwe plek zo groot, dat je minder fijne mensen ook makkelijker kan ontlopen en gewoon met iemand anders omgaan.
Ik pik dit gedrag van mijn "vriendin" ook echt niet, dat heb ik haar ook heel duidelijk laten weten, zonder daarbij zelf gemeen te worden. Helaas was het allemaal over berichtjes, maar dat geeft ook wel wat meer tijd om te reflecteren over je woorden. Er hebben af en toe ook kwetsende dingen klaargetypt gestaan bij mij, maar die heb ik terug gewist omdat ik weet dat je zo'n dingen er best niet uit flapt uit kwade emoties.
Ik had zelf bij haar vorige ruzies met anderen op stal al gezegd dat ik absoluut allergisch ben aan dit soort drama en heb haar zelf verschillende keren tegengehouden om vreselijke berichten te sturen naar bv. de dochter van de eigenaar ...
Voor mij is het nu ook wel echt een beetje klaar, mensen met zoveel drama hoef ik niet in mijn leven.