Slowfeeder voor moeilijke eter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 21:58

Mijn ijzeren mazen wil ik ook niet kleiner hebben dan 7,5x7,5, maar het meest voer ik uit een bak die mazen van 10x10 heeft. Dan hoef je ook niet bang te zijn voor slijtage aan de tanden.

@zodiacje: alles wat in plastic zit heeft een andere manier van 'rijpen' en dat is net het probleem bij dit soort paarden; die maag kan daar niet tegen.

zodiacje

Re: Slowfeeder voor moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 22:26

Het maagzweren verhaal is erg nieuw dus ik moet me ook nog instuderen.

Tips en tops over de genoemde feeders zijn zeker nog welkom

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:04

Is zo’n natural Ferdinand bak dan geen optie.
Is perfect draagbaar dus voor uit te mesten even aan de kant? https://paardenspullenshop.nl/natural-f ... -in-1-bak/

Hier hebben ze 24/24 7/7 hooi.
Een gewone hooizak (met 1 groot gat) en een groot net waar ze minstens 24u mee toekomen.
Ivm vasthangen met hoeven is vooral hoog genoeg hangen een gouden regel. Veel netten rekken uit als ze leeg geraken. Vol staan ze bol, maar leeg hangen ze dan op de grond.

Zag ook iets ivm dekens en vasthangen. Hier dekens met gesloten voorkant en de overige haken zitten aan de binnenkant van het deken.
Paarden die vasthangen aan netten met clipsen van dekens komt meermaals voor, hangt er maar vanaf hoe je paard reageert.

Tancreda4

Re: Slowfeeder voor moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 07:48

Ik heb heel simpel een houten bak in de hoek van stal gezet bij mijn pony. Eventueel te verzwaren met tegels maar als er een gewoon hooinet in zit met grote mazen valt de kracht met het eruit trekken wel mee. Met een groot mqzig net zal de verspilling ook al minder zijn. Slowen zou ik in jou geval niet willen.

Nadeel vind ik van veel opties dat ze op een onnatuurlijke draai manier in de hals moeten eten als je netten ophangt. De little bit is mooi Maar ook dat is nwar mijn idee gaan fijne manier van eten.

Begrijp dat hij alleen op stal moet worden gevoerd? Buiten zou je anders een grote kuubbak met hooinetten erin kunnen doen. Ik heb grote mazen in zulke bakk3nz dat voorkomt al een hoop geknoei.

Nora_nora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:13

siskeh schreef:
De opties die je laat zien TS zien er wel goed uit, eventueel nog gecombineerd met wel een gedeelte los op de grond?

Over het voeren van Luzerne, dit weten de meeste mensen niet is mijn ervaring:
http://www.voervergelijk.nl/nieuws/368/ ... maagzweren
Het is niet altijd zo positief.
Wat ik begrepen heb is Esparcette en Timothee zachter.

Dit onderzoek gaat over veulens.....

Eigenlijk geef je aan dat je paard door de luzerne al de hele dag wat te knabbelen heeft. Waarom dan nog werken met een slowfeeder? Zeker als je al aangeeft dat je bang bent voor ongelukjes. Voor de luzerne kun je wel eens kijken naar de verschillende soorten. Wij zijn heel positief over Dengie. Verschillende varianten en (vanuit Engeland) deskundig advies.