Slijtvast, groot hooinet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:15

pluisje88 schreef:
Wicky schreef:
Ik heb goede ervaringen met de netten van equiculinair, zowel de 3x3 als de 4,5x4,5 maasbreedte. Gaan hier jaren mee, terwijl er meerdere Haflingers tegelijk uit eten

https://equiculinair.nl/slowfeeder-hooi ... large.html

Hoeveel hooi krijg jij erin? In de beschrijving staat 8 tot 10 kg voordroog dat zou betekenen dat er amper 4 kg hooi in zou passen ofzo..?

Netten zijn mooi, maar aan de kleine kant. Service en communicatie zijn zeer onprofessioneel. Voor mij een reden om daar niets meer te bestellen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:26

pluisje88 schreef:
Licor schreef:
Is hier gaan ze echt al ruim een jaar mee.. t is eerder dat het touw kapot gaat dan het net zelf..
Zijn de gaten wel groot genoeg? Mijn ervaring is dat de kleine gaten idd snel kapot gaan, maar de grote gaan lang mee

https://www.agradi.nl/shires-hooinet-de ... -red-l.htm

Ik heb deze. Inmiddels al de derde in krap anderhalf jaar. Verder bevalt hij qua maat perfect maar veel te snel kapot

https://www.agradi.nl/shires-hooinet-rood.htm

Wij hebben deze.. mazen zijn 10cm.. dat moet je wel willen natuurlijk.. maar wij zijn erg tevreden

pluisje88

Re: Slijtvast, groot hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 11:32

Mazen van 10 cm vind ik te groot ivm knoeien en veiligheid en het net op zich is te klein voor mijn doel in dit geval. Een netje als deze heb ik wel in de trailer overigens. Daar voldoet hij prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:36

pluisje88 schreef:
Ik gebruik bij de mijne een net omdat ik niet wil dat ze zonder ruwvoer komt te staan en om toch verknoeien te voorkomen. Ze mag verder van mij zo veel eten als ze wil dus daarvoor hoef ik niet van die martel kleine gaatjes ;) ze heeft zeker in de winter eerder de neiging om te dun te worden dan te dik.

Oké die shires knooploos zou een goede optie kunnen zijn. Shires heeft gaatjes van 3.5 en equiculinair van 4. Ik heb nu volgens mij 4,5 dus van beide netten zijn de gaatjes vrij klein. Ze lijken me alleen vrij klein allebei. Er wordt gezegd 8 tot 10 kg voordroog. Hooi is veel lichter dus daar zou maar een kg of 4,5 hooi in passen dan denk ik?

4,5 kg hooi? Hahaha er past mega veel in dat equiculinair net. Ding is niet te tillen als die vol zit met voordroog. En hooi kan ik er wel een halve baal van 25 kg in kwijt.je moet wel de grootste nemen.

Afbeelding
Hij kan nog wel voller dan dit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-20 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:39

pluisje88 schreef:
Ik heb een hoekbox dus ik heb een zijkant en de achterkant dicht als muur. 1 zijkant gewoon onder dicht en boven tralies en aan de voorkant ook. Aan de voorkant zit de voerbak rechts en de deur links. Het stukje daartussen wat daar overblijft daar hangt het net. Kan wel zijn dat als ze hem draait ofzo dat hij af en toe de voerbak raakt. Maar in principe niet. Stalgenoot heeft hetzelfde met haar paard. Zij voert kuil, ik hooi

Misschien kan het niet, maar waarom hang je het net niet aan de zijkant (dus onder de tralies)? Dan kun je een breder net kwijt, die zijn volgens mij wat steviger (en makkelijker te vullen).

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 11:42

turtlelito schreef:
pluisje88 schreef:
Ik heb een hoekbox dus ik heb een zijkant en de achterkant dicht als muur. 1 zijkant gewoon onder dicht en boven tralies en aan de voorkant ook. Aan de voorkant zit de voerbak rechts en de deur links. Het stukje daartussen wat daar overblijft daar hangt het net. Kan wel zijn dat als ze hem draait ofzo dat hij af en toe de voerbak raakt. Maar in principe niet. Stalgenoot heeft hetzelfde met haar paard. Zij voert kuil, ik hooi

Misschien kan het niet, maar waarom hang je het net niet aan de zijkant (dus onder de tralies)? Dan kun je een breder net kwijt, die zijn volgens mij wat steviger (en makkelijker te vullen).

Omdat ze dan met een rare kronkel in haar lijf gaat eten. Dat wil ik liever niet. Aan de voorkant kan ze er gewoon recht voor staan. Heb ik ook over gedacht maar qua constructie van de stal lukt dat niet echt. Heb er wel al serieus naar gekeken.
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 02-02-20 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:46

pluisje88 schreef:
[

Omdat ze dan met een rare kronkel in haar lijf gaat eten. Dat wil ik liever niet. Aan de voorkant kan ze er gewoon recht voor staan

Ok, goed punt. Ik heb ze nl zo hangen, maar ze staan er gewoon recht voor (ik heb ook niet van die bakbeesten van paarden en best ruime boxen :o ).

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 11:48

turtlelito schreef:
pluisje88 schreef:
[

Omdat ze dan met een rare kronkel in haar lijf gaat eten. Dat wil ik liever niet. Aan de voorkant kan ze er gewoon recht voor staan

Ok, goed punt. Ik heb ze nl zo hangen, maar ze staan er gewoon recht voor (ik heb ook niet van die bakbeesten van paarden en best ruime boxen :o ).

Ik heb een vrij groot paard (niet overdreven hoor) maar onze stallen zijn redelijk standaard qua oppervlakte maar meer langwerpig in plaats van vierkant

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:52

Ik heb een net van cavalo gekocht. Is tot nu toe het enige net wat ze heel kan houden.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:52

pluisje88 schreef:
Licor schreef:
Is hier gaan ze echt al ruim een jaar mee.. t is eerder dat het touw kapot gaat dan het net zelf..
Zijn de gaten wel groot genoeg? Mijn ervaring is dat de kleine gaten idd snel kapot gaan, maar de grote gaan lang mee

https://www.agradi.nl/shires-hooinet-de ... -red-l.htm

Ik heb deze. Inmiddels al de derde in krap anderhalf jaar. Verder bevalt hij qua maat perfect maar veel te snel kapot

Gek, ik heb de kleinere van deze, dus de blauwzwarte, en gaan zoals ik al eerder zei , echt al jaren mee.
Mijne eten rustig.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:53

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 12:48

pluisje88 schreef:
Lindsey_99 schreef:
Ik doe minimaal 2 jaar met de Busse hooinetten. Maas is ongeveer 4 cm. Er kan een kilo of 10 in.

Heb je een linkje voor mij?

Bol.com ;) grootste maat.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 12:49

Martje80 schreef:
Ik doe al jaren met de XL netten van epplejeck eigen merk. Eten gezamenlijk 3 paarden uit dagelijks. Zal ff linkje zoeken

Edit https://www.ej.nl/stal-meer/stal/hooine ... V4QAvD_BwE

Volgens mij zijn dat dezelfde als Busse. Kan zijn dat ze die onder eigen naam aanbieden.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 13:04

Lijkt er wel op. Bol is wel duurder

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 13:08

Je kan ook meerdere netten ophangen, dan doen ze er langer mee en als je niet te dure koopt kun je gewoon regelmatig vervangen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 13:10

MirandaFuego schreef:
Je kan ook meerdere netten ophangen, dan doen ze er langer mee en als je niet te dure koopt kun je gewoon regelmatig vervangen.

Daar vind ik de box te klein van worden..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 13:14

Ts echt bestel de extra sterk netten van paard eerlijk. Je kunt kiezen tussen kant en klaar of zelf in elkaar zetten. De kwaliteit is echt super! Geloof me gaat geen miskoop zijn. De netten zijn dezelfde kwaliteit als de extra sterk van equiculinair alleen dan minder duur.

https://www.paardeerlijk.nl/c-4455896/slowfeeders/

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 13:36

Maartje1990 schreef:
Ts echt bestel de extra sterk netten van paard eerlijk. Je kunt kiezen tussen kant en klaar of zelf in elkaar zetten. De kwaliteit is echt super! Geloof me gaat geen miskoop zijn. De netten zijn dezelfde kwaliteit als de extra sterk van equiculinair alleen dan minder duur.

Ik zie dat ze wel het net zo los per meter verkopen in een Maas van 4,5x4,5.
Hoeveel zou je dan nodig hebben om een net te maken voor +- 10 kg hooi? 1 meter breed en 1 meter (dus 2meter net?) hoog ofzo?

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 13:39

Kijk hier eens. Ik heb een grote scharzwalder fuchs die graag hooinettrn sloopt. Deze blijven al geruime tijd heel en ze heeft ze in alle soorten en maten. Zijn wel duur maar ze zijn het echt waard.

https://www.zeldenrusthaystack.nl/

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 13:42

paleoceen schreef:
Kijk hier eens. Ik heb een grote scharzwalder fuchs die graag hooinettrn sloopt. Deze blijven al geruime tijd heel en ze heeft ze in alle soorten en maten. Zijn wel duur maar ze zijn het echt waard.

https://www.zeldenrusthaystack.nl/

Die passen niet in mijn box. Moet echt een zakmodel hebben

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 13:51

Hier ook de netten van Equicuinair, maas 4,5 (beige, xl maat) voor paard en maas 3 (groen, kleiner maatje voor shetten). Die van de shetten heb ik al zeker 5 jaar in gebruik, geen enkele schade aan te zien. De beige voor de paarden net een jaar in gebruik, maar ook zonder slijtage.

In elke stal hangt ook nog een hooinet maas 6 (zwart, grote maat) gevuld met gerstestro. Dit omdat onze paarden op vlas staan en af en toe kennelijk trek hebben in wat meer structuur en dan wat stro eten.

De ""plastic"" knoopnetten van bijv. agradi heb ik slechte ervaringen mee. Materiaal gaat veel eerder stuk en heb ook het idee dat de paarden meer eraan trekken door de knoopjes.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:08

pluisje88 schreef:
Maartje1990 schreef:

Ik zie dat ze wel het net zo los per meter verkopen in een Maas van 4,5x4,5.
Hoeveel zou je dan nodig hebben om een net te maken voor +- 10 kg hooi? 1 meter breed en 1 meter (dus 2meter net?) hoog ofzo?

Ze heeft een net staan van 105 bij 75 en zegt dat daar ongeveer 8 kg in kan. Dus dan lijkt me 10 kg in die afmeting ongeveer de hoeveelheid ,zijn

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:16

Ik gebruik de XL hooinetten van de Welkoop. Deze gebruik ik 's nachts op de paddock, mijn arabier doet hier 2 á 3 nachten mee en hij hangt al ruim een jaar. Nu heb ik wel een paard die het hooi er rustig uit peutert en niet grof met de tanden er aan loopt te trekken.

https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... 0AQAvD_BwE

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:52

Hier ook equiculinair.
Ik vind ze top.
Mijn pony is een echte sloper maar deze gaan al jaren mee!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 16:17

Yvank_ schreef:
4,5 kg hooi? Hahaha er past mega veel in dat equiculinair net. Ding is niet te tillen als die vol zit met voordroog. En hooi kan ik er wel een halve baal van 25 kg in kwijt.je moet wel de grootste nemen.

[ [url=m/gU0vWn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij kan nog wel voller dan dit.

Die van mij heeft daar niet genoeg aan. Het is een groot paard en van hooi hebben ze meer nodig dan voordroog..
Heb nu dit

Afbeelding