Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blussem schreef:Bij wet is geregeld dat het lager gelegen land het water op moet vangen van het hoger gelegen land.
Wat je kan doen is een sloot graven of je land op hogen.
Canon schreef:Is het geen idee in het uiterste geval en paar kuub grond te laten storten op die plek waarbij je je stuk land daar ophoogt? Dat is lang niet zo gek duur en zorgt ervoor dat het water in ieder geval jouw kant niet meer op kan.
Of, als je ze een hand wil toesteken in plaats van een muur aan grond optrekken, een greppel graven tussen die bak en jouw weiland zodat het normaal weg kan..
Wat ze doen is natuurlijk gewoon letterlijk hun probleem over de schutting gooien. Maar erover discussiëren met eigenwijzen duurt langer dan een vrachtwagentje laten komen of een gat graven.
Dekens kapottrekken idem. Graaf een greppel en zorg dat je paarden er op natuurlijke wijze niet bij kunnen komen. Of leg een hogere lijn schrikdraad.. Normale woningen met tuinen in deze regio hadden vroeger een erfafscheiding van ongeveer een meter, die lag er niet voor niks.. Want zo heb je een stuk minder last van elkaar.
Snap dat het veel extra werk voor jou is maar "the view is always beter from the high road." Hebben de staleigenaren/buren al terugkoppeling gegeven?
Blussem schreef:Bij wet is geregeld dat het lager gelegen land het water op moet vangen van het hoger gelegen land.
Wat je kan doen is een sloot graven of je land op hogen.
Ayasha schreef:Ben eens benieuwd hoe die wat zeggen dat dit oké is zouden reageren als het bij hun gebeurde en hun weide daardoor blank stond.
Polly schreef:Maar het is niet haar wei maar die van de stalhouder.
Ik ben wel benieuwd hoe stalhouders erover zouden denken als een van de klanten verhaal gaat halen bij de buren en misschien wel onenigheid creëert terwijl de stalhouder dit zelf op een andere manier wil of gaat oplossen
Lindsey_99 schreef:Is rechts van de paaltjes, de bruine grond dus jullie land en de paaltjes staan langs de erfgrens?
Zo ja, dan konden ze mij de pot op en desnoods zette ik er een betonrand langs. Of hoog de boel op met grond zodat het gelijk loopt, maar in elk geval niet lager ligt. Hadden ze maar moeten draineren.
Dit blijft ellende, want de pensionklanten bij de buren hebben sch**t aan jullie.