Alleen beton in uitloopstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:19

Wij hebben een nieuwe inloopstal met rubber matten, daar hangen de hooinetten.
En een oude inloopstal met houtkorrel op de bodem en zonder hooinetten.

In de nieuwe stal plassen ze nagenoeg nooit, ik denk omdat het teveel spettert op die rubber staltegels :D

De oude stal gebruiken ze wel enigszins als WC, maar lang niet meer zo erg als toen daar nog een hooinet hing :)

Op de rubber matten liggen ze hier ook nooit trouwens, dat doen ze liever in de stal met houtkorrel maar dat komt ook doordat deze op een rustigere plek gebouwd is :)

Ik zou in jouw geval de gok best durven nemen om er rubber tegels in te leggen (of een ligmatras) omdat het volgens mij niet vaak voor komt dat ze daar op plassen vanwege het spetteren. Dat doen ze liever op zachte ondergrond waar het niet zo spettert :D

superpony

Re: Alleen beton in uitloopstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 15:16

Ik heb de kant waar zand ligt leeg gehouden, omdat dat dichterbij de knallen is. Daar mesten en plassen ze normaal weinig.

De andere kant is steen en een stuk rubberen matten. Dat sluit aan op stuk zwarte grond van de knallen af, dus had hooi op de grond gegooid, zodat ze makkelijk kunnen eten vandaag. Er staan ook nog 2 bakken met los hooi, dus ze staan iets beschut.

Maar zowel op het steen als de rubberen matten plassen en mesten ze. Voorkeur voor op de rubberen matten.
Die gaan wel weg, maar daaronder moet een stuk eruit gesloopt, dat was glad, maar vast. Voor deze winter snel snel rubberen matten daar gelegd.

Wij hebben juist voor veel windbreekgaas gekozen, zodat we het zo open mogelijk konden houden. Ze hebben voorkeur voor goed overzicht en plekken waar ze dichtbij elkaar kunnen liggen en staan. Maar buiten gaat nog steeds boven binnen.

Veel mugjes hier, dus kijken of ze daar wat meer voor weg willen/ schuilen.

Maar 2 of 3 stonden echt helemaal niet graag meer binnen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:42

wij hebben ook beton in de inloopstal en een berg droog zand buiten om in te slapen. Pissen doen ze maar buiten :j :+

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 00:50

Nou hier pissen ze gewoon op de beton in de stal hoor :+

Wij halen de mest en urine 2x per dag weg met een aftrekker. Heel eenvoudig. Ook makkelijk grondig te reinigen. Slapen doen ze buiten. Het hooi geven we in slow feeders in de stal.

Rudet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 02:40

Hier ook geen bodembedekking meer in de stal, werd idd alleen als wc gebruikt. Deze nacht is de enige nacht per jaar dat de staldeuren dicht zijn ivm vuurwerk dus nu ligt er wel bodembedekking in. Maar die gaat er morgen meteen weer uit!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 13:01

Tot nu toe gaat het goed, ze heeft plast tot nu toe vooral buiten en er ligt af en toe wat mest. Dat is zo opgeruimd dus tot nu toe ben ik tevreden.

Tionsdcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:56

Wij hebben ook kaal beton on de schuilstal. Eerder rubber tegels gehad en vlas en stro. Maar ze gingen toch niet liggen in de stal en het werd alleen maar erg smerig.