Aanbevelingen/suggesties nieuwe paardenstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

neile

Re: Aanbevelingen/suggesties nieuwe paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:51

Ik volg even, wij gaan ook nog een nieuwe stal van twee stallen zetten en ben wel benieuwd naar suggesties!

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:56

Ivm een al bestaande ruimte was ik genoodzaakt om de boxen breed ipv diep te maken (4,5 breed x 3,5 diep). Zou het altijd weer zo doen.

Ze hebben meer ruimte voor zichzelf. Dit leeft veel rustiger/fijner voor dominante of juist onderdanige paarden.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 00:04

Wij hebben in het nieuwe huis op dit moment alleen een verharde paddock, weiland en een zeer degelijke geïsoleerde schuilstal van 6 bij 3 meter. 1 van mijn KWPN merries valt in de wintermaanden heel snel in als ze buiten moet blijven, dus zodoende overwegen we toch om ook boxen te bouwen.

We hebben al een riante loods en daarvan zou ik een deel (10x8 meter willen benutten voor nieuwe stallen, solarium, spuitplaats en zadelkamer.
En de aanleg van een 20/40 rijbaan. Bodem en perceel is al volledig gedraineerd dus overweeg alleen de bovenste 15cm af te graven, op te vullen en af te sluiten met bielzen en hekwerk... Mja alle indelingen.... :')

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 01:30

Voorlopig nog lang niet aan de orde, maar aangezien je soms ook tegen kleine dingen aan loopt: zorg er voor dat je op poets/spuitplaatsen zelf altijd weg kunt, bijvoorbeeld als het paard schrikt. Wij hadden eerst aan de voorkant 2 schuin toelopende muren met daaraan de vastzet ringen. Daardoor kon je eigenlijk niet weg als er iets gebeurde. We hebben nu de schuine stukjes muur weggehaald en er 2 vastzetpalen neergezet. Hierdoor kunnen wij er nu langsheen en zit je niet meer vast.
Hebben we alleen het probleem erbij gekregen dat de afwatering niet meer 100% is.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 19:49

Toch nog wel veel mensen die willen bouwen, maar nog niet precies weten hoe en wat :D

parnassia: mijn 35 jarige ruin wil sowieso een eigen box, mijn drachtige merrie ook. In ieder geval worden het 3 vaste boxen. Een groepsmogelijkheid neem ik ter overweging :)

Haha pinda jij hebt al tenminste wat! Ik vind het qua indeling ook wel echt lastig. De rest van ons perceel moet ook nog om aan te zien zijn (en onze kleine kinderen moeten veilig kunnen spelen, d.w.z. er moet een duidelijke scheiding komen tussen tuin en paardenspul).

Dat is een goede Bowo en daar heb ik ook aan gedacht. Zeker omdat ik ook echt jonkies heb. Ik neig naar zo'n poetsplaatswand oid :)

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:03

Wij hebben meer dit idee:
Afbeelding

Dus losstaande palen, dan kun je elk moment snel weg. Een muur, wanden en een vaststaand paard is namelijk nog steeds een afgesloten ruimte

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:07

suffie schreef:
Wij hebben de stallen laten plaatsen door Bedaf. Met hun kun je alles overleggen, ook maatwerk. Wij hebben 3 buitenboxen, met aan beide zijden deelbare deuren en naast de stallen is later nog een 4e open stal gebouwd als hooiopslag. Stallen zijn 3,5m x 3,5m.

[ [url=m/fovj8D.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IzPm9D.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DkZn7s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Qp0wcB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sU5eYx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er mooi uit. Heb je ook nog een foto van de hooiopslag en hoe groot is deze?

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 20:08

Ik bedoel die wanden Bowo :)

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 22:41

Iemand ervaring met Klavier stalinrichting?
Ziet er goed uit en de prijs erg gunstig...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:19

Niello schreef:
Ziet er mooi uit. Heb je ook nog een foto van de hooiopslag en hoe groot is deze?

Nee, helaas niet. De hooiopslag is ook 3,5m x 3,5m en is open aan de achterzijde met ook de oversteek eraan vast. Er passen zo'n 350 tot 400 baaltjes in.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 03:02

suffie schreef:
Niello schreef:

Nee, helaas niet. De hooiopslag is ook 3,5m x 3,5m en is open aan de achterzijde met ook de oversteek eraan vast. Er passen zo'n 350 tot 400 baaltjes in.

Dank voor de info

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 15:47

Updatje; na de offertes hebben we besloten om zelf te gaan bouwen met een bestaande staalconstructie. Die zal her en der wat vervangen worden. We zijn inmiddels een heleboel stoeptegels verder en woensdag komt de kraan om de boel uit te graven. Het stalplan is gemaakt.

Nogmaals; ik ben heel erg benieuwd of er iemand ervaring heeft met klavier stalinrichting?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:01

Mijn paarden staan in een rij buitenboxen met hun hoofden naar buiten (boven de deuren, geen open ramen aan achterkant, wel iets overkapping aan voorkant). Is op zich ideaal, behalve dat al het geknoeide hooi buiten weg waait/vies wordt. Daarbij is het beton niet glad genoeg om met nat weer goed te vegen.
Dus dat vind ik wel een tip om op te letten. Hoe kan je alles het makkelijkst schoon houden?

Ohja tip 2 denk goed na over hoe je vorst kan voorkomen. Wij hebben bv om de buitenkraan warmtelint en isolatie, hierdoor is deze kraan bijna nooit gevroren.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:07

jeannaa schreef:
Iemand ervaring met Klavier stalinrichting?
Ziet er goed uit en de prijs erg gunstig...

Hoi! :D
Ik ben nu met hen in gesprek voor onze staldeuren/ramen... communicatie verloopt moeizaam, heb het idee dat ze soms niet alles begrijpen, vooral over de mail dan. Telefonisch dan weer alles opgehelderd, vervolgens staat het op de mail toch weer fout _O- Ergens ben ik huiverig dat de bestelling verkeerd genoteerd wordt, maar ik zie op FB ook zoveel mooie projecten voorbij komen, dat ik wel vertrouwen in hun kunnen heb :D Goeie levertijd en mooie prijzen +:)+ Ik ben dus erg benieuwd!! De offerte klopt nog niet helemaal, maar zodra die in orde is, gaan we met hen in zee..