Gewoon zand vind ik toch wel erg fijn. Wij storten om het jaar ofzo zand bij op de paddock, gewoon zo op de klei. Werkt heel aardig, voor een paddock prima in ieder geval

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wilmatj schreef:Oh ja, ik heb hier een shetlander die heel goed weet hoe hij onder/door/ over stroom draad heen kan haha. Ooit verzinnen die slimme shets hier iets op haha
heyxlisa schreef:tamary schreef:Stukken verharden is inderdaad erg fijn, ook om begaanbaar te blijven voor jezelf met of zonder kruiwagen.
Let wel op, de palen die je gebruikt hebt zijn zo te zien standaard tuinpalen, die leven niet lang, zorg voor een paar reserve palen aanwezig en liefst de gecreosoteerde.
Qua kleuren zou bij mij voor zowel lint als houtwerk donkergroen/donker bruin de voorkeur hebben boven wit. De paarden weten met genoeg klap er op precies waar de draden zijn ongeacht de kleur ervan.
Nee dit zijn niet standaard tuinpalen hoor haha, ze zijn rondgefreesd, gepunt, geïmpregneerd en 2 meter lang met een diameter van 8cm...
Ja dat is mooi iddin de toekomst komt er waarschijnlijk bruin lint of koord. We hadden nu al wit lint dus hebben we alles maar wit gehouden. Het ziet er vanaf de weg kant wel netjes uit moet ik zeggen. Ik ben er igg tevreden mee. qua houtwerk zijn de gecreosoteerde palen (donker bruin) per stuk zeer prijzig. Ik heb zeker 100 palen nodig dus dat wordt een duur grapje voor nu aangezien er meer kosten nog komen.
pmarena schreef:Ik wilde niet teveel zeuren maar ook ik denk dat je die houtsnippers nog wel afleert
Gewoon zand vind ik toch wel erg fijn. Wij storten om het jaar ofzo zand bij op de paddock, gewoon zo op de klei. Werkt heel aardig, voor een paddock prima in ieder gevalHet zakt natuurlijk gaandeweg wel in de klei, maar dan doe je er gewoon weer een nieuwe laag bovenop. Het geheel wordt toch steeds zandiger en als je de bovenlaag zand dik genoeg houdt dan blijft het een fijne paddock tenzij het natuurlijk echt bizar veel regent, dan is het wel heel fijn als je ook verhoogde stukken verharding hebt
petra8 schreef:wilmatj schreef:Oh ja, ik heb hier een shetlander die heel goed weet hoe hij onder/door/ over stroom draad heen kan haha. Ooit verzinnen die slimme shets hier iets op haha
Mijn shetlander heeft zo goed opgelet dat hij zelf de draden met de handvatten opent![]()
Gelukkig gaat hij meteen op het gras af en loopt na verloop van tijd zelf weer terug naar de stal
pmarena schreef:Ik wilde niet teveel zeuren maar ook ik denk dat je die houtsnippers nog wel afleert