Eigen paardenparadijs aan huis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:16

Ik wilde niet teveel zeuren maar ook ik denk dat je die houtsnippers nog wel afleert :P

Gewoon zand vind ik toch wel erg fijn. Wij storten om het jaar ofzo zand bij op de paddock, gewoon zo op de klei. Werkt heel aardig, voor een paddock prima in ieder geval :) Het zakt natuurlijk gaandeweg wel in de klei, maar dan doe je er gewoon weer een nieuwe laag bovenop. Het geheel wordt toch steeds zandiger en als je de bovenlaag zand dik genoeg houdt dan blijft het een fijne paddock tenzij het natuurlijk echt bizar veel regent, dan is het wel heel fijn als je ook verhoogde stukken verharding hebt :)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:26

wilmatj schreef:
Oh ja, ik heb hier een shetlander die heel goed weet hoe hij onder/door/ over stroom draad heen kan haha. Ooit verzinnen die slimme shets hier iets op haha

Mijn shetlander heeft zo goed opgelet dat hij zelf de draden met de handvatten opent ;-)
Gelukkig gaat hij meteen op het gras af en loopt na verloop van tijd zelf weer terug naar de stal :-)

Dinopino

Re: Eigen paardenparadijs aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:33

Wij hadden vroeger ook elk jaar een nieuwe lading houtsnippers. De duurdere variant blijft inderdaad wat langer liggen. Wanneer het echter gaat verteren dan wil je het er wel vanaf halen. Dat wordt een zuigende natte derrie.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:36

heyxlisa schreef:
tamary schreef:
Stukken verharden is inderdaad erg fijn, ook om begaanbaar te blijven voor jezelf met of zonder kruiwagen.
Let wel op, de palen die je gebruikt hebt zijn zo te zien standaard tuinpalen, die leven niet lang, zorg voor een paar reserve palen aanwezig en liefst de gecreosoteerde.

Qua kleuren zou bij mij voor zowel lint als houtwerk donkergroen/donker bruin de voorkeur hebben boven wit. De paarden weten met genoeg klap er op precies waar de draden zijn ongeacht de kleur ervan.

Nee dit zijn niet standaard tuinpalen hoor haha, ze zijn rondgefreesd, gepunt, geïmpregneerd en 2 meter lang met een diameter van 8cm...

Ja dat is mooi idd :j in de toekomst komt er waarschijnlijk bruin lint of koord. We hadden nu al wit lint dus hebben we alles maar wit gehouden. Het ziet er vanaf de weg kant wel netjes uit moet ik zeggen. Ik ben er igg tevreden mee. qua houtwerk zijn de gecreosoteerde palen (donker bruin) per stuk zeer prijzig. Ik heb zeker 100 palen nodig dus dat wordt een duur grapje voor nu aangezien er meer kosten nog komen.

Goedkoop is in dit geval echt duurkoop, sorry. Deze palen rotten heel snel weg, zeker als je kleigrond hebt. Terwijl gecresoteerde palen echt jaren en jaren goed blijven...

heyxlisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 17:07

pmarena schreef:
Ik wilde niet teveel zeuren maar ook ik denk dat je die houtsnippers nog wel afleert :P

Gewoon zand vind ik toch wel erg fijn. Wij storten om het jaar ofzo zand bij op de paddock, gewoon zo op de klei. Werkt heel aardig, voor een paddock prima in ieder geval :) Het zakt natuurlijk gaandeweg wel in de klei, maar dan doe je er gewoon weer een nieuwe laag bovenop. Het geheel wordt toch steeds zandiger en als je de bovenlaag zand dik genoeg houdt dan blijft het een fijne paddock tenzij het natuurlijk echt bizar veel regent, dan is het wel heel fijn als je ook verhoogde stukken verharding hebt :)

Thx voor de tip. Of idd gewoon drainage en dan zand erop.

heyxlisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 17:08

petra8 schreef:
wilmatj schreef:
Oh ja, ik heb hier een shetlander die heel goed weet hoe hij onder/door/ over stroom draad heen kan haha. Ooit verzinnen die slimme shets hier iets op haha

Mijn shetlander heeft zo goed opgelet dat hij zelf de draden met de handvatten opent ;-)
Gelukkig gaat hij meteen op het gras af en loopt na verloop van tijd zelf weer terug naar de stal :-)

Lol die van ons is gelukkig nog niet zo slim om zulke capriolen uit te halen haha

heyxlisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 17:15

[/quote]
Goedkoop is in dit geval echt duurkoop, sorry. Deze palen rotten heel snel weg, zeker als je kleigrond hebt. Terwijl gecresoteerde palen echt jaren en jaren goed blijven...[/quote]

We wisten toen nog niet zeker dat de wei daar kon blijven in verband met het bouwvak van de woning dus dachten we goedkope palen te nemen. Als ze stuk gaan dan vervangen we ze natuurlijk gelijk! Tot nu toe zijn ze nog helemaal goed :) fijn dat je meedenkt!

heyxlisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 17:26

Bedankt voor alle leuke berichten en tips, waanzinnig dat ik tot nu toe al zoveel reacties heb mogen ontvangen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 17:56

pmarena schreef:

Ooit deze troep in mn tuin als looppad gehad, nooit weer :\ , wordt idd 1 vieze bende.
Verder ts wauw! Wat een prachtig plekje! Helemaal als straks jullie huis er ook nog staat!
Ik blijf dromen en geniet ondertussen met dit soort topics mee :).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:12

Voor palen is trouwens Marktplaats een goede tip om in de gaten te houden, daar kan je echt koopjes vinden met partijen hele degelijke gecreosoteerde palen :j

Wij begonnen ook de boel uit te zetten met van die blanke (bouwmarkt) paaltjes maar dat was echt zonde geld...na een jaar of 3 merk je dat dan wel en na een jaar of 5 vervloek je ze. De gecreosoteerde palen zijn echt toppers, daar hebben we tenminste wat aan, na 10 jaar geeft 98% nog geen krimp *\o/*

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:30

Of gewoon kunststofpalen

heyxlisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 19:56

Dat kan ook :) maar waarschijnlijk koop ik dan gewoon houten bruine bij een dorp verder op hier. Die verkoopt ze in oplagen, dat is handig voor mij.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 20:25

wat een mooi plekje en een mooie tinker

heyxlisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 00:46

Mooie zonsondergang op stal ❤️

Afbeelding

Afbeelding

heyxlisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 00:47

OleJon schreef:
wat een mooi plekje en een mooie tinker

Dankjewel!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 13:44

Wauw, mooie foto!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 15:46

Oeps wat een mooie foto. Super .

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 22:27

Wat een heerlijke plek :D

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 08:10

Leuk, een volg topic! Ik lees mee, ben benieuwd hoe het straks allemaal zal worden. Ga je de bouw van het huis ook vastleggen en delen hier?

Over de houtsnippers: dat word idd heel smerig maar ook, die zijn heel slecht voor de hoeven, dus wel oppassen daar mee!

Wij hebben doek gelegd met gravel erop, denk dat we er deze zomer nog een lading bij gooien en dan zand erover.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:40

Mooi project! Prachtige foto!

DaKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 15:27

Super leuk om te zien wat jullie er tot nu toe van gemaakt hebben. Echt een heerlijke plek voor de paardjes!

Funkybean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:19

Wat een mooi project zeg!