Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caitlin_K schreef:Lusitana schreef:Ik heb er een die nog door een doodklap zou gaan hoor als hij ergens wil komen. Stroom opvoeren heeft niet altijd zin. De oorzaak weghalen wel.
Ik denk dat je pony duidelijk aangeeft dat het op een gegeven moment wel genoeg is met buitenspelen. Niet alle paarden willen hetzelfde aantal uren buiten....
Dus ik zou zeggen gewoon eerder binnenhalen. Nu ze binnen staat kun je mooi beginnen met gewoon steeds wat langer buiten laten en kijken waar het punt zit dat ze er genoeg van heeft.
Ze staat vanaf dag 1 24’7 buiten met schuilstal. Ze is niet anders gewend. Zou best kunnen dat ze het zat is hoor, maar ze heeft nog niet eerder echt in een stal gestaan.
Kinke schreef:Ze heeft straf en staat binnen....het is geen kind en een dier snapt niet dat het binnen staan straf is voor het ontsnappen.
Kinke schreef:Ze heeft straf en staat binnen....het is geen kind en een dier snapt niet dat het binnen staan straf is voor het ontsnappen.
Caitlin_K schreef:Bedankt voor de tips! Ik ga het zeker meenemen!
Hoeveel moet zo’n stroomdingetje aangeven voor er echt een goede klap op staat?
ppHalfweg schreef:Caitlin_K schreef:Bedankt voor de tips! Ik ga het zeker meenemen!
Hoeveel moet zo’n stroomdingetje aangeven voor er echt een goede klap op staat?
Ik zou minimaal 6000 volt aanhouden (is spanning, geen stroom, stroom is heel laag ivm inductiespanning)
Ik heb deze om te meten: https://www.agradi.nl/ako-spanningstest ... ardpen.htm
cobelens schreef:We hebben het hier over een shi.tlander en net als die van mij(door ppid) niet wenselijk om gras fulltime op te gaan. Ik vermoed dat je de paddock zo groot kunt maken als je wilt, de buitenkant blijft roepen. Het levert te veel genoegdoening op, zowel voer als gewoon rondscharrelen(maar meestal wel opzoek naar vreten)
Als ze het 1x doorhebben is er bij dit ras geen houden meer aan, behalve een goed hekwerk en een flinke tik stroom. Ze krijgen volgens TS voldoende hooi in netten, staat met vriendjes. Oké het is een postzegel, maar ik denk dat dit niet de reden is van uitbreken