Mijn paarden staan droog, heb een paddock / bak laten leggen vorig jaar winter.

Heel blij mee altijd droge voeten.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoycexEnya schreef:Ik probeer weer mee te lezen, jullie gaan soms echt te snel haha.
Sinds oktober dit jaar mijn droom uitgekomen![]()
Ik ben wel benieuwd, wij hebben hooibalen van 400 kilo, hier doen we met 3 fjorden en 1 tinker 2 weken mee. Geef ik teveel of is het zo wel goed. Voor mijn gevoel is het best veel namelijk
JoycexEnya schreef:Ik probeer weer mee te lezen, jullie gaan soms echt te snel haha.
Ik ben wel benieuwd, wij hebben hooibalen van 400 kilo, hier doen we met 3 fjorden en 1 tinker 2 weken mee. Geef ik teveel of is het zo wel goed. Voor mijn gevoel is het best veel namelijk
turtlelito schreef:JoycexEnya schreef:Ik probeer weer mee te lezen, jullie gaan soms echt te snel haha.
Dat is 400/14/4=7,14 kg per paard/pony per dag. Dat is prima hoor, zeker niet overdreven veel. Je zou nog wat nauwkeuriger uit kunnen rekenen door de gewichten van je pony's te berekenen en te berekenen hoeveel hooi ze op een dag nodig hebben (denk eraan dat je rekening houdt met het droge-stof percentage). Maar die van mij kauwen met zijn tweeën (1 quarter en 1 exmoor) op regenachtige/winderige dagen ook zo'n 20 kg weg.
Hilary schreef:Antheman, ik heb goeie ervaringen met imprints als plakschoenen, maar die moet je wel op de kliniek in Utrecht bij de smid laten onderplakken.
[ [url=m/dn9R3w.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5NBoH7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de medische variant.
Hilary schreef:Deze zijn ook duur, niet opnieuw te plakken. Als je er eentje kwijtraakt, moet je dus een nieuwe halen. Maar goed, beest loopt er goed op.
De fusions heb ik ook overwogen, ik heb die als gewone hoefschoenen voor deze pony (inmiddels alleen de achterschoenen nog nodig, maar die andere bewaar ik in de hoop dat we in het voorjaar oid de imprints weer aan de wilgen kunnen hangen).
Maar ik was oa bang dat die er sneller onderuit zouden vallen, en dat er door het kleine gaatje in de bodem vuil in zou komen en ik dat er moeilijk uit zou kunnen krijgen. Maar wellicht zijn beide angsten / argumenten ongegrond, zou best kunnen. Ik stond op dat moment met een bevangen pony en een kneiterhard bevroren bodem. Logeren in Utrecht en mooie stappertjes halen was op dat moment voor ons de goede keuze