MaiNat schreef:Duits Kruidenhooi voeren. Dat is 70% ontstoft!
waar
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nado schreef:Hier stoom ik ook met een timer. In de stomer (Haygain500) past precies genoeg hooi voor 24 uur voor 2 IJslanders. Dat wordt dan 's ochtends op de timer tussen 4 en 5.30 gestoomd en gaat het eerste deel 's ochtends in de netten en het tweede deel 's avonds. Het is geen probleem om het die tijd nog in de stomerbak te laten zitten, het blijft dan gewoon goed. Er is bijna geen extra werk aan vergeleken met direct uit een hooibaal voeren. Je hebt het alleen twee keer in handen en je moet een gietertje water in de stomer gooien, wat ook met een minuut gedaan is. Dat doe je dan met de avond voerbeurt.
Ik heb trouwens een vakantie-verzorgster die in mijn vakantie tegen betaling de verzorging overneemt. Werkt superfijn.
josephv schreef:MaiNat schreef:Duits Kruidenhooi voeren. Dat is 70% ontstoft!
waar
Ninx schreef:Nado schreef:Hier stoom ik ook met een timer. In de stomer (Haygain500) past precies genoeg hooi voor 24 uur voor 2 IJslanders. Dat wordt dan 's ochtends op de timer tussen 4 en 5.30 gestoomd en gaat het eerste deel 's ochtends in de netten en het tweede deel 's avonds. Het is geen probleem om het die tijd nog in de stomerbak te laten zitten, het blijft dan gewoon goed. Er is bijna geen extra werk aan vergeleken met direct uit een hooibaal voeren. Je hebt het alleen twee keer in handen en je moet een gietertje water in de stomer gooien, wat ook met een minuut gedaan is. Dat doe je dan met de avond voerbeurt.
Ik heb trouwens een vakantie-verzorgster die in mijn vakantie tegen betaling de verzorging overneemt. Werkt superfijn.
Nee, zo doe ik het zelf inderdaad ook..... het blijft volgens mij zelfs 24 uur goed... of nog langer.
Maar wanneer ik wegga vind ik wat vervelend voor mijn stalgenoten.
Ik had een mestschepper voor vakanties enzo, maar na 3 jaar stopt die ermee... op zoek naar een nieuwe dus!
Misschien moet ik ook niet zo miepen en niet op voorhand zelf bedenken dat ze het misschien teveel werk vinden, want dat is het inderdaad niet echt....
In Haygain500 kan ik 10 kilo hooi kwijt. Ik stoom dan nog een extra rondje stro. Daar zou ik dan evt iets anders op kunnen verzinnen.......