Omheining plaatsen, hoe wat waar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Re: Omheining plaatsen, hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:40

hou er ook rekening mee dat je minimaal een halve meter van de erfgrens af blijft

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:50

Paarden vreten aan bijna alles... :')

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:17

Oeh interessant topic! Ik mag van de zomer ook een omheining gaan plaatsen voor een paddock met inloop stal..

TS heb je na alle tips een idee hoe je het gaat doen?

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 00:13

Nog niet hahaha! Wel weet ik dat we nu 173 vierkante meter wei moeten omheinen, dus dat is aardig wat!

Het gaat sowieso allemaal hout worden, 3-liggers met bij de bovenste en middelste ligger een stroomdraad. Het huis waar het bij gaat komen is nog in aankoop, dus ik kan nog niet te ver voor uit gaan plannen op het moment!
Ik vind dit heel gaaf zo!
Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 00:52

Dat is een stukje van 10x17? Lijkt me niet heel groot eerlijk gezegd...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 01:20

Het ligt een beetje aan de plek en wat er al is.

We hadden op onze vorige plek hekwerk en beviel op zich goed. Was al wat ouder en ze schuurde er weleens tegenaan, dus je zag wat bil afdrukken. Maar verder werkte dat voor die van ons prima.

Nu was het plan, onderaan gaas en dan aan de voorkant 3 lijnen van koord. Maar we hebben 2 kanten sloot en daar stond het vol bramen. Andere kant met de buren is nog oude omheining en ook vol bramen, dus we hebben eerst andere dingen gedaan.

Een pad, weitjes en bak wel al afgezet en zelfs zonder stroom blijven die van ons overal achter.

Buitenom gaan we nog steeds alle oude spullen vervangen door gaas en aan de binnenkant dan 1 of 2 rijen koord.

Alleen richting de weg hebben we 3 rijen koord en daar staat een apparaat op batterij op nu. Ze kunnen er niet uit, maar er zijn 2 zwakke plekken als ze er wel door zouden willen. Maar daar moet nog zoveel verandert........

Ook de bak zetten we niet af met hout omdat het pad en 2 weides daar tegenaan zitten en ze dan van het hout kunnen vreten. We denken dat we daarvoor beoband gaan kiezen. Je hebt ook mooie bruine met houtprint.

Er komt wel een apparaat en we zetten er schakelaars tussen dat je alles aan kan zetten of een deel bijv.

Bij de 3 rijen zit het ( bruine ) koord op 40,80 en 120 cm.

We hebben een shet van 95cm een d-pony en dan 4 quarters van 1.50m.

Het gaas doen we vooral voor de honden en daar mag de braam wel weer deels doorheen groeien. Was nu alleen 4 meter naar binnen gekomen.

verder kiezen wij ook voor eetbare haag, planten en bomen. Dat zetten we niet af, tenzij het te kaal wordt. Maar als wij een paar paaltjes zetten en een draadje, blijven ze daar altijd achter allemaal. Doen we nu ook, want we zijn aan het bouwen, aanleggen en doen, dus ze moeten soms even uit de weg of mogen ergens niet dichtbij en dat gaat prima.

Maar wij hebben dus 2 kanten sloot en dan bos. Voor een rustige weg ( waar wel hard gereden wordt ) en aan de andere kant de buren en eerst hun gras. Voor is het huis, een schutting, poort, garage en planten, dus daar komen ze niet snel door op 2 plekken na.

Zit je rondom aan weg en dergelijke zou ik voor hekwerk of gaas kiezen en stroom van een apparaat. Ook regelmatig goed checken dan.

173m2 is niet echt veel voor paarden, dus denk dat je je vergist.