Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WesternWay schreef:Als Jij 18u per dag in je badkamer moest zitten, wat zouden we jou dan kunnen geven zodat je je niet verveelt?
Ineke2 schreef:Het is het begin van kribbenbijten / luchtzuigen...
Hij heeft dus regelmatig geen eten. Dat is sowieso geen goed teken.
Marije_1997 schreef:Ineke2 schreef:Het is het begin van kribbenbijten / luchtzuigen...
Hij heeft dus regelmatig geen eten. Dat is sowieso geen goed teken.
Dat doet ie niethij krijgt vaak genoeg eten. Komt gewoon buiten. En nogmaals hier heb ik verder geen zeggen over. Ik hoef hier dan ook g de en commentaar over. Ik vraag om iets wat verveling tegen gaat, uitgezonderd ruwvoer etc. Daar ga ik namelijk niet over.
Rakkie123 schreef:TS...wat wil je nou eigenlijk?
Dat paard staat te lang op stal per dag, dus klets ajb niet langer uit je nek.
Zoek een fijne stal, waar hij langer buiten kan zijn, met vriendjes.
Of 24?7 met schuilstal en ruimte, je zult zien dat je een fijner paard krijgt.
Het is echt kul dat omdat hij in Spanje veel te klein stond dat nu ook moet...
En ja, de situatie voor paarden is in Spanje vaak om te huilen, dat zou ik niet als maatstaf nemen....niet de eerste totaal verknipte Spanjaard
Marije_1997 schreef:WesternWay schreef:Als Jij 18u per dag in je badkamer moest zitten, wat zouden we jou dan kunnen geven zodat je je niet verveelt?
Zal je vertellen, zit regelmatig de hele dag binnen, zonder dat ik iets nuttigs doe. Ik staar dan alleen maar voor me uit.commentaar over hoevaak en hoe lang een paard buiten moet zijn hoef ik niet. Hier heb ik namelijk geen zeggen over
Marije_1997 schreef:Pindabear schreef:Hoe vaak/lang staat je paard buiten per dag?
Je kan ook evt het ruwvoer mbv een slowfeeder voeren. Dan is hij wat langer bezig met z’n ruwvoer
Elke dag sowieso de hele middag, met mooi weer langer. Ik zou de stal eigenaresse even kunnen vragen of ze hooinet wil vullen, heb helaas niet het zeggen hier over. Daarom ook uitgezonderd ruwvoer en hooi etten
Pindabear schreef:Marije_1997 schreef:
Elke dag sowieso de hele middag, met mooi weer langer. Ik zou de stal eigenaresse even kunnen vragen of ze hooinet wil vullen, heb helaas niet het zeggen hier over. Daarom ook uitgezonderd ruwvoer en hooi etten
Ik zou dan wel echt een slowfeeder gebruiken, dus geen gewone hooinet. Want daar zijn de gaten dan net weer wat groter en met een slowfeeder moet hij toch wat meer bezig zijn om z’n ruwvoer helemaal op te eten
Marije_1997 schreef:Ga niet naar een andere stal. Ik heb gewoon geen zeggen over wanneer en hoe lang ze naar buiten gaan. Ze gaan zo lang als mogelijk naar buiten. 24 7 ga ik niet doen, puur omdat ik dit geen fijn idee vind.
Gini schreef:Marije_1997 schreef:Ga niet naar een andere stal. Ik heb gewoon geen zeggen over wanneer en hoe lang ze naar buiten gaan. Ze gaan zo lang als mogelijk naar buiten. 24 7 ga ik niet doen, puur omdat ik dit geen fijn idee vind.
Er is een verschil tussen de middag buiten en 24/7. Dat heet 'een paar uur langer buiten dan de huidige situatie'.
Kijk, als je nu een paard had dat het perfect vond in de stal, ok. Maar jij hebt als goede eigenaar zelf al opgemerkt dat je paard zich bij momenten verveelt en het toch niet altijd zo heel fijn vindt. Je kan dan naar je paard luisteren en voor een échte oplossing gaan (waar je volgens je topictitel naar vraagt), en dat is meer vrije beweging, of je kan vooral de marketeers en producenten blij maken door allerlei 'rommel' te gaan kopen, meestal in felle kleuren zoals roze, geel of blauw en met leuke namen zoals jollybal, hay play en snak-a-ball.
Aan jou de keuze.
Marije_1997 schreef:Deur open is niet handig, dan loopt ie los door de stal en kan dus niet. 24 7 buiten begin ik niet aan, hij is het echt niet gewend langer dan een uur uit z'n stal te komen. Helaas hield de handelaar Spanjaarden binnen. En idk hoe hij in Spanje is gehouden. Hij staat nu de hele middag buiten samen met zijn vriendje. En dit zal in de zomer wel meer worden. Heb helaas niet het zeggen over stalmanagement.
Rakkie123 schreef:Marije_1997 schreef:Deur open is niet handig, dan loopt ie los door de stal en kan dus niet. 24 7 buiten begin ik niet aan, hij is het echt niet gewend langer dan een uur uit z'n stal te komen. Helaas hield de handelaar Spanjaarden binnen. En idk hoe hij in Spanje is gehouden. Hij staat nu de hele middag buiten samen met zijn vriendje. En dit zal in de zomer wel meer worden. Heb helaas niet het zeggen over stalmanagement.
Je schrijft toch zelf over Spanje.
En ik weet zelf ook hoe de paarden daar worden gehouden en hoe verknipt velen daar worden.
Maar jij wil iets wat niet kan....
Een paard watvoor hem te lang op stal staat gaat stalondeugden ontwikkelen.
Dat verander je niet met een iets-tegen-de-verveling-truukje
Marije_1997 schreef:Ik ben heel tevreden met de stal waar ik sta. En de stal bestaat uit voornamelijk hun eigen paarden. Die net zo lang naar buiten gaan, en niet eens in training staandie van mij staat in training. Ik kan niet tegen haar zeggen ja zoals jij je paarden houd kan echt niet, omdat ik juist heel tevreden ben met hoeveel zorg en liefde zij dit doen. Dus daar hoef ik ook echt geen commentaar over.
Ik heb al een speelbal gekocht. Interesseert me niet dat ik hiermee bedrijven blij maak, want ga toch voor het goedkope en niet voor de jolly bal of iets. Hayplay ballen doe ik sowieso niet. Veel te gevaarlijk
Black_Moon schreef:Hebben ze dan buiten wel wat te eten? Dan snap ik het wel dat hij graag naar binnen wil, want daar is eten
Gini schreef:Marije_1997 schreef:Ik ben heel tevreden met de stal waar ik sta. En de stal bestaat uit voornamelijk hun eigen paarden. Die net zo lang naar buiten gaan, en niet eens in training staandie van mij staat in training. Ik kan niet tegen haar zeggen ja zoals jij je paarden houd kan echt niet, omdat ik juist heel tevreden ben met hoeveel zorg en liefde zij dit doen. Dus daar hoef ik ook echt geen commentaar over.
Ik heb al een speelbal gekocht. Interesseert me niet dat ik hiermee bedrijven blij maak, want ga toch voor het goedkope en niet voor de jolly bal of iets. Hayplay ballen doe ik sowieso niet. Veel te gevaarlijk
Uiteraard moet je niet tegen de staleigenaar zeggen dat ze haar paarden op een slechte manier houdt, want dat zou een leugen zijn. Voor 99 paarden kan het juist de ideale manier zijn. Maar voor jouw paard niet echt. En dat wilt niet zeggen dat je alles maar overhoop moet gooien of halsoverkop een andere stal moet zoeken, maar dat wilt wel zeggen dat je je zorgen samen met je staleigenaar moet kunnen bespreken en bekijken welke oplossing jullie kunnen aandragen om je paard te helpen.
troi schreef:Arm beest! Paarden zijn gemaakt om in een groepje al wandelend 16 uur per dag te eten. Paarden hebben de 4 Vs nodig: vrijheid, vrienden, voedsel en verzorging. En nu staat hij alleen, opgesloten met een paar keer per dag een beetje hooi. Ik zou een andere stal zoeken als je hier geen betere paardvriendelijke zorg kan vinden!
Marije_1997 schreef:Black_Moon schreef:Hebben ze dan buiten wel wat te eten? Dan snap ik het wel dat hij graag naar binnen wil, want daar is eten
Ook buiten krijgen ze etenen hij heeft ontdekt dat als ie het onderste draadje sloopt dat ie gras kan eten. Tenminste ga er vanuit dat hij dat heeft gedaan aangezien hij een schaafwonden op z'n been had en z'n been onder het spul op de planken zat.