Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wortel115 schreef:Maar als hij 24/7 buiten staat heeft hij toch ook verzorging nodig? Mijn paarden staan ook altijd buiten heb immers geen stal maar ik ben daar 2 keer per dag om te voeren, deken/vliegen masker, omheining check enz.
En dit zijn geen sportpaarden.
Cowgirl schreef:Hoe is de 24/7 plek?
Is het er droog?
Hoe word er gevoerd?
Komt er elke dag iemand even kijken of alles nog goed gaat?
Kunnen de paarden allemaal schuilen als ze willen.
Ik zou mij er niet zo druk over maken dat hij 24/7 buiten gaat wonen maar wel of dat de plek dat echt toelaat zonder dat je paard in de bagger staat en dagen niemand ziet.
Ik zou het ook in de voorjaar doen.
wortel115 schreef:Maar als hij 24/7 buiten staat heeft hij toch ook verzorging nodig? Mijn paarden staan ook altijd buiten heb immers geen stal maar ik ben daar 2 keer per dag om te voeren, deken/vliegen masker, omheining check enz.
Petrichor schreef:wortel115 schreef:Maar als hij 24/7 buiten staat heeft hij toch ook verzorging nodig? Mijn paarden staan ook altijd buiten heb immers geen stal maar ik ben daar 2 keer per dag om te voeren, deken/vliegen masker, omheining check enz.
Paard staat bij mijn ouders thuis dus wordt gewoon in de gaten gehouden. Echter gaan mijn ouders geen stallen uitmesten of een paard poetsen of rijden. En ik vind dat als een paard op stal staat de stal dagelijks uitgemest moet worden.
Waves schreef:Ik zou trouwens als het even kan wel wachten tot na de winter, dan is het makkelijker wennen. Zo net voor de kou dag en nacht buiten gooien terwijl hij het niet gewend is kan, maar dan zal je in het begin misschien wel een unhappy paard krijgen dat inderdaad steeds naar binnen wil of magerder wordt. Als je daar doorheen bent komt het goed hoor, maar is misschien niet helemaal eerlijk naar het dier toe.
pol013 schreef:Waves schreef:Ik zou trouwens als het even kan wel wachten tot na de winter, dan is het makkelijker wennen. Zo net voor de kou dag en nacht buiten gooien terwijl hij het niet gewend is kan, maar dan zal je in het begin misschien wel een unhappy paard krijgen dat inderdaad steeds naar binnen wil of magerder wordt. Als je daar doorheen bent komt het goed hoor, maar is misschien niet helemaal eerlijk naar het dier toe.
Ik heb mijn paard verhuisd in december en dat niet als probleem ervaren. En die had 15 jaar minimaal de nachten op stal gestaan. Toen had ik wel nog een dik pak stro in de stal. Dat doe ik nu niet meer.
janderegelaa schreef:Je moet een weide ook iedere dag leeg halen anders heb je in no time een een waardeloos stuk grond en je paard moet ook gecontroleerd worden of er niets mee is.
Ik vind het jammer dat je uit gemakzucht je paard 24/7 in de wei wilt zetten. Kun je hem niet gewoon verkopen of een bijrijder zoeken?