Verhuisd, maar nu al spijt...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: Verhuisd, maar nu al spijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 12:43

Heb je geen mogelijkheid om thuis een paar baaltjes hooi en stro neer te leggen? Dan elke dag mee naar stal nemen wat je nodig hebt. Hooi kan in een net, hoeft niet eens persee kleine Maas te zijn.

Luca03

Re: Verhuisd, maar nu al spijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 12:45

Ik heb ook lang in midden België gewoond, welke regio zoek je TS? Ik heb nog wel enkele connecties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 13:09

Is het niet een optie om naar je oude stal terug te gaan, iets te regelen voor binnen/ buiten zetten (bij een sportstal is toch eigenlijk altijd wel iemand aanwezig), en een bak in de buurt te huren voor als je wilt rijden?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 13:43

ikkebenhier schreef:
Ineke2 schreef:
Je hoeft toch niet in de buitenbak te rijden als je de beschikking hebt over een binnenbak die wel goed is ( daar schrijf je niks over of die bodem goed of slecht is)?

Die bodem is in principe goed, zolang ze hem onderhouden. En dat was de laatste maanden steeds minder het geval. In de winter zijn er ook elke avond lessen van de vereniging, dus dan is er amper mogelijkheid om s avonds na mijn werk te rijden.
Mijn paard loopt ook veel liever in een buitenbak. Daarom is het op de nieuwe stal eigenlijk geen probleem dat er enkel een buitenbak is.

Kan je dan niet bespreken dat ze de bodem van de buitenbak wat vaker slepen oid?
En ik heb vroeger ook op een stal gestaan waar 's avonds lessen waren. Ik reed dan gewoon voor mezelf in dezelfde bak. Als je wat rekening met elkaar houd kan dat prima..
Ik zou terugggaan, voldoende ruwvoer vind ik het belangrijkste

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 13:54

Overleg bij je oud stal of het een probleem is als je een paar keer per week meerijdt in de lessen. Maar dan voor jezelf. Of ze anders een mogelijkheid hebben om de bodem van de buitenbak minder zwaar te maken. Ik zou het zelf heel vervelend vinden als mijn paard te weinig hooi krijgt of in een vieze stal moet staan.