Leren rijlaarzen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:02

ik heb ze ook van petrie.. die van dat betere leer wat langer mee gaat zeg maar.. ik betaalde er toen 350/375 voor ongeveer ik heb ze nu anderhalf jaar
Zien er nog uit als nieuw, ik heb toen niet veel last gehad bij het inlopen.. ik kon er geen trappen mee lopen.
ik ben toen iedere dag naar me zus haar huis wezen lopen.. dat is een aardig eind.. ze werden hierdoor soepeler en ben er daarna mee gaan rijden dat gin de eerste weken echt niet! tenminste het zat echt niet..
Maar nu zou ik niet zonder kunnen hoor Lachen

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:03

ik ben gewoon meteen begonnen met rijden, daar zijn ze immers voor.

als ik nu met rubbere ga rijden dan krijg ik pijn aan mijn enkel, ze zitten veel te los

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 21:10

tja het worden iig maar leren laarzen ... nu is nog de vraag welke, ik ga wel een xtje langs de divoza ... bedankt allemaal

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:10

Ik heb 315 euro voor de mijne betaald.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:23

rubber laarzen: van die aigle met stuk bovenaan die sluiten mooi aan ook bij lange dunne benen en je doet er lang mee.
leren laarzen: ik heb cavallo die heb ik gekregen toen mijn voeten uitgegroeid waren heb ze nu 10 jaar maar heb ze al ruim een jaar niet meer aangehad. wel meteen rubber zooltjes laten onderzetten die leren sleten erg hard. de laarzen waren toendertijd 750 gulden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:50

Maroush schreef:
veel mensen zeggen dat Petrie laarzen stug blijven maar dat valt dus wel mee?

Ik vind dat ze vreselijk stug blijven. Ik heb de standaard van 290 euro. De zolen vind ik ook hard slijten, maar verder zijn het mooie laarzen.

Ga niet alleen bij Divoza shoppen, want die heeft maar 1 model van Cavallo. Ga ook naar een zaak met alle modellen van Cavallo, en eigenlijk moet je ook Rectiligne en evt. nog meer merken bekijken en proberen. Ik vind Cavallo laarzen qua pasvorm en model mooier dan Petrie, ze zitten ook lekkerder. Met de slijtvastheid van deze laarzen heb ik nog geen ervaring, heb ze nog maar net.
De Rectiligne laarzen met coating zijn in Appingedam in de aanbieding voor 130 euro. Dit zijn laarzen met een rits, wel heel erg soepel, maar een mooi model.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:55

als je eenmaal leren laarzen hebt en ze in gelopen zijn wil je niet meer anders. Echt waar! Ik reed laatst weer met gewone rubberen laarzen omdat de naadjes los waren, en dat viel echt zwaar tegen. Geen steun en het leek alsof je gewoon op de grond liep!

Jady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:00

Heb petri's,heerlijke laarzen!!Als ik nu mijn rubbere weer aantrek vraag ik me af hoe ik er ooit mee heb kunnen rijden/lopen Haha!
De zool slijt alleen wel snel vind ik.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 19:03

weten jullie waar ze veel veschillende merken leren laarzen hebben? voor zover ik weet zitten hier alleen de divoza en de van rijs in de buurt ... iemand nog meer winkels??

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:04

Ow ik heb trouwens ook Petrie's met rubberen zool, voor 180 euro dacht ik. Zool slijt inderdaad snel, na een jaar moest mijn zool vervangen worden, maar verder echt top laars OK dan! Ik vind ze ook erg mooi en die stugheid heb ik geen last van, ze zijn juist lekker stevig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:15

ik rijd al jaren met gewone rubberen aigle's, die met die beige voering (geloof dat dat de ecuyer is?) en ik vind ze heerlijk! met mijn vorige paar heb ik 5 jaar gedaan (intensief gebruikt) en toen ging de voering kapot, maar na zo lang gebruik vind ik dat niet zo erg...

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 20:38

welke petries zijn dat dan, van 180 euro ? da's niet duur
en hoeveel kost het om de zool te vervangen?

Sedaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:52

Ik ben ook erg blij met mn leren rijlaarzen (Petrie).
Ik geloof dat mn moeder iets minder blij was toen ze de prijs hoorde die ze moest gaan betalen Haha!
De laarzen moesten bij mij helemaal aangemeten worden, mn moeder moest 370 euro!! betalen Bloos!
Maar vind ze echt super fijn!!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:58

Wanneer je veel dagen van de week rijd en je bent uitgegroeid, zou je het zeker kunnen overwegen.
Maar wanneer je nog niet bent uitgegroeid zou ik het niet doen als ik jou was.

renegade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:13

ik heb mn petrie's nu 6 jaar en heb er vorige week voor het eerste een nieuwe zool onder laten zetten was alleen nodig bij mn rechterlaars maar heb ze meteen alle twee maar laten doen .
ik gebruik ze vrij intensief maar ze zien er nu nadat de schoenmaker er nieuwe zolen heeft onder gezet weer als nieuw uit die schat van een man heeft ze meteen gepoetst gezien ik ze onder de bagger en stront erheen had gebracht Geld, geld! ik liep er mee stage en reed 3 paarden per dag ze zitten heerlijk ben echt tevreden over die dingen maarja nu wil ik nieuwe (zit alleen te w88 tot mn knollie eindelijk eens euro's gaat poepen )

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:07

Ik heb sinds kort ook leren laarzen en wil niks anders meer! Ik heb petrie standaard, die waren €275,-. Ik heb ze bij van rijs in zevenhuizen gekocht, dat is het goedkoopste model wat ze daar hebben, petrie perfect en windsor verkopen ze niet omdat ze de kwaliteit van het leer te slecht vinden (die hebben van de gecoate leer)

Wat is trouwens het contrefort?

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 09:28

Maroush schreef:
veel mensen zeggen dat Petrie laarzen stug blijven maar dat valt dus wel mee?

Valt wel mee hoor! Ik heb nooit andere gehad maar deze bevallen mij prima!
Misschien zakken andere laarzen eerder dan petri maar ze blijven goed in model.

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 09:52

Ik wil ook graag leren rijlaarzen. Ik rijd nu met chaps en die zitten echt super lekker en ik dacht altijd dat ik nog even moest wachten met leren laarzen omdat die in het begin niet soepel zijn en mijn zit is daar nog niet stabiel genoeg voor. Maar nu lees ik dus dat je beenligging juist stiller wordt met leren laarzen? Klopt dat? Is het niet in het begin juist lastig omdat de laarzen dan nog zo stijf zijn en je niet zo goed kunt meebewegen met het paard?

Ik wou overigens voor de Mountain Horse High Rider gaan (de bovenste van die twee plaatjes op de vorige pagina), heeft iemand daar ervaring mee?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:18

De eerste paar keer denk je echt dat je niks meer voelt van je paard, maar dat is een kwestie van wennen. Je beenligging wordt idd stiller, als ik nu met chaps rij heb ik het idee dat mn benen alle kanten op zwaaien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:13

missrosa schreef:
Ik wou overigens voor de Mountain Horse High Rider gaan (de bovenste van die twee plaatjes op de vorige pagina), heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb ze nu een week of 2 en ze zitten heerlijk.
Ze zijn wat lager dan m'n Petrie laarzen en ze lopen echt heerlijk (dat kan ik van de Petrie niet zeggen).
Let er wel op dat je het nieuwe model neemt, hier loopt de rits tot onderaan.
Bij het oude model loopt het maar tot op de hak waardoor je er rottig in komt.

[VvdD] Leuke meevaller
De Heja heeft de oude modellen trouwens wel in de aanbieding voor 125 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:19

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:24

de eerste keer dat ik mijn mijn leren rijlaarzen reed, kreeg ik haar niet eens in galop. Ik voelde echt bijna niks... nu zitten ze gewoon lekker. Zijn helemaal soepel geworden.

Ik heb Cavallo rijlaarzen en daar ben ik dus heel tevreden over. Ik hoor over Petrie in mijn omgeving veel klachten over de hakken die snel los zouden laten, maar dat kan ook toeval zijn... Het heeft toen wel mijn keus naar Cavallo's makkelijker gemaakt.

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:35

hmmm... dan ga ik het toch maar eens serieus overwegen.
Thanks voor de info!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 18:58

Is het verschil tussen dat gecoate leer en gewoon rundleer zo groot dan? Dat ze de perfect en windsor niet bij van rijs verkopen ..., k wilde daar namelijk ook gaan kijken, heb me laten vertellen dat je daar beter wordt geholpen dan bij de Divoza.
Wie weet trouwens wat de goedkoopste Cavallo laarzen zijn?

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:59