kale boxhuur: wat valt daar wel en wat valt daar niet in?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 08:49

Ik betaal in de Randstad 180 euro kale boxhuur in de zomer en 145 euro kale boxhuur in de winter. Het verschil zit hem in de weidegang in de zomer, dan huren we het aangrenzende weiland erbij. Er is een grote, verlichte buitenbak en kleine kantine aanwezig. Stroom en water zit in de prijs.
In de winter staan de paarden buiten op een verhard stuk met schuilstal, maar is niet bijzonder groot. Hooi en vlas kopen we gezamenlijk in en hebben beurten met voeren/ binnen en buiten zetten.
Stal bevind zich dicht bij ruiterpaden van Midden- Delfland en ook bij een aantal stallen waar je kunt lessen of eventueel proefjes kunt rijden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 08:53

Nouvel schreef:
Die zijn hier ook wel die luxer zijn, maar bij de meeste komen de paarden niet of nauwelijks buiten en bij de enkeling waar je beide hebt betaal je je echt scheel...

Ja dat heb je hier dus wel. Duur, maar dan heb je ook alles. En sowieso heb je geen werk of kosten aan onderhoud, ook niet bij kale stal huur. En juist dat laatste vond ik erg bijzonder aan jouw stal.

Lijkt me voor mij als staleigenaar namelijk ideaal. Geld vangen en dan wordt de boel nog onderhouden ook. :) Wie weet een idee voor de toekomst! :D

Tessebes

Re: kale boxhuur: wat valt daar wel en wat valt daar niet in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:02

Ik betaalde 13 jaar geleden 100 euro voor een kale box, inclusief voeren, gwl, mestafvoer, gebruik en onderhoud faciliteiten (goede bak, de rest basic). Deze stal had in de winter geen buitenzetmogelijkheid en in de zomer weidegang voor 10 euro extra inclusief buiten zetten. Dat was nabij Den Haag. Deze prijs is nu ondenkbaar, maar om aan te geven wat erbij in zat. Ik denk dat nu 150-160 euro hiervoor redelijk zou zijn.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:09

Vorige stal 90 euro kale box. Standaard was box plus halve hectare weide per paard. Ik had mijn 2 samen met nog 1 of 2 van stalgenoten op inloopstal met verharding en paddock (eerste jaar droog. Erna bagger)
Piste (in de winter niet rijdbaar en niet omheind) van 20x60
Hooi daar te kopen (75 a 90 voor een grote baal. 45 a 60 voor voordroog).
Wel mogelijkheid tot gebruik kniklader. Stroom en water.
Hier was het vooral doe het zelf. Omheiningen zelf te herstellen. Zelf kruid maaien etc. Prijs wordt hier in januari verhoogd naar 121...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:52

Jessix schreef:
Lijkt me voor mij als staleigenaar namelijk ideaal. Geld vangen en dan wordt de boel nog onderhouden ook. :) Wie weet een idee voor de toekomst! :D

Zou ik gelijk doen als ik jou was, heb je je eigen paarden gratis staan :D

Pally

Re: kale boxhuur: wat valt daar wel en wat valt daar niet in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:08

Ik betaal €100 voor een kale box, dit is incl. water en licht. Paarden kunnen het hele jaar door naar buiten zo lang als wij willen. Zomers in de wei en swinters in de bak/paddock.
Eerst was hier niks. Staleigenaar heeft stallen geplaatst, bak aangelegd en 4 lichtmasten geplaatst. Later heeft hij er nog een paddock bij gemaakt.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:14

Ik heb ze nu aan huis maar in Brabant betaalde ik €150,- per stal met minimale afname van 4 stallen.

Inbegrepen:
- gas/water/licht
- 1.2 ha weide
- buitenomheining

De rest moesten wij zelf regelen. Geen mestafvoer, geen bak, zelf totale verzorging van de dieren. Het was dus eigenlijk meer de locatie huren voor €600 per maand.