Bezorgd over stalling voor jong paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Bezorgd over stalling voor jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:22

Dan zou ik maar eens snel weer wormonderzoek doen en verplaatsen.

Bellewelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 13:24

bigone schreef:
Dan zou ik maar eens snel weer wormonderzoek doen en verplaatsen.

Zal ik doen..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:32

Kan de eigenaar in zn algemeen niet gewoon beter/voedzamer voer gaan voeren? Dus een vitaminebrok ipv mais en granen. Suikerbommetjes zijn het. Schuren is dan niet vreemd.

Kun je iets met de andere pensionmensen afspreken dat jullie om de beurt een zak voer kopen of zelf voeren?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:09

Ik heb ooit ook op zo'n stal gestaan, mijn paard kreeg varkensbrok en zure maispulp (Dat wat ze koeien voeren) :+

Ik ben verhuisd..op zoek naar geen zuinige boeren en onwetende betweters.

xMyrnavG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:05

Naar je verhaal te horen ben je zelf ook niet volledig overtuigd van deze stal. Als ik jou was geweest was ik naar een andere stal verhuisd, misschien niet ideaal maar het paard wel op betere voeding. Terwijl ze zich beter begint te voelen bij een andere stal opzoek naar een betere plek?

Zoals hiervoor ook al gezegd wordt: dat het wat duurder is of verder rijden zal waarschijnlijk op de koop toe moeten worden genomen voor de gezondheid van het paard...

Bellewelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 21:08

listiglistje schreef:
Ik heb ooit ook op zo'n stal gestaan, mijn paard kreeg varkensbrok en zure maispulp (Dat wat ze koeien voeren) :+

Ik ben verhuisd..op zoek naar geen zuinige boeren en onwetende betweters.

Amai! Groot gelijk, jammergenoeg zijn er zoveel. En ze weten het allemaal beter, wie zijn wij ook maar he

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:36

Zoek een goed opfokadres. Met een jong paard hoef je toch nog niets, dus wat maakt het uit of die verder weg staat? Dan maar wat minder vaak er naar toe.
Ik zou dit niet fijn vinden, een jong paard krijgt hier in de zomer alleen (goed) gras en in de winter krijgen ze goed ruwvoer met een klein beetje brok en PodoCare of een ander goed supplement voor jonge paarden. Anders is de kans dat je OCD krijgt echt groter. Ik heb ze ook liever wat te schraal dan te vet.
Verder is veel beweging noodzakelijk.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:56

Ik zou het tot het voorjaar afwachten en kijken hoe ze de winter doorkomt. Het is heel normaal dat paarden in het najaar wat dikker worden, en vet kweken om de koude periode door te komen, en zo nodig hun reserves aan te spreken bij kou. Die mais en granen vind ik wel kwalijk; dat is niet gezond. De bietenpulp (geweekt neem ik aan) kan weinig kwaad.
Op stal zetten is helemaal niet goed voor een 2 jarige; die moet buiten, weerstand opbouwen en bewegen. Op zich heeft het geen haast haar te verplaatsen maar als er in de buurt wat geschikters voorbij komt, met 247 buiten in een kudde incl. schuilstal dan zou ik dat zeker overwegen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:03

Opfok kan ik ook wel echt aanraden. Het is goedkoop, veel buiten, paard leert kuddegedrag en eigenlijk alles wattie nosig heeft. Mijne heeft er tot zn 3,5 jaar gestaan en daarna op pension.