Wat is een redelijke pension prijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim_1990

Re: Wat is een redelijke pension prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:55

ik betaal voor mijn stalling in friesland(regio dokkum) 200 per paard. hiervoor heb ik een box, onbeperkt hooi, stro, uitmesten, binnen en buitenzetten, zomers 24/7 weidegang, binnenbak, buitenbak en longeerkraal, wasplaats met warm en koud water en poetsplaats apart, zadelkast van de stal.

ik persoonlijk vind in friesland de stalling niet duur, maar voor wat jij bied vind ik 125/150 euro wel het max eigenlijk.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:25

kim_1990 schreef:
ik betaal voor mijn stalling in friesland(regio dokkum) 200 per paard. hiervoor heb ik een box, onbeperkt hooi, stro, uitmesten, binnen en buitenzetten, zomers 24/7 weidegang, binnenbak, buitenbak en longeerkraal, wasplaats met warm en koud water en poetsplaats apart, zadelkast van de stal.

ik persoonlijk vind in friesland de stalling niet duur, maar voor wat jij bied vind ik 125/150 euro wel het max eigenlijk.

Ik vind dit zo een fijne prijzen! Hier is het echt waanzinnig... ik betaal op dit moment €395 voor een box 3,5x4 met hooi, brok en stro inbegrepen. Stallen worden gemest, maar enkel een buitenbak en max 3u weidegang per dag. Solarium is bijbetalen... longeerbak niet overdekt stapmolen gelukkig wel. En wil je ze 6/7 buiten laten zetten is het €465 per maand. Waanzinnige prijzen vind ik dat.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:32

Hier in de omgeving (oosten) is 150 euro normaal voor wat jij biedt, TS. In het westen had ik een stal die daar 180 euro per maand voor vroeg.

MarliesV

Re: Wat is een redelijke pension prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:35

150 pm is wel minimaal hoor, je moet er zelf geen geld bij moeten leggen.

Ik betaal 190 pm, ook stal, hooi, stro (koolzaadstro/vlas zelf halen), binnen en buiten zetten, in de nachten op stal, overdag buiten paddock/bak of weide, wel eigen bak, bos en rijvereniging op stapafstand.
Zelf mesten.

Zit in een iets duurdere regio (rand Twente/Salland).

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:42

de buitenbak van de buren mag je natuurlijk niet in jouw prijs meerekenen. Maar ik vind dat je ook te laag zit hoor.

Op mijn vorige stal betaalde ik 90 (wordt verhoogd naar 121 vanaf volgend jaar) voor stal + 5000m² weide per paard, wel een (slechte) buitenpiste van 20*60, daar mestafvoer en aankoop hooi (hooi kostte me gemiddeld 60 euro per maand.
Zelf al het werk doen (uitmesten, voeren, weides herstellen)

Een andere stal was 150, 6 hectare weide jaar rond, grote inloopstallen en incl hooi. Geen piste, wel trailerstalling (carport).

Een stal hier in de buurt is ook 150 incl onbeperkt hooi en stro, zelf uitmesten, goede buitenpiste, in de zomer mogelijkheid weidegang, winter enkel buiten in de piste (maar wel stallen van 6*3)

Ik zou 75 euro rekenen voor gebruik stal, uitloop en weides, en dan hooi en stro gewoon naar verbruik rekenen.
Als je onbeperkt geeft kan je gewoon de hooiprijs per maand delen door twee, idem voor het stro. Uitmesten ook wat eerlijk verdelen en zo heb je een eerlijke prijs imo.
Je steekt niet toe in prijs van de voeders, en de 75 euro per maand kan in het potje voor herstellingen en onderhoud.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:46

Als ik jou was zou ik eens kijken naar welke kosten jij allemaal maakt. Water, stroom, hooi, stro en dit eerlijk verdelen door het aantal paarden.
Daarnaast een beetje kijken naar de prijzen in de buurt. Die prijzen zijn natuurlijk heel anders dan hier in de randstad.

Zelf sta ik op een doe het zelf stal en daarbij betaal ik een vast bedrag voor de stal en koop ik hooi en stro van de boer. De stal kosten zijn in de zomer hetzelfde ook al staan ze dan 24/7 op de wei.