Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AlphaDaemon schreef:Persoonlijk vond ik het altijd wel heel erg goed werken om van die portie bakjes te maken voor een week. Zeker als een paard meer dan 1 supplement krijgt. Het is veel sneller om eens per week (als groom of persoon die voert) even al die bakjes open te maken, overal een schep in te doen van X, van Y en weet ik veel nog meer en dan wanneer je voert gauw een bakje pakken. Elke dag (twee keer) elk emmertje, flesje, busje, potje per paard open maken kost echt meer tijd.
Als een paard maar 1 supplement krijgt, zou je dat ene supplement aan de stal vast kunnen hangen zodat het niet op de grond staat. Dan zou ik gewoon een touwtje om het emmertje oid knopen en dat aan de stal hangen als er geen hengsel aanzit.
AlphaDaemon schreef:Persoonlijk vond ik het altijd wel heel erg goed werken om van die portie bakjes te maken voor een week. Zeker als een paard meer dan 1 supplement krijgt. Het is veel sneller om eens per week (als groom of persoon die voert) even al die bakjes open te maken, overal een schep in te doen van X, van Y en weet ik veel nog meer en dan wanneer je voert gauw een bakje pakken. Elke dag (twee keer) elk emmertje, flesje, busje, potje per paard open maken kost echt meer tijd.
Als een paard maar 1 supplement krijgt, zou je dat ene supplement aan de stal vast kunnen hangen zodat het niet op de grond staat. Dan zou ik gewoon een touwtje om het emmertje oid knopen en dat aan de stal hangen als er geen hengsel aanzit.
quarterH schreef:We hebben het niet over een pensionstal maar trainingsstal. Met paarden van allemaal verschillende eigenaren, de een blijft een maandje, de ander een jaar of langer, klanten uit heel Europa. Dus mensen zelf iets laten doen of centraal inkopen is geen optie.
Campingopbergers is ook een idee ja! Thx
superpony schreef:Ik zou zelf toch meer een oplossing zoeken in de voerkar dan aan stal.
Te vaak meegemaakt dat allerlei potjes en emmertjes vallen of meegenomen worden etc etc. Een beetje supplement is niet goedkoop en dat wil je gewoon echt niet. Zeker als mensen het paard uit handen geven, verwachten ze dat het goed gaat.
Ik vraag me wel af waarom paarden zo idioot veel supplementen nodig hebben, maar goed.....
Tot nu toe heb ik op stallen gewerkt die juist de stallen en gangpaden zoveel mogelijk leeg wilden hebben qua verlies en gevaar.
Voor voerkarren zijn veel mogelijkheden te verzinnen. Op goede volgorde zetten en duidelijk naam en hoeveelheid erop.
Een stal medewerker wordt betaald om netjes te voeren en het is belangrijk dat het bij paarden in training goed en secuur gebeurt. Die 10 minuten dat het meer kost, zou ik me niet druk om maken. Hoort er nou eenmaal bij. Net als gelijk checken van het paard, de drink en voerbak op mest, of er nog voldoende hooi is etc etc.
Bij snel snel snel, gaat het vaak ten koste van netjes werken.
rien10 schreef:Uiteraard moet iedereen het zelf weten.
Maar ik heb vaak zat voer beurten gelopen op een stal met 75 paarden. Potjes in de voerbak met viltstift de naam van het paard erop etc. Vind ik verreweg het makkelijkste en het minste rommel geven in de gang. (Qua potjes ).