Gezocht: oplossing supplementen voor stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AlphaDaemon

Re: Gezocht: oplossing supplementen voor stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:36

Persoonlijk vond ik het altijd wel heel erg goed werken om van die portie bakjes te maken voor een week. Zeker als een paard meer dan 1 supplement krijgt. Het is veel sneller om eens per week (als groom of persoon die voert) even al die bakjes open te maken, overal een schep in te doen van X, van Y en weet ik veel nog meer en dan wanneer je voert gauw een bakje pakken. Elke dag (twee keer) elk emmertje, flesje, busje, potje per paard open maken kost echt meer tijd.

Als een paard maar 1 supplement krijgt, zou je dat ene supplement aan de stal vast kunnen hangen zodat het niet op de grond staat. Dan zou ik gewoon een touwtje om het emmertje oid knopen en dat aan de stal hangen als er geen hengsel aanzit.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:44

AlphaDaemon schreef:
Persoonlijk vond ik het altijd wel heel erg goed werken om van die portie bakjes te maken voor een week. Zeker als een paard meer dan 1 supplement krijgt. Het is veel sneller om eens per week (als groom of persoon die voert) even al die bakjes open te maken, overal een schep in te doen van X, van Y en weet ik veel nog meer en dan wanneer je voert gauw een bakje pakken. Elke dag (twee keer) elk emmertje, flesje, busje, potje per paard open maken kost echt meer tijd.

Als een paard maar 1 supplement krijgt, zou je dat ene supplement aan de stal vast kunnen hangen zodat het niet op de grond staat. Dan zou ik gewoon een touwtje om het emmertje oid knopen en dat aan de stal hangen als er geen hengsel aanzit.

En dan valt de groom op een of andere manier weg en dan weet niemand wie wat krijgt :+

Als je per paard een eigen tasje aan de stal hebt waar de potjes in zitten dan kan het amper mis gaan, per potje staat op het etiket wat het moet krijgen dus zo kan iedereen voeren

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:18

Ik snap dat je inderdaad niet de overrompeling wil in de gang maar als het niet in de voerkar kan dan weet ik niet goed wat je zoekt buiten de reeds gegeven tips van alle bokkers in het topic.
Het idee van het houten rekje aan de stal vond ik ook nog goed.
Tenzij je aan de voerkar bakjes kan hangen.

Ik werk met dit:
Afbeelding
Deze draaipotjes zijn heel handig om supplementen te geven.
Heb ze gewoon op bodyfit besteld.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:25

AlphaDaemon schreef:

Dit is lang niet altijd handig sommige dingen net voor het voeren bij elkaar doen is geen probleem maar iets langere tijd met elkaar gemengd hebben kan onderling reactie geven waardoor supplement niet meer werkt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:56

En gewoon van die hang-voerbakken? Die kun je er zo afhalen als de deur open moet, en weer ophangen bij het vegen etc. Daar kunnen zeker twee potten supplementen in.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:08

quarterH schreef:
We hebben het niet over een pensionstal maar trainingsstal. Met paarden van allemaal verschillende eigenaren, de een blijft een maandje, de ander een jaar of langer, klanten uit heel Europa. Dus mensen zelf iets laten doen of centraal inkopen is geen optie.

Campingopbergers is ook een idee ja! Thx

Waarom is centraal inkopen dan geen optie? Die snap ik niet. Wat is het verschil in pension stal of trainings stal. In beide staan voor korte of langere tijd paarden van verschillende eigenaren met verschillende behoeftes.
Je koopt hooi, brok en stro toch ook centraal in?
Laatst bijgewerkt door rien10 op 03-09-19 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:11

Een emmer aan de staldeur hangen met daar de supplementen in? Zelf heb ik ze gewoon op een plank boven de voerkist staan,maar mijn pensionstal is kleiner en de paarden staan er meestal jaren

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:16

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:19

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:21

Als ik het goed lees zoekt ts juist géén optie om de zaken vooraf voor te bereiden.

Maar een optie om per paard de boel bij de stal te bewaren, zonder dat het een rommelige of onhandige bende wordt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:52

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:07

Ik zou zelf toch meer een oplossing zoeken in de voerkar dan aan stal.

Te vaak meegemaakt dat allerlei potjes en emmertjes vallen of meegenomen worden etc etc. Een beetje supplement is niet goedkoop en dat wil je gewoon echt niet. Zeker als mensen het paard uit handen geven, verwachten ze dat het goed gaat.

Ik vraag me wel af waarom paarden zo idioot veel supplementen nodig hebben, maar goed.....

Tot nu toe heb ik op stallen gewerkt die juist de stallen en gangpaden zoveel mogelijk leeg wilden hebben qua verlies en gevaar.
Voor voerkarren zijn veel mogelijkheden te verzinnen. Op goede volgorde zetten en duidelijk naam en hoeveelheid erop.

Een stal medewerker wordt betaald om netjes te voeren en het is belangrijk dat het bij paarden in training goed en secuur gebeurt. Die 10 minuten dat het meer kost, zou ik me niet druk om maken. Hoort er nou eenmaal bij. Net als gelijk checken van het paard, de drink en voerbak op mest, of er nog voldoende hooi is etc etc.
Bij snel snel snel, gaat het vaak ten koste van netjes werken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:16

superpony schreef:
Ik zou zelf toch meer een oplossing zoeken in de voerkar dan aan stal.

Te vaak meegemaakt dat allerlei potjes en emmertjes vallen of meegenomen worden etc etc. Een beetje supplement is niet goedkoop en dat wil je gewoon echt niet. Zeker als mensen het paard uit handen geven, verwachten ze dat het goed gaat.

Ik vraag me wel af waarom paarden zo idioot veel supplementen nodig hebben, maar goed.....

Tot nu toe heb ik op stallen gewerkt die juist de stallen en gangpaden zoveel mogelijk leeg wilden hebben qua verlies en gevaar.
Voor voerkarren zijn veel mogelijkheden te verzinnen. Op goede volgorde zetten en duidelijk naam en hoeveelheid erop.

Een stal medewerker wordt betaald om netjes te voeren en het is belangrijk dat het bij paarden in training goed en secuur gebeurt. Die 10 minuten dat het meer kost, zou ik me niet druk om maken. Hoort er nou eenmaal bij. Net als gelijk checken van het paard, de drink en voerbak op mest, of er nog voldoende hooi is etc etc.
Bij snel snel snel, gaat het vaak ten koste van netjes werken.

Precies. Ik snap het probleem ook niet zo.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 17:06

Bij ons komt eigenlijk nooit iets 'weg' aangezien er geen tientallen mensen per dag rondlopen zoals op een pensionstal.
Bakjes die omvallen enzo blijft natuurlijk wel altijd een ding, dat kan gebeuren.

Tja, is aan iedere eigenaar wat hij wil dat zijn paard krijgt he... Wij laten ook regelmatig supplementen op maat maken nav bloedonderzoek.
Maar die van mij krijgen bv cotraflex voor de gewrichten als voorzorgsmaatregel, iets voor de spieren (de een wat zwakkere rugspieren, de andere 3 jaar en in opbouw) en excell olie.
Sommige krijgen niks.
Moet iedereen denk ik zelf weten wat ze hun paard als extra's willen geven.

Ik heb hier wel een paar opties gezien wat we eens kunnen onderzoeken, dank alvast daarvoor.
Meer opties zijn uiteraard welkom.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:33

Uiteraard moet iedereen het zelf weten.
Maar ik heb vaak zat voer beurten gelopen op een stal met 75 paarden. Potjes in de voerbak met viltstift de naam van het paard erop etc. Vind ik verreweg het makkelijkste en het minste rommel geven in de gang. (Qua potjes ).
Laatst bijgewerkt door rien10 op 03-09-19 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:43

En gewoon een emmer, die je ophangt aan het hengsel aan een touwtje (paktouw ofzo) door de tralies? Een touwtje past meestal nog wel tussen de twee schuifdeuren door.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:55

rien10 schreef:
Uiteraard moet iedereen het zelf weten.
Maar ik heb vaak zat voer beurten gelopen op een stal met 75 paarden. Potjes in de voerbak met viltstift de naam van het paard erop etc. Vind ik verreweg het makkelijkste en het minste rommel geven in de gang. (Qua potjes ).

Ja, is echt het veiligste. Goede afsluitbare voerkar ivm beesten en dan gewoon de naam erop. Grootste stal waar ik werkte 80 paarden en nooit een probleem als een paard iets anders of extra's moest hebben.

Voor stallen allerlei systemen gezien en vaak gezien dat het viel en incl alle stof bij elkaar werd geveegd en gegeven of dat het dan maar gewoon niet werd gegeven.
Gehaast werken zeker met voeren is gewoon niet goed. Je moet even de tijd nemen en dan gaat het in 1 keer netjes en goed.