Hoeveel staan jullie paarden nu echt buiten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel komt jou paard buiten?

Altijd binnen
6 (0%)
0-2
10 (0%)
2-4
32 (2%)
4-8
125 (10%)
8-12
239 (19%)
12-16
100 (8%)
16-20
15 (1%)
20-24
32 (2%)
Altijd buiten
597 (49%)
Anders
47 (3%)

Totaal aantal stemmen: 1203

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:36

Selina schreef:
Tot nu toe lijkt het grootste gedeelte 24/7 buiten te staan maar denk dat tot nu toe de poll nog niet representatief is. Ken persoonlijk weinig stallen hier waar paarden 24/7 buiten kunnen en dan is dit zandgrond. Degene met 24/7 buiten, staan ze aan huis of wel op een pensionstal? Zou als ik een eigen paard heb ook 24/7 ideaal vinden maar tot nu toe nog geen stal gevonden die dat aanbiedt.

Dit inderdaad. Hier in de omgeving is het vaak in de zomer wel 24/7 op de wei, maar in de winter een uur in de paddock..
Laatst bijgewerkt door Ladyson op 26-08-19 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

zomer 24/7 buiten. 2 weides van dik een halve hectare per stuk. Krijgen hooi bij indien nodig.

winter ligt aan het weer maar minimaal 4 tot maximaal 8-10 uur per dag naar buiten.

Heb 2 pony's die in de sport lopen en 2 die nog recreatief lopen.

NienkeV1994

Selina schreef:
Tot nu toe lijkt het grootste gedeelte 24/7 buiten te staan maar denk dat tot nu toe de poll nog niet representatief is. Ken persoonlijk weinig stallen hier waar paarden 24/7 buiten kunnen en dan is dit zandgrond. Degene met 24/7 buiten, staan ze aan huis of wel op een pensionstal? Zou als ik een eigen paard heb ook 24/7 ideaal vinden maar tot nu toe nog geen stal gevonden die dat aanbiedt.

De mijne staat op een particuliere paddock/wei die wij met 5 eigenaren huren. Is verder geen huis of echte bebouwing bij. Bij pensionstallen liep ik er hier ook tegenaan dat 8 uur wel ongeveer de max is aan uren dat ze buiten staan, en dan is 8 uur al veel. 2-6 uur is hier ook meer de standaard bij pensionstallen helaas
Laatst bijgewerkt door NienkeV1994 op 26-08-19 13:39, in het totaal 2 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:37

Vroeger altijd zomer in de winter 12 uur of meer. Laatste stuk continue buiten. Daar tussen op een noodstsl na minstens 10 uur.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:38

Mijne staan +- 7 uur per dag buiten, zomer en winter. Staan aan huis. Paarden geven dan ook echt aan naar binnen te willen. Vaak splits ik die tijd om in 's morgens een uur of 5, 's avonds nog 2 uurtjes. Tussendoor nog ergens rijden.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:38

Selina schreef:

Bij mij staan ze thuis wanneer ik ze thuis wil (als er weer gras staat, als ik weet dat ik weinig tijd ga hebben om naar stal te gaan maar ze niet wil missen, als ik geen spannende dingen op het programma heb waarvoor getraind moet worden,...) en op stal wanneer dat beter uit komt. Binnenkort gaan ze weer vast naar stal omdat onze wei verkocht is, maar ook daar staan ze 24/7 buiten het hele jaar door.
Heb dan wel moeten inleveren op faciliteiten zeg maar (geen bak, geen wasplaats, geen niks eigenlijk). Staan gewoon op de trekpaardboerderij bij mijn vriend thuis :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:39

Ik heb mijn drie paarden aan huis
Stuk verhard, schuilstal en paddock
24/7/365 buiten met onbeperkt hooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:40

Ladyson schreef:
Selina schreef:

Dit inderdaad. Hier in de omgeving is het vaak in de zomer wel 24/7 op de wei, maar in de winter een uur in de paddock..

Hier in eigen beheer :) Was ook de grootste reden om ze in eigen beheer te nemen en ondertussen staan ze een jaar aan huis :D Heb zelf maar 2 jaar op pension gestaan. Ik spreek over 10 jaar terug. Heb wel het idee dat het idee er rond wel aan het veranderen is. Veel pensionstallen bieden nu 24/7 in kuddeverband of minstens 12 uur buiten per dag aan.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:41

Verschillend. Mijn jaarlingen staan het gehele zomerseizoen buiten. Mijn drachtige merrie met veulen en mijn 35 jarige staan s'nachts op stal. In principe dan, want met heel warm weer doe ik ze overdag op stal. Ook in de winter staan ze op de wei. Laat ik stellen dat ze in de winter 9/10 uur op het gras staan en in de zomer 12-16 uur. Behalve mijn merrie die een veulentje draagt, zijn ze werkloos :D Oh ja en ze staan best graag op stal trouwens :+ paddock heb ik niet dus altijd op gras. Echt gras, geen modderpoel.

Isabel_k

Re: Hoeveel staan jullie paarden nu echt buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:43

Mijn paarden staan in pension. In de randstad. Wel heel erg zoeken, maar het is dus wel mogelijk.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:43

24/7 buiten met 2 stallen waar het hooi ligt.
Heb altijd buiten aangeklikt, omdat ze met dit weer het hooi amper aanraken (want gras), maar met regen is de draver niet naar buiten te slepen :') .

In de winter ook 24/7 buiten met hooi in stal. Dan staan ze wel wat vaker binnen, maar dat bepalen ze zelf.

Verder ‘werkt’ ze 3x in de week. Buitenritje, wandelen, longeren, dus ik denk dat ze niet mag klagen :+.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:44

Selina schreef:

Ik sta met mijn paarden op een pensionstal. omgeving randstad. kleigrond. 24/7 buiten zomers. ben mega blij met dit plekje!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:45

Ik heb een aanvulling gedaan ten aanzien van pensionstal. :)

Ik heb ook op pensionstallen gestaan waar de volgende tijden golden:
- 2 uur buiten in service in individuele paddocks, kennis zette ze nog eens 2 uur buiten en ik elke avond nog 2 uur. Ik zette de mijne vaak samen met een vriendje. Geen weidegang. (3 maanden hier gestaan als noodoplossing)
- 2 uur in de service samen met een maatje dat ook in de service stond, dus samen bleven ze 4 uur in de paddock waarna ze naar binnen gingen om ruwvoer in hun eigen box te eten. Eind van de middag zette ik ze weer samen buiten waarna ze rond 20u werden binnengehaald door iemand anders met wie ik die afspraak had.
In de zomer van 9 tot 15 op de wei en avond in de paddock door mijzelf.
- zomer 24/7 op de wei in de kudde en winter een dagdeel (4 uur) paddock in kuddeverband en zelf zette ik in de avond nog even buiten.

Al die stallen en waar ik nu staan zijn gelegen in de Randstad.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:48

24/7 buiten hier op +/- 1 ha, opgedeeld in 3 "repen" land.
Enkel met voeren 5 minuutjes op stal, of in de winter als het echt afschuwelijk weer is eens een nachtje.
Ze staan in eigen beheer dus ik bepaal alles zelf.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:52

24/7 buiten met schuilstal.

Snachts staan ze op de paddock met hooi en overdag op de weide :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:53

De optie altijd buiten met altijd vrije toegang tot inloopstal ontbreekt. Altijd buiten vind ik toch weer wat anders :)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:53

Hier in de zomer (vanaf eind april/begin mei tot eind september/begin oktober) 24/7 op het land. Geen idee hoe groot het stuk is waar ze staan. Ze staan er met een groep van zeven paarden en hebben in mijn ogen voldoende ruimte :) ‘s Winters staat paard overdag met ruwvoer in de paddock (van ca. 9 tot 15 uur). ‘s Avonds komt ie ook nog z’n hok uit. Dan wel om te rijden, wandelen of om nog een paar uur in de paddock te staan. Dit in omgeving Amsterdam.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:54

24/7 buiten met schuilstal.
Ze staan op een plekje welke wij huren, dus alles in eigen beheer.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:55

pmarena schreef:
De optie altijd buiten met altijd vrije toegang tot inloopstal ontbreekt. Altijd buiten vind ik toch weer wat anders :)

Daarom heb ik de pol niet ingevuld.

En anders aangegeven, met uitleg!

De optie 'anders' in de pol zou wel handig zijn.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:57

Hier staan ze in de zomer 24/7 buiten in het land met schuilstal. In de winter staan ze ook 24/7 buiten in een grote paddock/rijbak maar kunnen dan zelf kiezen of ze naar stal lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:58

24/7 buiten met een verhard stuk wat overdekt is en een schuilstal.
3 merries bij elkaar op iets minder dan een halve hectare nu. ik denk zo´n 4000 m2, waarvan een deel zand, wei en bos. Altijd in de schaduw en onbeperkt hooi.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:58

ik heb 2 shetlanders aan huis die 24/7 in hun zandgrond weitje staan met mini schuilstal waar ze precies samen + hooinet inpassen. ook staan er een aantal bomen. Om dit weitje heen heb ik een kleine track met gras waar ze 1 a 2 uur op komen per dag.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:01

Mijn paarden hebben inloopstallen met verharde paddock en zand altijd tot hun beschikking. Afhankelijk hoe de shetlander het doet (gevoelig voor hb) gaat de wei open in dit jaargetijde. Heb teveel gras voor het aantal paarden wat ik nu heb (2 stuks) Dus er lopen ook jonge rammen op de wei. Shetlander is fulltime levensgenieter en het tuigpaard wordt opgeleid voor de samengestelde mensport (5 jaar). het buitengedeelte is 30 x 10 ongeveer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:01

Femke_Tweety schreef:
pmarena schreef:

Daarom heb ik de pol niet ingevuld.

En anders aangegeven, met uitleg!

De optie 'anders' in de pol zou wel handig zijn.

Toegevoegd.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:02

2 ponys aan huis: van 12 tot 6 op de weide (nu sochtends en s'avonds opgedeeld). De rest van de tijd hebben ze een stal met daaraan de paddock van, ik gok, 18 bij 30 meter.
Oosten wind staat precies op de stal, dus als het écht koud is gaan de staldeuren dicht maar dat gebeurdt misschien 2x per jaar. Anders zet ik de deur half dicht, zodat ze niet alsnog in de tocht staan.
24 / 7 met altijd weidegang en geen schuilstal zou ik niet willen. Ze maken dankbaar gebruik van de stal, zoveel met hitte en de vliegen als bij regen en wind.
In de zomer ligt er niks in de stal, dan gaan ze maar lekker buiten liggen dutten :)

Zijn nu 2 recreatiepaardjes, maar vroeger wel met één fanatiek getraind en wedstrijden gereden en echt nooit hinder van ondervonden dat ze altijd buiten staan. Ook toen meneer een peesblessure had, is hij zo blijven staan incl weidegang. Opsluiten zullen ze heel ongelukkig van worden. Eentje staat al z'n hele leven op deze manier en de andere ook al 10 jaar.

Op het werk staan ze van 7 / 8 uur tot 15u indivueel op de wei, verder op stal. Deze willen om 15u ook echt weer naar binnen