Een droom komt uit; een paddock paradise in Toscane!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 23:41

De huidige situatie is verhuisd, twee jonge paarden erbij gekocht en een paddock van 30x20 met weidetent voor de time being. Helaas wel best veel blubber door de gigantische hoeveelheid regen die vorige week is gevallen, dus dit stuk zullen ze snel kapot hebben gelopen. Als we straks de BV hebben opgericht kan de rest van de omheining met subsidie worden gekocht en kan ik een PP gaan realiseren :-D. Voor nu zijn in ieder geval de paardjes en ik tevreden!

De website is ook sinds gister online. http://Www.ranconelodges.com
Afbeelding

Afbeelding

Eilish

Re: Een droom komt uit; een paddock paradise in Toscane!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 23:47

Wauw, wat gaaf!

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 23:48

Wat grappig, ik wilde net je topic opzoeken om te zien of ik misschien updates had gemist. Dat zal wel een fijn gevoel zijn, al je paarden op eigen terrein.

Op de site zie ik ook al een aantal foto's van verblijfplaatsen en de omgeving, staan die plaatsen al echt en zijn die foto's door jullie zelf genomen? Het ziet er iig heerlijk uit, de overweging waard.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 23:50

silverdapple schreef:
Wat grappig, ik wilde net je topic opzoeken om te zien of ik misschien updates had gemist. Dat zal wel een fijn gevoel zijn, al je paarden op eigen terrein.

Op de site zie ik ook al een aantal foto's van verblijfplaatsen en de omgeving, staan die plaatsen al echt en zijn die foto's door jullie zelf genomen? Het ziet er iig heerlijk uit, de overweging waard.

Er staat nog helemaal niks :-) Maar dat is een compliment, dan zijn de 3D impressies goed gelukt haha!

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 00:04

De belltent onder accomodations toch niet? :o? Of 'swimming and bathing' en 'herding' onder facilities? Of moet ik toch maar mijn bril even gaan pakken. _O-

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 08:21

silverdapple schreef:
De belltent onder accomodations toch niet? :o? Of 'swimming and bathing' en 'herding' onder facilities? Of moet ik toch maar mijn bril even gaan pakken. _O-

Oh nee, de foto’s van de belltent en groepslodge dat zijn voorbeeldfoto’s :p

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 09:03

Denk je er ook aan dat de paarden de rivier in gaan?
Of is de overkant ook van jullie?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 09:32

Al op zoek naar een pensionado voor erbij?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 10:00

Mooie plek zo!

Zou wel huiverig zijn om vanalles te bouwen en investeren op andermans grond, hoop dat alles goed op papier staat!

Gaan jullie een stuk bij de rivier dan verharden? Of maak je een uitstulping opzij waar de paarden dan uit kunnen drinken zonder te ontsnappen?

Ben heel benieuwd hoe het word!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 11:03

Romeo2007 schreef:
Al op zoek naar een pensionado voor erbij?

Dat is zeker mogelijk. Ik wil er nog 1 of 2 pensio(e)n klantjes bij :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 11:06

Libera schreef:
Mooie plek zo!

Zou wel huiverig zijn om vanalles te bouwen en investeren op andermans grond, hoop dat alles goed op papier staat!

Gaan jullie een stuk bij de rivier dan verharden? Of maak je een uitstulping opzij waar de paarden dan uit kunnen drinken zonder te ontsnappen?

Ben heel benieuwd hoe het word!

Momenteel is het stuk naar de rivier nog niet begaanbaar. Staat vol met bramenstruiken en bush bush. We gaan komende maand dit stuk schoonmaken. In de zomer kunnen we een soort afrastering maken halverwege de rivier. In de winter wordt de rivier te ruig en spoelt alles weg. Nog even kijken hoe of wat makkelijk is. Voor nu letterlijk emmertjes water halen uit de rivier :)

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 11:53

__Nicky schreef:
Pandora2 schreef:
Joh...dat is ook eens wat anders! Toscane of all places ! <3

Rijbak, paddock en andere voorzieningen op het hoogste gedeelte idd. Maar moeilijk te zeggen zo achter een schermpje :o
Ik vind het paardengedeelte op de foto eigenlijk al een paradijs op zich, ook zonder paddock paradise.

Nu wil ik graag vanalles weten :+ Hoe kom je in Toscane terecht ? Zijn de grondprijzen daar betaalbaar ?

Mijn ouders hebben in dezelfde gemeente al meer dan tien jaar een vakantiehuis. Nu kwam dit op ons pad... We kopen niets, maar krijgen de grond in bruikleen. De huidige eigenaar deelt mee in de winst, zo is het voor iedereen een win-win situatie. Mochten we het ooit kopen kan dat, niet zo duur, volgens mij 2-5 euro per vierkante meter :=

Ik adviseer je de afspraken goed vast te leggen bij een notaris en neem een eigen juridisch adviseur mee. Het zal niet de eerste keer zijn dat een eigenaar ineens zijn plannen veranderd en de bruiklener kan vertrekken nadat allerlei investeringen al zijn gedaan.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 11:58

Wat gaaf, ik volg.
Wanneer verwachten jullie open te gaan?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 15:33

henshem schreef:
Ik adviseer je de afspraken goed vast te leggen bij een notaris en neem een eigen juridisch adviseur mee. Het zal niet de eerste keer zijn dat een eigenaar ineens zijn plannen veranderd en de bruiklener kan vertrekken nadat allerlei investeringen al zijn gedaan.

Is allemaal al gedaan ;-)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 21:58

We kunnen momenteel een stuk grond met gebouwen gebruiken voor minimaal een half jaar boven de camping. Het staat te koop, maar ze willen er een belachelijke prijs voor hebben. Gaat dus nooit verkocht worden in deze staat. Tot die tijd mogen wij het gebruiken in ruil voor wat schoonmaken en onderhouden. We willen het kopen, maar eerst moeten de eigenaren beseffen dat ze het geld er niet voor gaan krijgen. Een prima plekje voor de paarden! Kan het stuk grond beneden worden gevlakt en opnieuw ingezaaid.

Het was wel echt heel goor. Schijnt dat er vroeger 10 paarden zijn verhongerd. Eentje lag nog in de stal... De stallen en gang zijn nu schoon. De stallen zijn ongeveer 3x4. Van de rechter stal wil ik het muurtje doorbreken zodat ze een L-vormige inloopstal hebben en de andere stal wordt voor nu zadelkamer. Het stuk gras wat de paddock wordt is inmiddels gemaaid en onkruid vrij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de stallen schoon na een dag scheppen en kranen...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ondertussen maken we ook af en toe tijd om de omgeving te verkennen <3

Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:35

Dat word vast mooi!
En wat gaaf die schedel, was die nog een beetje in goede staat?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 22:57

vikawiek schreef:
Dat word vast mooi!

Het volledige skelet lag er, maar ik heb alles weg gemikt. Wat moet ik ermee :+

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:03

__Nicky schreef:
vikawiek schreef:
Dat word vast mooi!

Het volledige skelet lag er, maar ik heb alles weg gemikt. Wat moet ik ermee :+

Naar mij sturen :))
Heel sneu dat voor hoe het dier is gestorven, maar ik vind het prachtig hoe de natuur het dan oplost. Als je meer dingen vind mag je me best een berichtje sturen

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 11:44

De palen voor de paddock liggen klaar gaan er vandaag of morgen in. Volgende week komt de rest van het lint en isolatoren binnen en kunnen we het afmaken.

Afbeelding
Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:57

Geen slecht plekje zo. Wees voorzichtig hoeveel je er aan doet, anders denken die mensen dat het juist meer waard is dan ze er nu voor vragen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:57

Oh wat zonde dat je dat skelet weg hebt gegooid, schedels zijn best veel geld waard!

M_Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 00:05

Oh wat gaaf! De Toscane is echt mijn favo streek ever, zeker wat jullie zitten. Ik ga je avonturen volgen, ik hoop ooit ook mijn vriend zo gek te krijgen om la bella vita te gaan leven hebben jullie ook al een Facebook of insta om foto’s te kunnen volgen?!

Succes