Springen, erg om met boomstammen te doen? zie foto

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:43

Dat ligt er denk ik ook wel aan wat de pony gewend is, natuurlijk.
Maar dat laat ik liever over aan de 'profs' onder ons Knipoog
Verder, wees alsjeblieft voorzichtig en check echt goed of er geen scherpe dingen aanzitten. (aan die boomstammen)

baister

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:46

ja we kijken heel erg uit maar we springen nooit zo hoog met hem omdat hij al 21 is maar hij vind het wel leuk. het hoogste wat we met hem hebben gesprongen (aan de hand) is drie van zo'n boomstammetjes op elkaar en dan van de takken een kruis. is dat te hoog of kan hij hoger? (meestal springen we aan de hand omdat als we rijden en hij springt erover heen dan springt hij meestal lager en hij galloppeerd er kei hard vandoor...)

paardeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:12

eeey.. Je moet wel uitkijken.. Ik begon ook zo tot mijn pony er achter kam dat het niet pijn deed als je er gewoon doorheen loopt.. Gewoon verder zoeken en ondertussen oefenen hoor Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:31

Gewoon verantwoord omhoog bouwen , zorgen dat er geen dingen zijn waar hij zich aan kan bezeren , goede bodem voor aanloop , afzet , neerkomen en verder gaan , en bouwen maar.

Zolang hij zelf nog aangeeft het erg leuk te vinden is het prima Lachen

Als hij op een gegeven moment geen zin heeft of wat terughoudend wordt dan zie je vanzelf wat hij nog leuk vindt en wat niet.

Een 70 - 80 cm moet op zich ook nog gerust kunnen lijkt me ,
wie weet vindt je paardje dat ook wel VEEL leuker dan zo'n fluthuppeltje als op de foto Haha! Knipoog

baister

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:37

ja idd... maar we moeten baister toch ook nog inspringen? en hij vind het zo leuk dat hij vanzelf al springt!!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 04:33

hoe hoger je gaat hoe meer je moet mee bewegen (jullie doen het met vasthouden zie ik). Hou daar wel rekening mee.

marianne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:33

het is helamaal niet erg om over boomstamen te springen maakt niet uit welke hoogtte want denk je dat in het bos ook hinnernissen geplaatst zijn denk het niet he.
bijna elke dag kun je mij in het bos vinden spring graag over natuurlijke hinnernissen heen..

groetjes

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 22:51

k tnx bb