Omdat ik inderdaad momenteel nog huur, lijkt strookbegrazing me de beste optie voor hem. Graasmaskers kunnen heel efficiënt zijn, maar we liggen naast een baan en ik heb geen zin in wekelijks gezeik van onwetende mensen en om heel eerlijk te zijn, vindt ik het ook best een zielig zicht

Ik denk dat ik er het beste aan doe om dan strookbegrazing te voorzien? Ik vrees dat een paddock inderdaad erg veel beweging gaat wegnemen. Verder wordt er wel elke dag met hem bewogen. Ik heb hem zelf nog maar een 4tal maanden, en hiervoor was hij een "grasmaaier". Kent dus nog niets. Omdat hij het verkeer nog volop leert kennen en nog in het beginsel van onze grondwerklessen zit, is wandelen aan de fiets nog niet zo veilig

Wel gaan we vaak aan de hand wandelen, ben ik bezig met de beginselen van de lange lijnen en ben ik hem aan het laten kennis maken met balkjes (momenteel nog van op de grond).
Gelukkig zou ik binnen ongeveer een jaartje wel kunnen beginnen uitkijken naar een weide om te kopen. Geld is hierbij het probleem niet, dus dan zou die paddock paradise er wel kunnen komen. Is voor mij momenteel nog de grote droom, maar daarvoor wacht ik nog even op mijn vast werkcontract voor wat meer zekerheid