Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
elnienjo schreef:Ik zou ze in pension houden. Het is toch makkelijker als ze gewoon met de rest meegevoerd, uitgemest en opgestrooid worden. Je kunt 'ns bellen dat ze je paard loslaten als je die dag opeens geen zin/tijd hebt om te gaan.
Britta31 schreef:Waar ga je rijden?Als het in de wei is kan het zijn dat als de wei te nat is je soms dagen of zelfs weken niet kan rijden.En kans op stalking[ [url=m/wg7hz0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2PdWNF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Annet73 schreef:elnienjo schreef:Ik zou ze in pension houden. Het is toch makkelijker als ze gewoon met de rest meegevoerd, uitgemest en opgestrooid worden. Je kunt 'ns bellen dat ze je paard loslaten als je die dag opeens geen zin/tijd hebt om te gaan.
Dat laatste geldt helaas niet oo deze stal. Sterker nog....daar bellen ze mij voor. De meeste werken overdag en komen later op de dag of in de avond.
Ik doe echt ontzettend veel hier op stal. En dat is geen geklaag hoor, ik doe het met liefde en vind het heerlijk zo bezig te zijn. Maar mede door het op en neer gerij met de auto is het bijna een fulltime baan.
s0173957 schreef:Op zich is het in mijn ogen simpel, al gaan hier sommigen niet mee akkoord gaan.
Paardenmensen hebben (als die mogelijkheid er financieel en dergelijke is) de paarden aan huis, mensen met paarden hebben ze op pension staan.
Ik kan mij geen leven voorstellen dat ik amper een uurtje per dag per paard even naar de paarden ga... thuis brengt idd een hele hoop verantwoordelijkheden en miserie met zich mee, maar als echte paardenmens vind je dat niet erg en kan je dat zelfs niet missen.
Annet73 schreef:elnienjo schreef:Ik zou ze in pension houden. Het is toch makkelijker als ze gewoon met de rest meegevoerd, uitgemest en opgestrooid worden. Je kunt 'ns bellen dat ze je paard loslaten als je die dag opeens geen zin/tijd hebt om te gaan.
Dat laatste geldt helaas niet oo deze stal. Sterker nog....daar bellen ze mij voor. De meeste werken overdag en komen later op de dag of in de avond.
Ik doe echt ontzettend veel hier op stal. En dat is geen geklaag hoor, ik doe het met liefde en vind het heerlijk zo bezig te zijn. Maar mede door het op en neer gerij met de auto is het bijna een fulltime baan.
s0173957 schreef:Op zich is het in mijn ogen simpel, al gaan hier sommigen niet mee akkoord gaan.
Paardenmensen hebben (als die mogelijkheid er financieel en dergelijke is) de paarden aan huis, mensen met paarden hebben ze op pension staan.
Ik kan mij geen leven voorstellen dat ik amper een uurtje per dag per paard even naar de paarden ga... thuis brengt idd een hele hoop verantwoordelijkheden en miserie met zich mee, maar als echte paardenmens vind je dat niet erg en kan je dat zelfs niet missen.
Vanitas schreef:Ik vind het echt erg meevallen hoor. Ik heb de staldeuren altijd open staan, voeren kost een paar minuten en de paddock mest ik dagelijks uit. Kost me bij elkaar een half uur per dag. Weide, stoepen vegen doe ik wekelijks en andere zaken als onkruid wieden ed hoeft maar een paar keer per jaar.
s0173957 schreef:Paardenmensen hebben (als die mogelijkheid er financieel en dergelijke is) de paarden aan huis, mensen met paarden hebben ze op pension staan.
.
Annet73 schreef:Dank voor jullie reacties!
Qua dingen regelen als ze ziek zijn ben ik niet zo bang. Ik heb mijn bedrijf aan huis, ben heel flexibel wat dat betreft. Het is meer dat als er nu wat is er altijd wel iemand rondloopt om mee te laten kijken. Dat is fijn en handig, maar gelukkig niet iets wat vaak voorkomt gelukkig. Maar als het nodig is wel heel,laagdrempelig dus.
Wat handenbinders betreft hebben jullie gelijk. Maar ik vergeet in mijn openingspost er bij te zetten dat ik nu al ontzettend veel doe op stal. Ik zet de paarden (ongeveer 6) buiten in de wei, en haal ze ook weer binnen. Dit doe ik meestal alleen. Daarnaast doe ik ook een voerbeurt per dag. Dit betekent dat ik minimaal 2x per dag op en neer rij, maar veel dagen, als de voerbeurt niet in de tijdsrange van buiten zetten/binnenhalen is, of als mijn dochter op een heel andere tijd rijdt, ook wel drie of vier keer. En ik nooit binnen een uur klaar ben met wat ik ga doen (behalve als ik voor de voerbeurt apart heen en weer rij).
Daarnaast ben ik ook gewend meerdere stallen uit te mesten. Stal en erf te vegen etc.
Vooral het heen en weer rijden kost veel tijd. Ik denk dat pony aan huis ons veel meer rust gaat opleveren wat dat betreft.
Verder zijn wij mensen die niet veel weg zijn. Eenmaal per jaar op vakantie en héél soms een dagje weg.
Denk dat dit goed op te vangen is (vriendin die bij ons zou komen staan neemt dan de honneurs waar)