Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cioccolato schreef:Hier lekker een windje over het land zonder schaduw. Ze staan er prima en houden het prima uit. Worden wel vaker per dag gecontroleerd. Zien er fit uit, dus ik hou ze zolang het kan gewoon buiten.
Mijn stal is heerlijk koel maar nu na 1 of 2 dagen zulke temperaturen is die ook vies benauwd. Maakt dus weinig verschil.
AnneJ1995 schreef:Cioccolato schreef:Hier lekker een windje over het land zonder schaduw. Ze staan er prima en houden het prima uit. Worden wel vaker per dag gecontroleerd. Zien er fit uit, dus ik hou ze zolang het kan gewoon buiten.
Mijn stal is heerlijk koel maar nu na 1 of 2 dagen zulke temperaturen is die ook vies benauwd. Maakt dus weinig verschil.
Het verschil is wel dat ze niet in de volle zon staan. Wat mij betreft ook belangrijk met het oog op zonnesteek.
TS: klinkt als een goed doordacht plan! Het blijft lastig, zeker als het betekent dat je één paard uit de kudde moet houden..
safina schreef:Onze paarden kunnen kiezen. En of het nou stormt, hagelt, sneeuwt of regent: die van ons staan het liefst buiten. Maar nu, met dit weer, staan ze dus de hele dag in hun stal. Hebben we het ding toch niet voor niets gebouwd. Maar het lijkt me duidelijk: als ze zelf de keuze hebben, gaan ze niet de hele dag in de felle zon lopen.
beatje schreef:safina schreef:Onze paarden kunnen kiezen. En of het nou stormt, hagelt, sneeuwt of regent: die van ons staan het liefst buiten. Maar nu, met dit weer, staan ze dus de hele dag in hun stal. Hebben we het ding toch niet voor niets gebouwd. Maar het lijkt me duidelijk: als ze zelf de keuze hebben, gaan ze niet de hele dag in de felle zon lopen.
Paarden doen ook bij voorkeur niet wat wij hopen dat ze doen.![]()
Die van mij staan nu ook graag op de schuilstal,s'winters enkelt als het hagelt daar hebben ze een bloed hekel aan,of als ik bij hevige regen nergens anders hooi voer als in de schuilstal.Ik heb nu mijn weiden met enkel zon afgesloten en ze min of meer verplicht in de schaduw te grazen.S'avonds mogen ze weer overal.
Maar als ik de op lees van de ts ben ik weer zo blij dat ik alles zelf regelen kan.