Watervoorziening op de wei zonder watertoevoer dmv leidingen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:46

prugelpiet schreef:
Ik weet niet of je een kar achter bijvoorbeeld je auto kan hangen?

Wij geven de paarden op de wei water dmv. IBC containers.
Specikuipen op de grond, kar met IBC containers veilig aan de andere kant van de draad, en je hoeft alleen maar de slang in de speciekuip te hangen, het hendeltje om te zetten en je hebt weer volle tonnen.

Als je 2 pony's hebt gaat het vat ook niet heel snel leeg. Je moet hem alleen wel ergens kunnen vullen. Thuis, met de tuinslang o.i.d

Wij hebben aan de IBC containers drinkbakken bevestigd, dus niet meer nodig om speciekuipen te vullen.
Werkt uitstekend en al heel veel jaren, ook in de winter. Alleen bij strenge vorst is de boel niet vrij te houden, maar dat is te overzien.

Mariloulou

Re: Watervoorziening op de wei zonder watertoevoer dmv leidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:10

Je kunt ook een handpomp installeren met de slang in de sloot.
wat arbeidsintensiever dan de andere ideeën hier, maar je kunt gewoon rechtop staan en de waterbakken vol slingeren. geen stroom of duur materiaal voor nodig.

https://www.tuinberegening.nl/handpomp-wandflens-1-14

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:58

Of helemaal anders gedacht: een stukje weiland weggraven als een ‘strandje’ zodat je paarden zelf naar het water kunnen lopen?

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:22

Wij gebruiken een watervlot voor onze paarden! Ideaal!

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 22:40

esmee_stip schreef:
Of helemaal anders gedacht: een stukje weiland weggraven als een ‘strandje’ zodat je paarden zelf naar het water kunnen lopen?

Haha dat gaat hem niet worden.... Dan loopt hij bij bokker Utixo op het erf. Hij gaat graag op verkenning, laat ik het daar ophouden

Ik denk dat een weidepomp de makkelijkste oplossing is.

Ibc vat vind ik geen optie. Gehannes met een vat, terwijl mijn speciekuipen aan de slootrand staan.