Alternatief voor Cowboy Magic?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 10:34

MissWeenie schreef:
Het vervelende van Cowboy Magic vind ik echt dat de detangler geen spray is....ik vind die vettige handen naderhand zo onhandig en heb juist het idee dat ik het ongelijk verdeel :(

Van de action ook niet, maar ik gebruik altijd gewoon de handschoenen van de action erbij! Geen vettige handen meer! ;-)

DubbelFun

Re: Alternatief voor Cowboy Magic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:39

Je maakt maar één keer de fout om de staart te doen vóór je gaat rijden :D :o

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:42

Ik heb een handdoek op stal hangen, goed afvegen en dan kan het prima voor het rijden. Manen vind ik irritanter. Als daar je teugels langs gaan tijdens het rijden, dan heb je echt geen grip meer :+

Overigens vind ik de detangler van EJ ook een fijne vervanger.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:04

Die van de Action idd. Maar deze is ook fijn:

Afbeelding

Zelf gebruik ik het liefst de spray van de Decathlon

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:12

De bodyspray van CM werkt ook gewoon prima als antiklit. Zo gebruik ik hem zelf altijd :-) is ook een stuk voordeliger in gebruik

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:22

Skessa_ schreef:
Die van de Action idd. Maar deze is ook fijn:

[ Afbeelding ]

Zelf gebruik ik het liefst de spray van de Decathlon

Deze doe ik in mijn eigen haar. Top spul

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:23

Banyu schreef:
Het is meer, de uitgave is ineens zo duur dan haha :P

Ik gebruik het ook. Koop het altijd bij epplejeck als er bv 25% korting actie is. Scheelt een boel

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:23

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:08

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:38

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 19:39

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 19:51

Devitootje schreef:
Ik weet niet of het goedkoper is, maar ben heel tevreden over de Detangler van Equimins.
Echt super spul. Ontklit goed en houdt staart ook langer uit de klit. Nog geen ander merk gevonden die dat doet.

Na jaren Cowboy Magic te hebben gebruikt ben ik ook hierop uitgekomen.
Handig in een spuitfles wat beter verdeelt en het werkt idd heel goed.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:21

superpony schreef:
Die gebruik ik ook inderdaad, maar die bovenste gaat wel sneller op dan de CM. Sowieso heb ik het idee dat wat je spuit sneller gaat dan wat je smeert.

Ik gebruik ook argan olie. Na smeren gewoon je handen even wassen.

Ow dat idee heb ik juist niet... met lange dikke manen voelt smeren als een onmogelijke opgave qua verdelen door het haar... dus ik spuit bij voorkeur :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 08:06

Ik vind smeren fijner, ondat ik altijd te veel spray gebruik denk ik. :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 00:06

Skippy01 schreef:
superpony schreef:
Die gebruik ik ook inderdaad, maar die bovenste gaat wel sneller op dan de CM. Sowieso heb ik het idee dat wat je spuit sneller gaat dan wat je smeert.

Ik gebruik ook argan olie. Na smeren gewoon je handen even wassen.

Ow dat idee heb ik juist niet... met lange dikke manen voelt smeren als een onmogelijke opgave qua verdelen door het haar... dus ik spuit bij voorkeur :)

Echt? Mijn New Forest heeft echt een dikke, stugge staart en daar heb ik altijd veel voor nodig. Met spuiten verdeel ik het daarna nog met mn handen, want het moet echt overal zitten om erdoor te komen.

De rest is makkelijker te doen. Wel allemaal lange manen of half lang.

Iemand zei wel een keer tegen me dat spul zonder siliconen beter is, maar dat is er amper.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:08

superpony schreef:
Echt? Mijn New Forest heeft echt een dikke, stugge staart en daar heb ik altijd veel voor nodig. Met spuiten verdeel ik het daarna nog met mn handen, want het moet echt overal zitten om erdoor te komen.

De rest is makkelijker te doen. Wel allemaal lange manen of half lang.

Iemand zei wel een keer tegen me dat spul zonder siliconen beter is, maar dat is er amper.

Ow, grappig hoe het dan verschilt per persoon wat je fijn vindt werken!
Mijn haflinger heeft echt wel een flinke staart en flinke bos met manen, gaat met spuiten prima :)
Smeren vind ik bij mijn eigen haar al op het randje, en ik heb echt minder haar dan mijn pony :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:34

Het ligt ook wel aan je spuitbus denk ik. Die van kruidvat is meer een verstuiver en ik vind zelf dat er weinig uitkomt. Als je het bijv vergelijkt met een bus equishine

Smeren vind ik zelf wel vervelend soms. Dus had vandaar die spray meegepakt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:37

Dat is zeker waar, het verspreid kleine beetje over veel haar eigenlijk. Daarom vind ik het wel fijn juist :)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:51

MissWeenie schreef:
Het vervelende van Cowboy Magic vind ik echt dat de detangler geen spray is....ik vind die vettige handen naderhand zo onhandig en heb juist het idee dat ik het ongelijk verdeel :(

Vind ik ook, gebruik daarom de body shine ( voor de staart dus) :j en nee geen 1 andere werkt zo fijn en vooral langdurig! _/-\o_

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:01

DubbelDun schreef:
Je maakt maar één keer de fout om de staart te doen vóór je gaat rijden :D :o

Daarom laat ik mijn mama altijd de staart doen voor ik er op moet :+

Ik ben groot fan van de Cowboy Magic, en idd koop het in de sale! Epplejeck heeft tussendoor ook regelmatig kortingsacties. En het is toch vrij zuinig in gebruik.

Mijn staart 'ritueel' ziet er als volgt uit;
Ik was de staart altijd eerst met de yellow out shampoo, daarna de rosewater conditioner. Als de staart zo halfdroog is de detangler erdoor, netjes uitkammen, evt. in een vlecht. En dan als laatste finishing touch als de staart droog is uitkammen met een beetje bodyshine.
Je hebt nog nooit zo'n mooie staart gezien!

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:11

Haha ja hey, nu wil ik voor en na foto’s! :D Maaruhm, de bodyshine spray ontklit dus ook? Dacht dat dat puur voor de glans was. Paardlief heeft ook een gigantisch dikke, stugge staart die ik ook echt niet genoeg bijhoudt, het doorkammen is echt een volledige arm workout en hij is niet persé van het te lang tutten en vooral te lang stilstaan :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:13

MissWeenie schreef:
Haha ja hey, nu wil ik voor en na foto’s! :D Maaruhm, de bodyshine spray ontklit dus ook? Dacht dat dat puur voor de glans was. Paardlief heeft ook een gigantisch dikke, stugge staart die ik ook echt niet genoeg bijhoudt, het doorkammen is echt een volledige arm workout en hij is niet persé van het te lang tutten en vooral te lang stilstaan :')

Die combinatie is niet tof... mijn vorige had een HEKEL aan poetsen en tutten, en een aardig dikke staart. Die gelukkig wel zwart was, want dat was geen paard dat je graag ging wassen...

Mijn huidige heeft een nog dikkere, witte staart, maar die houdt gelukkig enorm van poetsen, tutten, kroelen... (alleen absoluut niet van oren knippen, dus die loopt helaas geregeld met flosjes... uitknippen doe ik sowieso nooit, meer de pluis die naar buiten piept mag er van mij bést af eigenlijk... ga er alleen geen gevecht van maken, ze gaat toch niet mee op wedstrijd / naar keuring)

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:19

MissWeenie schreef:

Zondag weer wedstrijd, zal er aan denken om een mooie foto te maken :D

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 17:17

Nou komt ie dan hoor,

Links is voor, rechts na. Alleen was de staart nog een beetje nat als die echt droog is, en ik pluis m dan goed uit word die nog voller <3

Afbeelding

Normaal was ik de staart doordeweeks ook altijd nog 1 of 2x, dan is het ergste geel er al uit. Dat had ik nu niet gedaan.

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:27

Wauwwww heel mooi! Ja de staart zo wekelijks bijhouden werpt ook echt z’n vruchten af...dat zal bij mij ook wel meespelen haha, hij heeft gelukkig meerkleurige staart dus valt minder op, al is het momenteel echt een verschrikking...ben nog moed aan het verzamelen er aan te beginnen :')