Paarden dag en nacht op de weide

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:47

Ah ik snap je zorgen ts!! Qua beul zou ik mij geen zorgen maken. Of tenminste, niet meer zorgen. De meeste paarden pakken ze in de box... helaas..

Dat sommige hier zeggen van "ah joh , paarden vinden het niet erg om buiten te zijn snachts" ben ik het niet mee eens. We hebben onze paarden altijd snachts binnen. We hebben ze 1 nacht proberen buiten te houden. Dikke paniek rond 11 uur snachts. Langs het draad vliegen. Hinneken. Ze wouden écht naar binnen. Toen ze binnen stonden echte rust en tevreden paarden aan hun kuil te knabbelen. (Buiten stond hoog lekker gras)
Aangezien we aan de snelweg wonen en hun zo op de loop gingen langs het draad durfden we het dus niet aan. Snachts buiten

xLiez

Re: Paarden dag en nacht op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:22

Ik ken je gevoel heel goed. Op de vorige stal stond de mijne altijd ‘s nachts binnen. Op deze stal staan ze 24/7 in de zomer mits het weer mee zit. Dus bij veel regen en onweer zijn ze wel allemaal op stal. Ik vond het zooo spannend de eerste nacht. Heb toen weinig geslapen. Maar hij vind het heerlijk, ik zie teveel problemen haha. Hij vermaakt zich prima en ik kom gewoon iedere dag kijken of iets met hem doen. Die van mij is echt een vreetzak maar soms als ik kom staan ze ook gewoon op het zand niks te doen. Het is ook even je eigen ritme aanpassen. Die van mij staat nu 2 weken 24/7 en ik voel me er nu fijn bij. Met die hitte wil je ze ‘s nachts ook niet op stal, veel te warm! Paardjes zullen je dankbaar zijn dat ze buiten mogen blijven. En het is niet eens heel lang donker per nacht, dat scheelt ook!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:17

kabayo, als jouw paarden een vaste routine hebben raken ze er idd van in paniek als je die routine verbreekt.

Wat dan kan helpen is brok op de wei geven ipv in de stal, en het aantal uren op de wei langzaam uitbouwen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:25

Gypsy schreef:
kabayo, als jouw paarden een vaste routine hebben raken ze er idd van in paniek als je die routine verbreekt.

Wat dan kan helpen is brok op de wei geven ipv in de stal, en het aantal uren op de wei langzaam uitbouwen.

Dat is ook zo,ik haal de paarden van de wei en voer alles apart.Rond voer tijd hangt altijd alles bij de hekken en dat is niet omdat ze zo graag op stal staan maar omdat ze eten krijgen. Begin ik terug met buiten zetten dat is meestal na een halfuurtje,dan staan de achterblijvers te schrapen en te hinneken of ze niet buiten geweest zijn. Ze gaan ook altijd rollen en een rondje galoperen,want ze hebben och arme, opgesloten gestaan :')

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:01

paarden zijn 's nacht ook altijd rustig buiten,de mijne toch.
overdag zie je ze vaak gek doen,de een die eens achter de ander zit,....maar 's nachts staan ze vaak allemaal samen te 'dutten',grazen rustig en vreemd,schrikken ook veel makkelijker als iemand bv plots in de wei komt(verwachten het niet mss)

lobkevdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 18:11

iedereen bedankt alvast voor me wat meer gerust te stellen! nog een probleem dat ik vergat te vermelden is dat ik helaas geen schuilstal ter beschikking heb voor ze, schaduw is er ook enorm weinig, echt een open weide dus.. vermits dat het bij ons vanaf maandag vooral hoge temperaturen worden (33-38) moet ik dus echt wel iets verzinnen... weet iemand alternatieven? ik was al aan het denken om mijn hindernissen te gebruiken om zo een 'tentje' te maken

_LotteZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:18

Heerlijk toch, met de aankomende temperaturen is het ‘s nachts buiten beter te vertoeven dan in een gemiddelde stal. De eerste 2 dagen zullen ze misschien bij het draad staan wachten omdat ze gewend zijn om naar binnen te gaan, maar mijn ervaring is dat ze het snel ‘opgeven’ en weer lekker gaan scharrelen :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:06

@lobkevdm zet een Partytent neer voor de schaduw?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:43

Ze zijn hier ook altijd rustig 's nachts. Ze staan al ruim een jaar niet meer op stal en dat gaat prima.

Ik heb een tijdje als extra schaduw een schaduwdoek gekocht en die aan palen vastgebonden.